Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CM] Zaagtips

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben hier nu al een tijd aan t kijken en ja hoor ik d8 nou dat moet er dan maar van komen ikkke moest en zou mijn case met acrylglas en neon modden en ik wilde hem ook nog een kleurtje geven ikke netjes de "tutorial topics" doorgeworsteld en ik naar de bouwmarkt om alle spullen te halen maar nu heb ik een klein groot probleem ik ben een n00b in het zagen van metaal... :( en krijg dit ook echt niet voor elkaar ;( is er toevallig een hulzame tweaker in de buurt van rotterdam bij wie ik langs kan of die mij hierbij wil helpen??

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

uhm... ik zit in waddinxveen...

Electronics development

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-11 22:17

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Pak een figuurzaag en zet er een ijzerzaagje in. Veel plezier.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is nou weer heel errug jammer iemand anders misschien???

:D

Verwijderd

Topicstarter
Al geprobeert maar dat ging niet helemaal volgens plan.....
Hmm kan nog wel weggewerkt worden maar ziet er niet egt origineel meer uit

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11 19:51
1 woord:

DREMEL

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

Decopeer gaat veel sneller en is veel mooier eindresultaad en ook nog veel goedkoper aangezien het 1000den schijfjes kost!

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
of bij een klusmarkt ff vragen

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 oktober 2002 @ 19:05:
[...]

Decopeer gaat veel sneller en is veel mooier eindresultaad en ook nog veel goedkoper aangezien het 1000den schijfjes kost!
Zou jij mij dan evt tips kunnen geven bij mij trilt die hele plaat weg en loopt mijn zaagvast 8)7

Verwijderd

Ik ben wel bereid om te helpen ik woon in zwijndrecht dat is vlakbij rotterdam

Verwijderd

Topicstarter
Ikke woon in Dordrecht !!!
WHeee ikke blij en ik zal je meelen...
:P

Heeft iemand nog tips iig??

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2002 19:49 . Reden: Wil ook zelf wat leren... ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 oktober 2002 @ 19:24:
Ikke woon in Dordrecht !!!
WHeee ikke blij en ik zal je meelen...
:P

Heeft iemand nog tips iig??
Ik heb het zelf met een dremel gedaan, aangezien je daar veel vrijer bent met je bewegingen maken.
Ik was eerst begonnen met een decoupeerzaag met het fijnste metaalzaagje dat ik kon vinden erin, maar kwam er helaas achter dat deze niet zo krap door de bocht ging.
als je dus scherpe bochten wilt nemen, moet je voor de dremel gaan, zo niet, dan een decoupeerzaag nemen met een fijn zaagje erin.

** Always Wear Safetyglasses **

• NoTo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-06-2024
ehm het is heel makkelijk met een dremel en als je dat niet durft probeer dan eens bij een metaalbewerkingsbedrijf (scrabbelwoord :) :) )

dude... wait... what...

Verwijderd

Als je gaat decouperen kan je het beste je zijkant op een dunne houten plaat vastmaken met lijmklemmen. De kans op klepperen is een stuk kleiner. Dit werkt gewoon een stuk prettiger vond ik, maar toch prefereer ik de dremel. Zoals al eerder gezegd, je bent veel vrijer om te bewegen en zeker met logo's maken in cases is het 10x handiger vind ik. OK het kost wel iets meer slijpschijfjes dan decoupeerzaagjes, maar dan heb je ook wat.

• -JB-
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-11 15:50
het is idd niet echt heel moeilijk, ik had nog nooit een decoupeerzaag gebruikt,

eerst ff wat gekloot in een stukkie stalen plaat dat ik nog had liggen, kwam er toen al achter dat je hem idd vast moet zetten, toen m'n sidepanel helemaal in gepakt (tegen krassen) en afgetekent, vast gezet op een plaatje hout, en zagen maar, gaat echt super, maar doe het wel rustig aan, en probeer hem er niet dwars doorheen te duwen, gewoon rustig aan doen, geeft het mooiste resultaat...

suc6 dan maar :D

Gasloos sinds september 2024 - Itho Amber 65 - 7830Wp APSystems DS3L

Verwijderd

Heeft iemand ervaringen met een bovenfrees? Bij Formido is 'ie nu voor 30 euro (Kinzo), en je kan er ook andere dingen mee klussen (MDF plaat e.d.). Of doen deze freesjes het niet in perspex / acryl?
In principe werkt het hetzelfde als een Dremel: hoge toerentallen en uitslijpen. Je kunt er mooi recht mee frezen want er zit een geleider op en de Dremel moet uit de losse hand gestuurd worden (toch?).
Vaak is er ook wel een buurman te vinden met zo'n ding.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-11 22:17

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Met het goeie freesje kun je alles frezen.

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Titel aangepast, kies de volgende keer aub een iets duidelijkere titel.

• SetsunaKaede
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-07-2024

SetsunaKaede

Ing.Dr.Prof.Onz.In

hmmm perspex/acryl kan je beter niet met hogetoerenstuff bewerken, het smelt dan en stolt weer aan elkaar vast... niet handig. Ik doe het zelf altijd met een handzaagje.

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10 19:58
SetsunaKaede schreef op 28 oktober 2002 @ 13:59:
hmmm perspex/acryl kan je beter niet met hogetoerenstuff bewerken, het smelt dan en stolt weer aan elkaar vast... niet handig. Ik doe het zelf altijd met een handzaagje.
handzaagje? dan kom je toch vast te zitten als je grote stukken gebruikt?
Pagina: 1