[win98se]MSDXM.OCX problemen.

Pagina: 1
Acties:

• MauriX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2022
Mijn Mediaplayer werkt niet goed daarmee is het allemaal begonnen. Ik heb hem proberen te upgraden naar versie 8 geloof ik, dat ging mis en toen wilde ik de upgrade de-installeren en dat ging ook mis. Nu steeds als ik een filmpie af wil spelen staat er onder in de balk van Mediaplayer: Bezig verbinding te maken.........

Niets aan de hand dacht ik, dan gebruik ik wel een ander programmatje. Maar die geven allemaal stuk voor stuk problemen met msdxm.ocx

Hoe kan ik het beste dit oplossen?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Wat is de precieze foutmelding?

Doe in ieder geval een [google=msdxm.ocx], [google=msdxm.ocx site:microsoft.com] en natuurlijk op de precieze melding zoeken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• MauriX
De eigenlijke precieze melding is dat Mediaplayer niet werkt. Telkens als ik hem opstart dan zegt hij: Bezig verbinding te maken......... En na een halve minuut loopt het programma vast.

Maar het viel me dus op dat als ik andere programma's (om videobestanden af te spelen) opstart dat ze allemaal met een error komen over msdxm.ocx.

Ik weet dus niet hoe ik het verder moet doen.
Hoe kan ik Mediaplayer verwijderen? Staat nl niet bij configscherm/software/windows setup

• MauriX
*Kick*

• MauriX
nogmaals kick.............. :(

• GaveGozer
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09-2025

GaveGozer

That's Me

ja zou kunnen proberen om media player opnieuw te installeren??!?!?!?!
geen idee of het werkt maar proberen kun je het.

al gezocht op google naar dat bestand?

Ik was hier en ai 't nie geleuf dan maak ik ow so wat anders wies!

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Zoals ik begrijp vanaf de site van Microsoft (support.microsoft.com), is msdxm.ocx een bestand behorende bij Internet Explorer (zie hier). Het hoort wel bij Media Player, maar wellicht als je Internet Explorer (ik neem aan dat je dus 6 hebt) probeert opnieuw te installeren of de SP1 er over heen zet hij wel weer werkt (zowel Media Player als een ander programma) :). Het is weer een tijdje geleden dat ik voor het laatst met 98 heb gewerkt, dus ik weet niet precies hoe je WMP uninstalled.

Verwijderd

msdxm.ocx downloaden. En dan ff <uitvoeren> regsvr32 x:\msdxm.ocx
x vervangen door locatie!
Pagina: 1