Ik ben bezig met een soort van shopping achtig veiling systeem te maken. Er worden hier veel verschillende e-mailtjes verstuurd en daarom had ik hier voor in php een functie geschreven. Nu wil ik ook een cron job gaan maken die ik schrijf in perl. Nu ben ik nog niet zo bekend in perl maar omdat de inhoud van de mailtjes vaak gewijzigd wordt moeten de mailtjes wel eenvoudig te veranderen zijn. De php functie leest de mailtjes uit een tekst bestand. Deze mailtje bevatten variablenen die je zelf kunt aan maken door ze in de array te zetten die je als argument geeft bij de functie makeMail. Nu was mijn vraag, hoe schijf ik zo'n functie in perl. Ik vraag niet om alles voor te kauwen maar om een zetje in de goede richting. En ik heb gezocht... maar ik zit mer ereg_replace en de file functies...
Dit is email.txt:
Dit is het php gedeelte:
Kan iemand mij wegwijs maken?
Dit is email.txt:
code:
1
2
3
4
5
| Hallo [naam], Dit zijn jouw adres gegevens: [adres] [postcode] [plaats] |
Dit is het php gedeelte:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| <? function MakeMail($what) { global $siteroot; $fp = fopen($rootdir.'conf/'.$what['what'], 'r'); while($line = fgets($fp, 4096)) $message .= $line; foreach($what AS $a => $b) $message = eregi_replace("\\[$a\]", $b, $message); return $message; } $email_arr = array(); $email_arr['naam'] = 'Slagroom'; $email_arr['adres'] = 'Kalferlaan 2'; $email_arr['postcode'] = '6232 HH'; $email_arr['plaats'] = 'Blaat'; $email_arr['what'] = 'email.txt'; $overboden_message = MakeMail($email_arr); mail($email_over, 'Uw bod op '.$out_get['naam'].' is overboden', $overboden_message, "From: $beheerder_email <Dressingroom>"); ?> |
Kan iemand mij wegwijs maken?