Toon posts:

Ik heb 2x256mb maar ik zie in totaal 383mb?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus 2x256mb ddr gehugen , 1x hyundai en 1xkingston.
Ik had mijn compie de hele dag aan laten staan kom ik rond 4 uur terug krijg ik geen beeld meer..
Hardreset...krijg wel me bios te zien (post) maar zodra windows start is het beeld weg.
Computer uit en opnieuw proberen. En toen deed hij het wel weer alleen startte hij met 383mb op...zowel in de post als in XP.
Ik heb daarnet 1.5 uur Memtest laten draaien maar die zag geen fouten..
Andere bios derop (Van 3.7 naar 3.5) hielp ook niet.
Het gaat om de MSI K7T266A Pro2-RU en een AMD Athlon XP 1900+
Iemand ?
(Ja ik heb de search gebruikt maar iki kon nix vinden en ik zit nu op de computer met de mogelijke brakke geheugen).

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Test de beide reepjes eens apart in je systeem (in verschillende ram-sloten). Dan kan je zo onderzoeken of het aan het geheugen ligt (double sided geheugen waarvan 1 kant is uitgevallen :? ) of dat er misschien een bank van het mobo kapot is waardoor nog maar de helft van het geheugen van de module die erin zit gevonden wordt :)

Verwijderd

Topicstarter
het is idd dubbelzijdig..ik zal na het eten even kijken of er 1 kapot is.
Daar had ik nog niet aan gedacht..thnx :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wazig, de VIA KT266A chipset slikt vrijwel alles wat geheugen betreft. Of je moet 1024Mbit reepjes hebben, terwijl de KT266A maar tot 512Mbit kan :+ (zulke reepjes bestaan niet)

Kun je hier misschien de exacte geheugen type posten? Hiermee bedoel ik wat op de chipjes staat gegraveerd, dan weten we wat voor een reepje het precies is :)

Verwijderd

Topicstarter
dat geheugen werkt al ruim 3/4 jaar in dezelfde computer...Non-OC.
Memtest zag btw ook maar 383mb dus ik denk echt dat 1 kant van een van de twee kapot is..
Ik ga ze morgen wel afstoffen en testen.
Ik ga nu prcies een jaar met me vriendin dus ik stop met GoTten en computeren.
You Know What I´M Going 2 Do :)
Ik post morgen me bevindingen.

Verwijderd

Topicstarter
nou...ik heb me geheugen eruit gehaald en afzonderlijk getest en toen pakte hij bij ieder 256mb en samen doet hij het nu ook weer met 512.
Ik denk dat er een dimm niet goed zat ofzo....of dat het vies was.
Beetje n00bachtig, maargoed, weer wat geleerd.
Thnx for yer replies.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu dus weer hetzelfde probleem.
Het was ff opgelost maar nu heb ik hetzelfde.
Zal er dan tog 1 dimm kapot zijn ?

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:19

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 16:02:
Ik heb nu dus weer hetzelfde probleem.
Het was ff opgelost maar nu heb ik hetzelfde.
Zal er dan tog 1 dimm kapot zijn ?
Ff de contacten goed oppoetsen :?

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Topicstarter
ik heb allebei deruit gehad en de sloten en de contacten schoon gemaakt.
:? :p

Verwijderd

Topicstarter
niemand een idee ?
Kan me moederbord kapot zijn ? of is het echt me geheugen ?
ik snap der nix van

Verwijderd

1 dual en 1 enkelzijdige ziet ie van de dual (dubbelzijdige) maar 1 kant thats the problem :)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Verwijderd schreef op 02 november 2002 @ 14:33:
1 dual en 1 enkelzijdige ziet ie van de dual (dubbelzijdige) maar 1 kant thats the problem :)

Dat is het niet.

Heb je ze al van sockets gewisseld, zeg maar een 'stoelendans' over alle drie de sloten en dan het zaakje een poos laten draaien? Dat het zo spontaan gebeurd en je er vervolgens problemen mee hebt geeft imo aan dat er iets niet goed is. Hoe lang liep het al goed voordat je de eerste symptomen kreeg?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb alle sockets geprobeert.
Het is idd spontaan gebeurt, 1 op de andere dag.
Het zijn beide dual sided geheugens .
En het liep al 3/4jaar goed.
Ik denk dat 1 kant van 1 van de 2 geheugens gewoon kapot is.
Me broertje heeft ook ddr dus zal het ff in zijn mobo proberen
Ill let ya know

• Haso2000
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-12-2025
vaag dat ie dan daarnet (eehm, die keer nadat je ze had afgestoft enzo) t wel weer gewoon deed...

Verwijderd

Pff lekker vaag he die probs!

Je had het over poetsen, maar als ze geoxideerd zijn heeft dit meestal weinig nut,
je kunt ook een heeeeel fijn schuurpapiertje/linnen erover halen.
Enne heb je de pootjes in de mem slots al goed bekeken? misschien zit er 1 scheef ofzo. En ja misschien is het gewoon stof/vuil ergens op het board, oude resten van lijm whatever. Probeer ook eens met wat perslucht de pinnings van de chips op je mainboard schoon te blazen.

Nou eh succes maarweer

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Verwijderd schreef op 03 november 2002 @ 21:48:
je kunt ook een heeeeel fijn schuurpapiertje/linnen erover halen.
Nog een klein tipje: wij maakten vroeger (wel 4 jaar geleden) bij Vobis de contactpunten op memmodules en pci-kaarten schoon met een gewoon gummetje (die voor potloden, weetjewel), deed vaak wonderen en je beschadigt er nix mee als je t een beetje voorzichtig aanpakt. Succes Rmee!

Nomen nescio

Verwijderd

Kijk zo'n gummetje heb je tenminste nog wel ergens slingeren, die onthoud ik zelf ook maar ff, scheelt weer een ritje naar de gamma!

Verwijderd

Topicstarter
het geheugen doet het in geen van de computers hier in huis normaal, hij geeft aldoor maar 128mb aan, maargoed, ik koop wel nieuwe...met gummetje helpt ook niet
Pagina: 1