ADSL verbinding wordt telkens verbroken

Pagina: 1
Acties:

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10-2025

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Topicstarter
Om te beginnen:
Ja, ik heb gezocht in de search, de FAQ en op Google.
Ik kan echter niet het probleem vinden waar ik mee te maken heb...

Misschien dat een tweaker het wel weet (of het juiste topic wél kan vinden)

Ik heb het volgende probleem:
Mijn internetverbinding wordt om de haverklap verbroken (soms na 1 minuut, soms na een een half uur).
Het gaat om een ADSL verbinding van KPN (het voormalige MxStream) met een USB modem (Alcatel Speedtouch).
Gebruikte USB-modem driver: ADSL_USB20_win.exe (de nieuwste die op de kpn-site staat, geschikt voor Win XP)
De ISP is XS4ALL (en daar zou toch niet veel mis mee moeten zijn).

Zoals jullie kunnen zien heb ik een moederbord van Asus en wel de CUV4X (VIA chipset). Uit andere topics begrijp ik dat de USB-ondersteuning van VIA-chipsets problemen kan opleveren. Daar gaat het echter om "niet voldoende stroom", complete resets van het systeem etc.... Bovendien lijkt het erop dat het antwoord op die problemen bestaat uit het installeren van nieuwe USB-modem drivers.

Dus: welke tweaker kent dit probleem en heeft er een oplossing voor?

_/-\o_

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10-2025

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Topicstarter
OK...waarschijnlijk zou dit onderwerp uit zichzelf wel in de vergetelheid zijn gaan raken.
Maar wat mij betreft mag er een slot op zodat mensen niet voor niets gaan puzzelen.

De oplossing lijkt namelijk gevonden... in de instelling van outlook express stond de optie "ophangen na berichten ophalen of verzenden" aangevinkt...

Oeps...

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Verwijderd

The_Sukkel schreef op 27 oktober 2002 @ 21:44:
OK...waarschijnlijk zou dit onderwerp uit zichzelf wel in de vergetelheid zijn gaan raken.
Maar wat mij betreft mag er een slot op zodat mensen niet voor niets gaan puzzelen.

De oplossing lijkt namelijk gevonden... in de instelling van outlook express stond de optie "ophangen na berichten ophalen of verzenden" aangevinkt...

Oeps...
Je doet je naam wel eer aan. :O