Hoi mensen,
Ik ben mijn php database frontend aan het voorzien van betere foutafhandeling. Klassiek is een MySQL database connectie bijvoorbeeld als volgt:
Ik ben mijn php database frontend aan het voorzien van betere foutafhandeling. Klassiek is een MySQL database connectie bijvoorbeeld als volgt:
PHP:
Wat natuurlijk totaal niets terug geeft als het fout gaat. Daarom gebruikt men de 'or die' functie:1
| $db=mysql_connect($host,$user_name,$password); |
PHP:
Wat al aardig goed is. Door nu nog een '@' symbooltje voor de MySQL opdracht te zetten kun je bepaalde hinderlijke foutboodschappen onderdrukken:1
2
| $db=mysql_connect($host,$user_name,$password) or die ("MySQL: Could not connect to database"); |
PHP:
Maar wanneer nu de fout optreedt stopt het zootje geheel en drukt enkel de foutmelding af. Wat ik zou willen is dat de foutmelding gewoon op de site verschijnt. Nu de HTML pagina wordt pas een heel eind verder in de code opgebouwd. Hoe kan ik die foutmelding onderscheppen zodat ik toch weet dat het misgelopen is, maar zonder meteen te stoppen met de rest van het script?
1
2
| $db=@mysql_connect($host,$user_name,$password) or die ("MySQL: Could not connect to database"); |
A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops... On my desk I have a workstation.