probleem gigabyte radeon 9700 pro i.c.m. SiS 645DX chipset

Pagina: 1
Acties:

• tjempjun
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-01-2016
Wanneer ik mijn PC aanzet zitten er strepen door het logo van asus (van het mobo SiS 645DX chipset). De strepen zijn niet echt heel groot maar wel irritant. Dan komt het volgende scherm waar in een tabel al de systeemgegevens staan. Hiervan klopt helemaal niets. Alle letters en cijfers zijn vervangen door andere letters en cijfers. Vervolgens zie ik deze strepen ook weer door het Windows XP logo.

Als ik bestanden van de ene naar de andere map kopieer, zit er achter de pictogram van een map een rose vlak, en dit rose vlak zie ik ook in de bediening van Intervideo DVD 4.0. En in direct 3d spellen worden textures verkeerd weergegeven, kan ik door textures heen kijken en zie ik ook soms die %$@&@& kleine strepen weer |:(

Ik heb de 6166 en de 6193 drivers geprobeerd, de 1.12 agp drivers van SiS, maar niets lijkt het te verhelpen. Het vreemde is dat ik zeker weet dat het voordat ik andere drivers had geinstalleerd nog geen problemen had. Maar voor de nieuwe drivers crashten er nogal wat games zoals GTA3, wat nu weer verholpen is.

Zelfs na een format blijf ik die kleine strepen zien. Ik weet niet meer wat nu het probleem is, en waarom ik de oude situatie niet meer kan terugkrijgen. Iemand een idee?

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08 22:12
Je zegt dat het ook al bij de opstart van je pc, met name het Asus logo, hierdoor kan je een softwareprobleem uitsluiten, problemen met de chipset zou resulteren in crashes en niet in beeldartefacten.
Was het een oude kaart dan zou ik je aanbevelen de constacten te reinigen met nagellakverwijderaar of iets soortgelijks, maar omdat je die r9700 nog niet lang kan hebben en het reeds onmiddellijk bij de opstart is kan het dit ook niet zijn.
Het probleem ligt dus ongetwijfeld bij de kaart itself, geheugenchips die falen is nog het meest denkbare, ga terug met de kaart en eis een nieuwe, je hebt immers nog garantie.
Je krijgt vast wel een nieuwe :) .

• tjempjun
Maar waarom zie ik geen kleine strepen bij mijn windowsbureaublad of in opengl games?

Verwijderd

probeer een bios update, voor zowel de videokaart als je moederbord

• tjempjun
als test heb ik mijn oude geforce 256 kaart er maar weer eens ingedaan en nu was alles weer normaal. Ik zet de radeon 9700 er weer in en hopsakee daar zijn de kleine blauwe lijntjes weer. Het lijkt er dan toch op dat de kaart niet helemaal 100% is toch?

• peke
In je windowsbureablad gebruik je eigenlijk maar ~4MB videogeheugen waardoor je de kappotte chips niet benaderd, het beste zou zijn om een spel te nemen dat openGL en D3d ondersteund, test het dan ff met beide.
Een bios update is altijd aan te raden bij zulke probs dus doe dat ook maar ff.

• tjempjun
ok ik heb Serious Sam 2 geprobeerd en in OpenGL en D3d krijg ik zwarte strepen. de screenshots staan hier:

http://stuwww.kub.nl/~s745332/radeon_fouten_1.jpg
http://stuwww.kub.nl/~s745332/radeon_fouten_2.jpg

Ik heb de kaart nog nooit overgeclocked. Dus ik heb hem zelf niet gesloopt denk ik ;)

• peke
Jup dat kan haast niets anders zijn dan falend geheugen, vraag (eis) maar een nieuwe.

• tjempjun
Vandaag naar winkel geweest, ze checkten het meteen en kreeg gelukkig meteen een nieuwe. Vol spanning :P thuis testen en geen problemen meer, Dank u allen

• peke
np :)

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 21:41
tjempjun schreef op 28 oktober 2002 @ 13:17:
ok ik heb Serious Sam 2 geprobeerd en in OpenGL en D3d krijg ik zwarte strepen. de screenshots staan hier:

http://stuwww.kub.nl/~s745332/radeon_fouten_1.jpg
http://stuwww.kub.nl/~s745332/radeon_fouten_2.jpg

Ik heb de kaart nog nooit overgeclocked. Dus ik heb hem zelf niet gesloopt denk ik ;)
Da's overduidelijk beschadigd geheugen :(
tijd voor garantie

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 21:41
Kijk ff op www.guru3D.com, ergens tussen de downloads->utilities->tweaking&overclocking staat het progje testVram....
Pagina: 1