Toon posts:

DivX ;-) vraagjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben dus bezig met mijn collectie DVDŽs te rippen

[/OFFTOPIC]
het zijn er maar een stuk of 40. (ik werk in een videotheek dus ik krijg origonele zeer goedkoop EN NIET ILLEGAAL
[/OFFTOPIC]

en nu had ik er 3 geript naar mpeg toe. ik heb ze gewoon op 2*650mb gezet en hetwerkt perfekt en de kwaliteit is super

maar nu had ik mijn computer geformateerd en ik alles weer backuppen begint hij in een keer in flip modes te springen als ik MPEG pak doet hij erin een keer 48 uur over inplaats van 8 uurtjes en op het laatst loopt hij altijd vast als de audio en video bij elkaar worden gedaan.

toen ben ik maar overgestapt naar DivX ;-) maar ik krijg van de vlekken erin beetje blokkerig allemaal en het ziet er niet zo moi uit als MPEG terwijl het ook nog groter is.

VRAAG: hoe kan ik weer in 8 uurtjes tijd naar MPEG rippen of hoe krijg ik die DivX ;-) kwaliteit omhoog

Alvast bendankt en sorry voor dit lange verhaal

Verwijderd

Ik hoorde pas van iemand dat als je MPEG goed encoded het betere kwaliteit dan DivX is.

• Macros
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-03 18:47

Macros

I'm watching...

Ik moet zeggen dat ik zelf nog nooit naar DivX heb geript, wel naar mpeg1 vroeger.
Wel kijk ik veel naar DivX films en MPEG films. Maar ik moet zeggen dat dezelfde film in DivX formaat van 600 mb er altijd (veel) beter uit ziet dan een MPEG versie van 2 x 600 mb.

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-03 14:52
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 31 oktober 2000 14:35 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
Ik hoorde pas van iemand dat als je MPEG goed encoded het betere kwaliteit dan DivX is.[/quote]MPEG = DivX.

ff voor de duidelijkheid.
MPEG 1 = VideoCD, CD-I
MPEG 2 = DVD
MPEG 4 = DivX

DivX kan even mooi zijn als DVD terwijl het minder ruimte inneemt. Maar comprimeer je DivX teveel, dan loopt de kwaliteit hard achteruit.

En nee, Mpeg3 bestaat niet en mp3 = MPEG 1 Layer 3 (dus alleen het audio gedeelte van de MPEG 1 compressie standaard)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• nulkelvin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-06-2021

nulkelvin

ehmm is er nog koffie?

Om DivX ;-) te kunnen bekijken heb je uiteraard wel een betere computer nodig(met mijn PII 300 lukt het net, een vriend van me met een celeron 400 heeft problemen), en het is dus niet compatible met bijv DVD-spelers.
Het alleerbeste resultaat krijg je als je de DivX op 2*600 zet, verbluffend goede kwaliteit, die DVD zeer dicht benaderd. VCD heeft voor mij afgedaan.

ik wilde dat ik eens een coole sig. kon bedenken.

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:31
foutje :(

• Ceaser
ik heb er ook last van dat mijn bestandjes in m2v formaat teveel achteruitgaan als ik ze in mpeg4 formaat zet.
Ik werk met flaskmpeg, gebruik de 3d release codec, data rate staat dan op 6000kilobis/sec compression control 100 op crispness en keyframe elke 10 sec
weet iemand soms betere instellingen?

Verwijderd

Topicstarter
met mpeg bedoel ik filmpjes die ipv op .avi eindigen op .mp(e)g eindigen. maar heb dus nu DivX ;-) op 2*650 staan maar het is langniet zo mooi als .mp(e)g laat staan DVD

gaarne nog enkele reacties

• basset
  • Laatst online: 11-03 09:08
Jammer dat het nu zo omslachtig is met al die codecs en zo. Ik wou dat iemand gewoon 1 programma schreef om te rippen en te encoden. Gewoon 1 install zodat je niet verschillende codecs hoeft te instaleren. Is wel flexibeler dat weet i, maar ik wil gewoon het volgende: dvd erin---> create DiVx vcd of svcd en hij gaat aan de slag.
Zo kan ik tenminste onderweg mijn films bekijken, want ik heb geen DVD-speler in m'n laptop. :(

Hop,hop,hop!

• Ceaser
Als ik met flaskmpeg naar mpeg2 wil doen doet hij er volgens mij altijd 48uur ofzo over. Helaas heb ik de tijd daar niet voor:)

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
kwaliteit onhoog?

Afspelen op quality 4.
Encoden met de Low motion codec.
Croppen!! 720x576(DVD) verkleinen naar;

4:3 -> 512x384
1.85:1 -> 512x288
2.35:1 -> 576x240

Dit is uitgaande van 2CD DivX rip. Aanpassen voor 1CDrips en films van meer dan 2,5 uur

Ceaser:

6000kbit/s 3d release? Is de fast motion codec. Gooi die weg! Low motion is degene die je moet gebruiken. Viel niet op dat die fast motion DivX eerder in de buurt van de 700kbit/s zal ipv de door jou opgegeven 6000?

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-03 20:42
Ik rip m'n DVDs met de Low-Motion codec, altijd in 640x480 (4:3) of 640x360 (16:9). Ik vind die 1:1.85 en 1:2.35 maten maar vaag.

Alhoewel je de bitrate in kan stellen is hij nog altijd iets variabel:

The Bone Collector
Resolutie: 640x360
Video: 2100 Kbit/s
Audio: 192 Kbit/s
Lengte: 1 uur 53 minuten
Grootte: 1,1 Gb

Lethal Weapon 4
Video: 1500 Kbit/s
Lengte: 2 uur 2 minuten
Grootte: 1,5 Gb

Nogal een verschil...

Geef mij maar een Warsteiner.

• sampoo
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>The Bone Collector
Video: 2100 Kbit/s
Lengte: 1 uur 53 minuten
Grootte: 1,1 Gb

Lethal Weapon 4
Video: 1500 Kbit/s
Lengte: 2 uur 2 minuten
Grootte: 1,5 Gb[/quote]Hoe hoger je gaat des te minder gevoelig de Low motion codec is. Als de low motion een frame met 750kbit kan opslaan dan doet hij dat ook al heb je 3000kbps opgegeven. Hangt van de film af.

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-03 20:42
Hmmz Sampoo dat is toch juist de Fast-Motion codec? Daar maakt het geen ene ruk uit of ik 4000 kbit/s of 900 kbit/s doe...

Wanneer ik echter de Low-Motion codec gebruik maakt het wel degelijk uit; Toen ik bij Lethal Weapon 4 2100 kbit/s selecteerde werd dat een bestand van 1,9 Gb en bij 1500 Kbit/s dus 1,5 Gb. En ja, de kwaliteit is iets lager: Met 1500 Kbit/s vormt de codec bij een 0bepaalde scene wat blokjes in plaats van de prachtige DVD-kwaliteit die 2100 kbit/s opleverde. Naja, ik moet het er maar mee doen :)

Geef mij maar een Warsteiner.

Verwijderd

sorry lui,

maar ik ben een halve/newbie op dit gebied:

Zelf ben ik in de weer gegaan van het weekend. Phlips stereo bla bla naar mijn Pinnacle studio PCTV/pro...
alles in gelzen met ulead 6.0 pro..middelformaat 352..288 44khz stereo 16k..(goede geluidskaart) met gebruik van DIvx. ik zat dik op 1,5 gig. En het beeld viel tegen...by the way Ik heb hier de matrix liggen divx ...die ziet er prima uit.

Mijn vraag waar zit de zwakke schakel in de kaart of software of combinatie...?

eigenlijk nog een vraag hoe kan ik het geluids residu opnieuw compr. en weer als een geheel bij het videogedeelte zet.
Ik denk namelijk dat ik iets van PCM formaat zag staan in het begin van het "dupliceren" terwijl de audio op pcm formaat zag staan. Wat is een geode keuze bij audioformaat en het weer bijelkaar gooien van geluid (mp3 formaat dus m.i.)en de video zelf...

na ja bedankt alvast hopenlijk willen jullie dit beantwoorden voor me.

thankx

ps Daarna alles in vdub uit elkaar gehaald en geluid eruit gehaald...Alles weer omgezet en naar ASF gedec. resultaat bestand van 180mb van verdommes goede kwaliteit ......haha

Verwijderd

decoderen naar asf ;) ?

ik ben nog nooit een mooie asf tegengekomen eigenlijk ... bah 8-)

• CORVETTE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-11-2025

CORVETTE

---- American V8 ---

Ik rip met 672*544 met een variabele bitrate van 1500 tot 2100 ( ligt eraan hoe groot hij wordt ) en geluid op 96 ( hoger hoor ik niet echt ) en mijn t-bird ript 2 gig in 2 uur 10. best netjes :)

zoveelste slachtoffer van Casema................... :(

• sampoo
  • Niet online
De Fast motion codec is helemaal ongevoelig. 2000 of 6000 verschil is bijna nul. Ik zeg alleen dat met de Low motion codec boven de 1500 minder scaled. 3000 is niet twee keer zo groot als 1500. En tussen 3000 en 6000 zal heel weinig verschil te merken zijn.

• eymey
  • Laatst online: 16:28
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ik hoorde pas van iemand dat als je MPEG goed encoded het betere kwaliteit dan DivX is.[/quote]Dat idee heb ik ook ja. Zoals GarBaGe echter al zei: DivX is ook gewoon een vorm van MPEG. Het hangt ook gewoon van de rip af. Ib heb geweldige blokloze rips van DVD gezien waarbij toch een hele speelfilm op 1 cd'tje kon.
Maar ik heb ook zat (te veel) kut DIVX-rips gezien, waarbij dan ook het mp3-geluid nogeens slecht gecodeerd was ('flanger' effect en zo :( ).

MPEG-1 kan gewoon nog steeds bere goed zijn zeker voor die 74 minuten video die je op 1 cd'tje kwijt kunt. Als ik bijvoorbeeld iets met een HUFFMANN-codec vanaf mijn Hauppauge tv-kaartje heb ge-captured en ik codeer dat met "TMGPEnc" (perfect progje, codeert echt retestrak), dan begin ik zelf haast te kwijlen van de kwaliteit die je blijkbaar nog uit een ruisrijke bron als TV kunt halen :9

Oftewel, Divx kan leuk zijn, maar dan moet de ripper wel op de kwaliteit van het geluid letten (vooral bij veel orkestwerk in de filmmuziek, daar merk je die "flanger" het snelste) en een beetje fatsoenlijk kunnen rippen. Zo niet: dan liever de film op 2 cd'tjes maar met haarscherpe mpeg-1 kwaliteit.

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Pagina: 1