Ik had met procmail een mooi scriptje gemaakt dat e-mail naar verschillende lokale gebruikers stuurt, afhankelijk van de afzender enz.
Per ongeluk had ik bij een edit een regel verkloot
MAILDIR=$HOME/Mail
maar het probleem is dat ik nu niet weet hoe ik die e-mailtjes weer kan opsturen, het liefst nog allemaal apart. Ik had zo'n bestand ge-attached, maar dan komt het als een plain-text-attachement aan. De attachements in de orginele emails zijn dan totaal onherkenbaar natuurlijk. Het maakt niet uit als ze allemaal bij 1 user aankomen, dan sorteer ik ze gewoon handmatig even.
Hoe kan ik dit oplossen? (ik werk nog niet zo lang met linux, dus als ik kan vermijden dat ik een script moet gaan schrijven, doe ik dat graag
) Ik kon alleen bedenken dat op een of andere manier ik een script zou moeten maken dat het "backup"-file leest en dan split op de verschillende files en dan weer doorstuurd... dat moet makkelijker kunnen
Per ongeluk had ik bij een edit een regel verkloot
Had ik vervangen door:0
* ^From:<emailadressen>
! jo
Nu stuurt die regel dus dus ALLES door naar een file met de naam "^From:<emailadressen>". Ik heb die bestanden wel gevonden, die staan gewoon in mn MAILDIR::0
*
^From:<emailadressen>
! jo
MAILDIR=$HOME/Mail
maar het probleem is dat ik nu niet weet hoe ik die e-mailtjes weer kan opsturen, het liefst nog allemaal apart. Ik had zo'n bestand ge-attached, maar dan komt het als een plain-text-attachement aan. De attachements in de orginele emails zijn dan totaal onherkenbaar natuurlijk. Het maakt niet uit als ze allemaal bij 1 user aankomen, dan sorteer ik ze gewoon handmatig even.
Hoe kan ik dit oplossen? (ik werk nog niet zo lang met linux, dus als ik kan vermijden dat ik een script moet gaan schrijven, doe ik dat graag