Het DBZ kaartspel

Pagina: 1
Acties:
  • 668 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-05 14:37

Collaborator

You! Cake or Death?

Topicstarter
Ik weet niet of dit hier thuishoort/mag maarja ik probeer het lekker toch :+

Er is een Collectable Card Game van DBZ.. het is er al een tijdje maar is word niet zo veel gespeeld door de kleine kinderen omdat die het te moeilijk vinden het word dus vooral door jongens van 15-18 gespeeld.

Toevallig zijn er net de wereldkampioenschappen bezig (gisteren In Amersfoort) er en zijn er nog een paar in verschillende grotere kaartenwinkels in NL

nou speel ik het al een hele tijd (vanaf het begin) en vroeg ik me toch af of er ook nog twiekers zijn die dit kennen/spelen/verzamelen??

Er zijn nu een aantal verschillende serie's die natuurlijk bij de bijhorende saga's horen:

Saiyan Saga *
Frieza Saga
Trunks Saga *
Android Saga
Cell Saga *
Cell Games saga
World Game saga *

*= hier zijn ook starter decks van

Het spel gaat ongeveer zo:
Je kiest een Personage om mee te spelen (deze kan je alleen krijgen in de starter deck als je geluk heb krijg je goku/vegeta ofzo zoals ik) )daarna ga je daa een deck omheen bouwen er zijn verschillende soorten decks die je kunt bouwen met verschillende manieren om te winnen

-Physical Attack deck (pure krach.. hierbij is het powerlevel van je personage erg belangerijk)

-Energie Attack Deck (Dit word het meest gebruikt omdat deze vanaf het begin al veel schade kunnen doen)

-Dragonball Victory Deck (als je alle 7 dragonballs in je deck hebt en je pakt ze er allemaal uit heb je gewonnen.. maar je can ook Dragonballs van elkaar stelen)

hier een paar kaarten:

Personality Vegeta:
Afbeeldingslocatie: http://www.dbzcardgame.com/images/cardimages/3162.jpg (Cell Saga - Ultra Rare)
Blue Style Mastery:
Afbeeldingslocatie: http://www.dbzcardgame.com/images/cardimages/4270.jpg

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26793

en hoe werkt het?
is het een beetje vergelijkbaar met de enchantments, permanents, interrupts etc. van magic, alleen dan met 1 creature ipv meerdere?
leg het spel eens uit, hoe je het speelt enzo?

ikzelf speel het niet, omdat ik bakken met geld (echt 1000+) heb uitgegeven aan Magic, daarna nog eens 200+ aan Pokemon (11 jarig ventje) en ik het geld nodig had voor school en feesten enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40554

Voor kleine kinderen is dit wel leuk ;)
Me broertje spaart ze ook :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-05-2024
mensen: ga hier niet aan beginnen, je geeft er een hoop geld aan uit en na een jaar (misschien iets meer) doe je hier niks meer mee.
Ik heb echt veel vrienden die zoon fout hebben gemaakt met Magic, LotR en volgens mij ook DragonballZ :X

The question is not what we are, nor where we are, but rather: where should we go?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29882

robertos schreef op 27 oktober 2002 @ 18:38:
mensen: ga hier niet aan beginnen, je geeft er een hoop geld aan uit en na een jaar (misschien iets meer) doe je hier niks meer mee.
Ik heb echt veel vrienden die zoon fout hebben gemaakt met Magic, LotR en volgens mij ook DragonballZ :X
daar kwam ik zelf ook achter na het pijnelijke Magic :(

maarja, je kan ze moeilijk tegenhouden toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61283

Ik ben meer dan 1000 guldens uitgegeven aan die pokemon shit:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-05 21:45

bAdmuTs

mAzE

Ik heb zelf ook die DBZ kaarten maar doe er weinig/niks mee, misschien toch maar es doen :D

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Topicstarter
Anoniem: 26793 schreef op 27 oktober 2002 @ 18:36:
en hoe werkt het?
is het een beetje vergelijkbaar met de enchantments, permanents, interrupts etc. van magic, alleen dan met 1 creature ipv meerdere?
leg het spel eens uit, hoe je het speelt enzo?

ikzelf speel het niet, omdat ik bakken met geld (echt 1000+) heb uitgegeven aan Magic, daarna nog eens 200+ aan Pokemon (11 jarig ventje) en ik het geld nodig had voor school en feesten enzo
Het werkt zo: het hele spel draait om je eigen personaly.. deze kan je krijgen in de starter decks ik speel bv nu met gohan (beste uit de cell saga) die personalities kunnen in hogere levels komen door anger te krijgen in een hoger level is het power level ook hoger dit heeft weer veel effect op je physical attack waarbij dat erg belangerijk is.

in tegendeel tot andere kaartspellen heb je niks te maken met engerie kaarten (pokemon) of landjes (magic) als personage heeft een powerlevel die kan stijgen of zakken door aanvallen. op de rechterkant van je personalty staat een balkje met je power level.. in elk spel begint dat op 5 stages 0 een energie attack kost bijna altijd 2 stages en een physical attack kost niks
op elke personality staat ook je power up rating.. dit betekent dat je elke combat (1 combat = 3 kaarten pakken en spelen tot die op zijn) x omhoog gaat en dan zijn er ook nog kaarten zoals ''sensu bean'' die je power level in eenkeer omhoog trekken

energy attacks doen schade in life cards ( In DBZ ccg is je deck je leven.. als al je kaarten op zijn ben je dood) deze doen dus direct schade maar kosten energie (meestal 2 stages van je powerlevel)

Physical attacks doen alleen schade op je power level in stages die je dan omlaag moet.. totdat je bij 0 komt vanaf dan 1 = stage 1 lifecard maar deze aanvallen zijn alleen handig als je een sterk character hebt met een hoog power level.. daar is een tabel voor om te bereken hoevel schade je dan doet met jouw power level:

hier vind je meer over die table + dat ding dus : http://www.saiyageneration.com/physicalattacktable.php
op die site staat meer info.. ik ben zelf niet zo goed in uitleggen :P

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-05 09:33

Wiebbe

<none />

(jarig!)
Kan je ook nog super saijain worden ofzo?

Het klinkt erg stoer vind ik zelf :P
ben grote fan van DBZ, maar heb helaas zelf het geld niet.

Het lijkt met dat iedereen met een even groot deck speelt enzo?
want bij magic mag je gewoon zelf beetje bepalen, min 40 max kween ie precies.

Klinkt zoals ik al zei erg leuk :)

maar zal het zelf nooit spelen, omdat het teveel poen kost :/
en dat heb ik niet

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44702

sorry, maar dbz is beter dan ccs en ander anime dat uitgezonden word, maar het is et niet waard om kaarten te kopen.
Vroeger had ik pokkemon kaarten en die zijn geen zak meer waard dus daar begin ik niet meer aan. Cards are 4 kiddies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39051

vergeet pokemon niet! :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Topicstarter
Wiebbe schreef op 27 oktober 2002 @ 21:06:
Kan je ook nog super saijain worden ofzo?

Het klinkt erg stoer vind ik zelf :P
ben grote fan van DBZ, maar heb helaas zelf het geld niet.

Het lijkt met dat iedereen met een even groot deck speelt enzo?
want bij magic mag je gewoon zelf beetje bepalen, min 40 max kween ie precies.

Klinkt zoals ik al zei erg leuk :)

maar zal het zelf nooit spelen, omdat het teveel poen kost :/
en dat heb ik niet
je kan niet super saiyan ''worden'' maar alleen op de plaatjes zijn ze nu allemaal SuperSaiyan. maar ik moet toegeven dat die SS plaatjes er allemaal heel cool uitzien
je begint altijd in level 1:
Afbeeldingslocatie: http://www.dbzcardgame.com/images/cardimages/3165.jpg Level 2: Afbeeldingslocatie: http://www.dbzcardgame.com/images/cardimages/3166.jpg level 3:Afbeeldingslocatie: http://www.dbzcardgame.com/images/cardimages/3167.jpglevel 4: Afbeeldingslocatie: http://www.dbzcardgame.com/images/cardimages/3141.jpg
je ziet hoe hoger het level hoe hoger je power level
je kan in een hoger level komen door 5 anger te hebben dit krijg je door sommige kaarten.. dan staat er bv.: ''Stops a physical attack. gain 1 anger'' meestal

Je deck moet minimaal 50 kaarten hebben en maximaal 85 maar meestal is het prescies 85 want je deck= je leven want damage word in kaarten uitgedrukt die je dan moet discarden van de life deck

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Topicstarter
Anoniem: 44702 schreef op 27 oktober 2002 @ 21:27:
sorry, maar dbz is beter dan ccs en ander anime dat uitgezonden word, maar het is et niet waard om kaarten te kopen.
Vroeger had ik pokkemon kaarten en die zijn geen zak meer waard dus daar begin ik niet meer aan. Cards are 4 kiddies!
waarom spelen dan alleen gasten tussen de 15/20 het? omdat het gewoon leuk is en omdat het ook leuk is om iets anders te doen dan alleen maar die achterlijke PC spelletjes te spelen.. doe je ook nog eens wat samen

ennuh zo duur is het ook weer niet hoor.. koop een starterdeck (20€) plus een paar boosters (per stuk 6€) en dan gewoon veel slim ruilen en je wint zo alle wedstijden (zoals ik)

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shagura
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-05 21:16
Woei, hier heb ik ooit 1 pakje van gekocht, maar het sprak me niet echt aan en daarom heb ik het niet verder verzameld (ook verder niemand speelde het of was van plan om het te spelen bij mij in de buurt)
Anoniem: 44702 schreef op 27 oktober 2002 @ 21:27:
Ken je Magic:the Gathering of een ander kaartspel, de meesten worden echt door mensen van 15+ tot 50 ofzo gespeeld. Dat iedereen nou zo dom was om een debiel kaartspelletje met debiele regels als Pokémon te gaan sparen is niet mijn fout, want dit is dus wel voor kiddies. Maar pokémon is echt geen voorbeeld van de meeste collectible card games! (Ik ken DBZ ook niet en eerlijk gezegd ziet het er ook een beetje simplistisch uit, vooral dat je bepaalde typen decks heb, maar ik weet het niet dus ga nu niet mijn huid volschelden misschien is het wel heel erg leuk :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68308

Geef mij maar Magic the Gathering :P
[...]

Ken je Magic:the Gathering of een ander kaartspel, de meesten worden echt door mensen van 15+ tot 50 ofzo gespeeld. Dat iedereen nou zo dom was om een debiel kaartspelletje met debiele regels als Pokémon te gaan sparen is niet mijn fout, want dit is dus wel voor kiddies. Maar pokémon is echt geen voorbeeld van de meeste collectible card games! (Ik ken DBZ ook niet en eerlijk gezegd ziet het er ook een beetje simplistisch uit, vooral dat je bepaalde typen decks heb, maar ik weet het niet dus ga nu niet mijn huid volschelden misschien is het wel heel erg leuk :))
:o

* Anoniem: 68308 heeft van zijn nichtje een Pokemon kaart gekregen toen ie 17 werd :+

Zit aan mijn monitor geplakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTA3
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
ow koel, de nieuwe kaarten zijn er in nederland :D Ik heb de hele oude uit itlie, spanje en japan :D Wel leuk die dingen, ik heb een special rare van gogeta. Ze liggen ergens stoffig in een hoekjuh, af en toe bekijk ik ze wel eens, ze zijn wel mooi :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G1itch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:46
Daar heb ik geloof ik nog een promo'tje van liggen ofzo.
Leek me niet erg leuk verder, maar ik vind de anime ook zuigen. :)

En kennen jullie dan de buffy ccg (ook van score)?
Dat speel ik zelf weleens, en ik kwijl nog regelmatig over de transparante plastic essence-cards... :9

En natuurlijk heb ik ook nog een flinke kist magic liggen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68812

Vertel dat maar aan Wizards of the Coast. Die lachen je keihard uit, terwijl ze hun reet afvegen met $100 briefjes. :o
Pagina: 1