Toon posts:

[rc.local] Ik krijg maar niet meerdere servers gestart.....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil dus een partij CS-Servers meestarten met linux (redhat 8.0)

iedere server heeft een gebruiker. in elke home map een server.sh aangemaakt met de volgende contents
#!/bin/sh
# up.sh
cd /home/nedics/hlds_l
./hlds_run -game cstrike +exec server.cfg +ip 81.17.46.190 +maxplayers 20 +map de_dust +sv_password nedicswar

en die per stuk aangeroepen in de rc.local. dus /home/<USER>/server.sh

ok 2de optie:
1 groot script gemaakt die alle server.sh files aanriep en dat grote script in de rc.local gezet.
ging ook niet goed

1 script met alle vermeldingen onder elkaar, dus zonder nog es een keer een onderliggend script en die aangeroepen in de rc.local
script met de volgende contents:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
#!/bin/sh
# up.sh
cd /home/nedics/hlds_l
./hlds_run -game cstrike +exec server.cfg +ip 81.17.46.190 +maxplayers 20 +map de_dust +sv_password nedicswar
cd /home/tcf/hlds_l
./hlds_run -game cstrike +exec server.cfg +ip 81.17.46.189 +port 27016 +maxplayers 4 +map de_dust +sv_password tcfwarservertje
cd /home/u.ex/hlds_l
./hlds_run -game cstrike +exec server.cfg +ip 81.17.46.189 +port 27015 +maxplayers 12 +map de_dust +sv_password smokeweed
cd /home/obsessed/hlds_l
./hlds_run -game cstrike +exec server.cfg +ip 81.17.46.189 +port 27017 +maxplayers 20 +map de_dust +sv_password yuri
cd /home/sof/hlds_l
./hlds_run -game cstrike +exec server.cfg +ip 81.17.46.191 +port 27015 +maxplayers 12 +map de_dust

ik heb al die files al gechmod naar 777, wil nog niet

wat doe ik fout??

edit: het lijkt erop dat telkens alleen de eerste server in de scripts up komt :?
en als ik ze handmatig start met ssh gaat het allemaal prima :?

Verwijderd

ik denk dat het er aan ligt dat je de hele tijd naar die directories cd't
volgens mij moet het wel gewoon werken als je de volledige paths gebruikt, dus
/home/nedics/hlds_1/hlds_run -game blablablabla ipv ernaar toe cd'en en vervolgens ./hlds_run te doen

dus gewoon volledige paths gebruiken en dan zou het volgens mij wel moeten werken.

• Ultra
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Met hlds_run run je een CS server op de voorgrond. Zolang deze server blijft draaien, zal de volgende niet starten lijkt me :)

Verwijderd

Topicstarter
ow shit meen je niet, hoe kan ik dit het beste oplossen?

Verwijderd

Misschien de documentatie lezen :?
Zomaar een idee hoor

Verwijderd

screen gebruiken, zie ook server.counter-strike.net bij de commandline maker voor het command. daar heb je ook de background optie (die met & erachter) maar dan stopt de server alsnog als je je shell afsluit, mischien kan dat wel gebruikt worden in een shell script maar je krijgt dan alsnog alle informatie van de server over je scherm rollen dus niet echt handig met meerdere servers.

Verwijderd

Als ie stopt als je de shell afsluit dan zet je er gewoon "nohup" voor :)

• Ultra
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
http://server.counter-strike.net/linuxscreen.html
Als je dit al niet kon vinden, hoe heb je dan ooit die cs server er op gekregen ;) >:)
Pagina: 1