Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[TFT] 5-7" inch scherm leesbaar?

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 28-11 11:48
Ik wil eventueel voor me toekomstige server een 5-7" tft schermpje gebruiken voor het installen als het nodig mocht zijn en ook om te msn-en en inetten als ik op me gewone comp aan het gamuh ben. Maar voordat ik me waardevolle geld uitgeef aan dat speeltje wil ik eerst wel ff weten of die dingen wel een beetje bruikbaar zijn. Ik heb nl geen zin om me tekst met een vergrootglas temoeten gaan lezen.

Zijn er dus mensen die ervaring hebben met deze mooie kline schermpies, en is het een beetje te gebruiken voor de dingen die ik wil? Pics zijn altijd welkom?

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-11 21:08

w00Dy

Make soap, not war

windows heeft vergrootglas ingebouwd B)
in zo'n 5-7 inch past winamp net in, ga maar na...

Verwijderd

k denk niet dat het duidelijk zal worden...

Verwijderd

Is dat niet een beetje dure hobby voor een servertje? Een gewone monitor werkt 10x beter en is echt niet veel duurder. Ik gok dat het jou om de ruimte gaat, maar ik zou er niet zoveel geld voor uitgeven.

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

op 640x480 is het nog wel duidelijk op een 7"

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

• ajampaniki
Verwijderd schreef op 27 oktober 2002 @ 17:50:
Is dat niet een beetje dure hobby voor een servertje? Een gewone monitor werkt 10x beter en is echt niet veel duurder. Ik gok dat het jou om de ruimte gaat, maar ik zou er niet zoveel geld voor uitgeven.
tword eigenlijk een multifunctioneel ding. Fileserver, msn/inet-comp (tijdens gamuh) en winamp voor in me kamer aangezien alle mp3's erop komen te staan.

Ik heb nog wel een 15" staan maar das zo'n bakbeest. Ik had al gedacht aan een 7" ctx monitor maar kweet neiteens of die (nog) bestaan, en of ik die gewoon op me comp kan aansluiten. Dus toen dacht ik aan een 5" tft die ik dan ook nog een mooi kan inbouwen in me case (die ik nog moet maken).

Als iemand trouwens nog een beter idee heeft kan je die hier ook gerust melden. Tip: hoe goedkoper, hoe beter :)

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-11 21:53

vehpol

Go Go Gadget!

een TFT van dat formaat kost ongeveer €200,- meen ik me te herrineren, de goedkoopste 15" schermen zijn inmiddels €299,- Voor die €99 zou ik dan toch echt voor een goedkope 15" gaan, heb je vele malen meer aan!

edit:
schermen = TFT-schermen

Ceci n'est pas une signature!

• ajampaniki
na je kan voor 75 euro wel een 2e hands 5" schermpie kopen.

Maar ik heb nog niet echt antwoord op me vraag: is zo'n scherm bruikbaar voor wat ik er mee wil.

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

al zou je onder windows grote lettertijpes gebruiken denk ik dat het wel enigzins inzetbaar is, je zal bijv. de kleine dingetjes zoals het bezet icoontje bij msn niet duidelijk kunnen zien, maar naar mijn idee is het "licht bruikbaar"

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04-2024
ajampaniki schreef op 27 oktober 2002 @ 20:14:
na je kan voor 75 euro wel een 2e hands 5" schermpie kopen.

Maar ik heb nog niet echt antwoord op me vraag: is zo'n scherm bruikbaar voor wat ik er mee wil.
Waar vind jij die schermpjes dan? * ludo wil ook graag zo'n 5" (of groter ;)) schermpje

Verwijderd

Ik heb een GameCube schermpje gesloopt voor het TFT scherm dat daarin zit.. Video ziet er zeer strak uit, maar je windows desktop is totaal niet leesbaar...

Ik heb ook nog zo'n bookPC geval staan.. met video out.. als ik die op mijn TV aansluit is de text ook erg slecht leesbaar... je moet dus een TFT scherm hebben dat minimaal 640 x 480 pixels goed kan weergeven.. Dan zit je toch al gauw aan een normaal TFT scherm vast... Of je moet erg diep in de buidel gaan tasten voor zo'n industrial scherm.. Die beginnen geloof ik bij 8" met resoluties vanaf 640 x 480.. maar dat gaat je minimaal 500 euro kosten...

• ta_chi79
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:49
Een collega draaide 2 jaar geleden z'n hele windows, incl. word, outlook enzo, op een mini-laptop (compaq?) met een 320x240 ~8" scherm, dus het kan wel op hele lage resoluties werken.
't Was wel erg mini allemaal, maar 't werkte 8)7

• ajampaniki
En zijn die hele kleine ctx'jes nog te koop? Je ziet ze wel vaker in 1 of andere boekenshop ofzow (daar zag ik er laatst 1) maar da was dus zwart-wit. Die dingen zijn toch ook wel in kleur te krijgen.

Verwijderd

Yup, maar die dingen kosten ook nog wel aardig wat.. Worden vaak gebruikt voor kassasystemen (POS), omdat dit geen mainstream markt is kosten ze ook meer omdat er geen grote aantallen van gemaakt worden.. Je zou fff op ebay o.i.d. kunnen kijken, staan wel regelmatig van dat soort schermpies tussen... Belangrijk is wel dat je een schermpje koopt dat VGA ondersteunt, liefst ook met zo'n D-sub connector... Ik ben zelf nog op zoek naar 4 kleurenschermpjes maar dan met Svideo of Composite in (native PAL resolutie)

• ajampaniki
Jeej, net 9" crt monitortje gekocht voor de toch wel errug hoge prijs van 5 euro :P . Verzendkosten zijn zelfs nog hoger. Ik ook weer blij.

• Gutteguttegut
  • Laatst online: 19-11 10:38

Gutteguttegut

CEO of TFD

ajampaniki schreef op 27 oktober 2002 @ 23:49:
Jeej, net 9" crt monitortje gekocht voor de toch wel errug hoge prijs van 5 euro :P . Verzendkosten zijn zelfs nog hoger. Ik ook weer blij.
Waar?

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• The_Resetter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-11 07:15
Verwijderd schreef op 27 oktober 2002 @ 21:43:
Ik heb een GameCube schermpje gesloopt voor het TFT scherm dat daarin zit.. Video ziet er zeer strak uit, maar je windows desktop is totaal niet leesbaar...
een gamecube ??? eeer waar zie jij een tft :? :? :?

ik denk dat je het over die losse schermpjes hebt van een psone :X :P

maar goed ik zoek dus ook nog een schermpie :) wie heeft er nog 1

• GGS_206
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

The_Resetter schreef op 28 oktober 2002 @ 11:42:
[...]

Marktplaats of dergelijke misschien wel :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• The_Resetter
is ff kijken :) maar dan zullen we vast wel met draadjes moeten klooien wie heb er schema's :D

Verwijderd

150 euro heb je zo'n schermpie voor in de auto moet je wel aan tv uit gebruiken

Ps: als ik me niet vergis 14cm

Verwijderd

The_Resetter schreef op 28 oktober 2002 @ 11:42:
[...]
Nee, ik heb het over een GameCube schermpje! Fabrikant: MadCow, prijs: 125 euro, shop: E-plaza.

Heb eerst dat ding uit elkaar gesloopt (was veel werk omdat alles heel voorzichtig moet gebeuren, zat namelijk echt oosters in elkaar: wat kunnen die gasten veel troep in een kleine behuizing proppen!) daarna een aantal draden verlengd zodat ie beter aan te sluiten is. Heb er ook nog een S-video ingang bijgemaakt.. zat namelijk 2 keer composite video op...

• The_Resetter
ja ik zag het gister toen ik op de duitse ebay aan het loeren was je heb wel gelijk :)

Verwijderd

*grinz* heb hier een heel leuk 9" schermpie dat gewoon lekker uit de controller gevoed wordt! (helaas wel grijstinten... maar goed kleur is ook niet nodig...) Tis jammer dat ik geen camera/cam heb anders zou ik wel ff een piccie posten :9~

Oeps... ff speuren op inet levert wel iets: http://www.lcd-monitor.de/Produkte/meonic94.jpg
Is in ieder geval wel geschikt voor 't idee :+

• memphis
  • Laatst online: 20:52

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Ik heb ooit een schermpje gezien speciaal voor servers welke in een 5.25" bay paste. Kon gewoon in een 640x480 mode draaien. Had je hem nodig kon je hem (net als bij autoradio's met tv) zo eruit schuiven en omklappen.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Verwijderd

als ik me ni vergis was het van logitec, maar enkel in Japen te verkrijgen.

't is in't japans, maar ier vinde et : http://www.logitec.co.jp/products/monitor/lcmt041a.html

Verwijderd

ey hallo ik zit hier op me laptop(je) en die heeft een 8.4" scherm @ 800x600 en werk super! :D
Touchscreen :P

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

wij hebben op werk wat custom made shit ......

heel goed te bekijken de schermpjes ......... 640x480

Iperf

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:13

Epsilon

fish schreef op 30 oktober 2002 @ 23:11:
wij hebben op werk wat custom made shit ......

heel goed te bekijken de schermpjes ......... 640x480
kan je informeren of je die kan kopen in een aantal van 10+ oid (dus niet per stuk, want dat doen ze dus nooit) en voor welke prijs
desnoods vraag je het aan de retailer (ff opzoeken alsjeblieft, voor de arme tweakertjes hier :>)

• memphis
  • Laatst online: 20:52

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Verwijderd schreef op 30 oktober 2002 @ 15:09:
als ik me ni vergis was het van logitec, maar enkel in Japen te verkrijgen.

't is in't japans, maar ier vinde et : http://www.logitec.co.jp/products/monitor/lcmt041a.html
Afbeeldingslocatie: http://www.logitec.co.jp/products/monitor/images/lcmt014a.jpg

Yep, dat bedoel ik !

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Verwijderd

Kben er benieuwd met wat voor controllertje ze dat aansturen :)

Verwijderd

Dat schermpie ziet er erg leuk uit... Ik ben bezig met informeren naar prijzen en leveranciers... Misschien binnenkort een IA houden als er genoeg animo is.. Waarschijnlijk gaan we ze dan ook verkopen via www.modwarehouse.com Ik hou jullie wel fff op de hoogte...

Hmm.. de prijs is wel aan de hoge kant...

50,300.00 JPY = 414.770 EUR

1 JPY = 0.00824593 EUR 1 EUR = 121.272 JPY

Dat leuke schermpje kost dus wel ruim 414 Euro :( Daar heb je een 15" tft scherm voor...

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2002 18:17 . Reden: Prijs toegevoegd ]

Pagina: 1