De meeste mensen deugen!
Verder voor de keuze woningbouw of kpn hoef je hier toch geen topic te openen?
Maar nadenken helpt zeker. Trek eens ergens een draad los en bel met een mobiele telefoon je eigen thuisnummer, als er geen enkele telefoon overgaat, weet je dat die draad in elk geval als "eerste aansluitpunt" gezien kan worden.
Maar draadjes volgen is toch niet zo moeilijk?
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
http://www.mxstream.nl/su...oads/ADSL_QGuide_PSTN.pdf
Ik probeer het zo goed mogelijk uit te leggen. In de meterkast zie ik twee lijnen die eruit zien als een telefoonlijn --> die gaan het plafond beneden in. Maar boven komen ze er niet op die plek uit
Maar ik heb geen idee welke
De meeste mensen deugen!
Geen van de drie heb ik dus in mijn meterkast ... dus moet ik gewoon in mijn huiskamer een splitter plaatsen ...Eegee schreef op 27 oktober 2002 @ 17:23:
Zoek je ISRA-punt. Stap 1 uit de handleiding die je erbij krijgt:
http://www.mxstream.nl/su...oads/ADSL_QGuide_PSTN.pdf
Afijn, ik bel wel iemand
De meeste mensen deugen!
Verwijderd
Als je zo'n ding hebt dan is dat je isra, maar je mag daar niet aanzitten. Ik zou dan maar eens hierover contact opnemen met je provider en dat melden. KPN moet eigenlijk dan een nieuwe "echte" isra maken.
Dergelijke dingetjes kun je nog vaak terug vinden in oude wijken. Veel KPN'ers welke achter een bureau zitten hebben zelf nog nooit van zo'n ding gehoord
Verwijderd
Vrees dat de monteur, of wanneer je hetzelf doet je kassie onder de vensterbank weg moet moffelen
Als reactie op JvS: ik wens je veel succes bij de KPN storingsdienst (0800-0407) om daar uit te leggen dat jij een je isra niet kunt vinden of dat je een andere wilt. Haal overigens de KPN storingsdienst en die van Mxstream (tegenwoordig KPNAdsl) niet door de war, want dat zijn hele andere KPN'ers. Die isra (lasdop in dit geval) komt ook bij andere DSL telco's voor en die bellen dus niet met Mxstream. Menig KPN monteur denkt in de grootste delen van het land bij ADSL nog altijd aan Mxstream en niet aan de xDSL van andere Telco's en ISP's.
Dus nu moet ik "gewoon" het draadje doorknippen --> twee uiteinden strippen, ministekkers erop en in de splitter. Dan een kabel van de middelste uitgang naar mijn modem ... fok, ZWAAR te kort --> zo snel mogelijk een CAT5 kabel halen dus. Damn, hopelijk zijn die niet te duur
Ik check morgen de lokale pc boer wel ff
De meeste mensen deugen!
machielk schreef op 27 oktober 2002 @ 21:50:
Ik weet dat de lasdop ook in niet zulke oude wijken voorkomt, maar als stelregel kun je denk ik wel zeggen dat het vooral in oude wijken is. En laten we wel wezen 1988 is al weer een hele tijd terug. KPN vervangt deze dingen wel als een bewoner bijvoorbeeld ISDN wil of als er voor iets een keer een monteur aan te pas komt.
Als reactie op JvS: ik wens je veel succes bij de KPN storingsdienst (0800-0407) om daar uit te leggen dat jij een je isra niet kunt vinden of dat je een andere wilt. Haal overigens de KPN storingsdienst en die van Mxstream (tegenwoordig KPNAdsl) niet door de war, want dat zijn hele andere KPN'ers. Die isra (lasdop in dit geval) komt ook bij andere DSL telco's voor en die bellen dus niet met Mxstream. Menig KPN monteur denkt in de grootste delen van het land bij ADSL nog altijd aan Mxstream en niet aan de xDSL van andere Telco's en ISP's.
die lasdop is gewoon een van de soorten ISRA;s die er zijn
Ik weet ook dat ze (0407) je niet kunnen vertellen waar het israpunt is, maar ik weet wel dat zij kunnen beslissen of-ie vervangen moet/kan/mag worden
Opzoeken moet je gewoon zelf doen met de handleiding of eventueel met mijn tip (trek ergens iets los, bel jezelf en gaat er nergens een telefoon over, dan kan je daar je splitter plaatsen en zitten er geen telefoons voor de splitter).
marzzman, de meegeleverde kabel is altijd te kort
Die tip is inderdaad handig! Er mogen dus geen telefoons VOOR de splitter zitten? Ik heb dus idd zo'n Lasdop ISRA en de die zit beneden in de meterkast. Daar bouw ik waarschijnlijk de splitter in. Maar dan moet er een kabel van 12 meter naar boven ofzoJvS schreef op 27 oktober 2002 @ 23:20:
[...]
Opzoeken moet je gewoon zelf doen met de handleiding of eventueel met mijn tip (trek ergens iets los, bel jezelf en gaat er nergens een telefoon over, dan kan je daar je splitter plaatsen en zitten er geen telefoons voor de splitter).
marzzman, de meegeleverde kabel is altijd te kort. Je moet erop letten dat je een cat-5 telefoonkabel haalt he?
. Anders wordt het weer lastig pluggen eroipzetten (het kan ook met een isdn kabel of met een UTP, als je maar de kleuren gelijk houdt).
Bedankt voor de hulp, ik hoop dat de software ook lekker werkt? Installeert dat allemaal lekker of moet ik daar heel veel bij gaan instellen ?
De meeste mensen deugen!
De meeste mensen deugen!
Dus de CAT5 kabel ter verlenging kan ik overal tussen doen
Klopt het en is het mogelijk wat ik zeg ?
De meeste mensen deugen!
Lees dat ding even door man. Het staat er echt voor de allergrootste n00b stap voor stap in beschreven. Ook het instellen van je PC staat er stap voor stap in, tenzij je windows XP hebt, dan moet je ff het supplement op www.kpnadsl.nl service en support downloaden...
Verwijderd
kweet, kheb niet alles in dit draadje doorgelezen, maar volgens mij snap ik em wel
er word ook op weet het.nl niks gesproken over kabels knippen er dergelijke.....
- telefoon lijn tussen splitter en modem
- cat5 STRAIGHT !! (niet crossover) tussen modem en comp
Ook handig voor de echte netwerk n00b natuurlijkCables:
10/100 Ethernet cables have 8 wires, of witch 4 are used for data. The other wires are twisted around the data lines for electrical stability and resistance to electrical interference. The cables end in RJ-45 connectors that resemble large telephone line connectors.
Two kinds of wiring schemes are available for Ethernet cables. Patch cables and Crossover cables. Crossover cables are special because with a single cable, two computers can be directly connected together without a hub or switch. If a cable does not say crossover, it is a standard patch cable. If you are connecting computers to a hub or switch, you need patch cables
There are also different grades of cable quality. The most common are CAT5, CAT5e and CAT6. CAT5 is good for most purposes and can transfer data at 100Mbps. CAT5e is rated for 200Mbps and CAT6 is rated for gigabit Ethernet. I like to run CAT5e whenever possible because there is usually not a cost difference from CAT5 if you look hard enough.
Heb nog een 4x2 GPLK die hier binnenkomt
God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.
Verwijderd
Dit topic is gesloten.
![]()