CD-Digital out op CDrom (Aopen 32 speed)

Pagina: 1
Acties:

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-05 21:45
ik heb op mijn cdrom speler van Aopen een digital out zitten, maar als ik deze op mijn geluidskaart (SB live player platinum 5.1) aansluit dan krijg ik geen geluid

hoe zit dit, wat doet ik fout en wat doet ik niet goed:) en hoe moet t wel uiteraard

iemand enig idee?? kan namelijk niets in de boekkies vinden van zowel de player als de cdrom

en t lijkt mij persoonlijk dat t zou moeten zijn, aansluiten en spelen

maarjah, ik doe weer iets verkeerd denk ik

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-08 23:09

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

bij je speaker die in je taskbar zit.
moet je op properties klikken, en dan bij playback CD Digital aanvinken.
En dan die unmuten, dus de vinkje bij mute uitzetten.
En tada, je hebt geluid.

• NightOwlNL
neej :P dan heb ik geen geluid :D das t probleem juist
die dingen heb ik allemaal al doorgewerkt tot ik er knettergek van werd...

ff screenshotje

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/ecbart/windowsmixer.png

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-08 23:09

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Heb je ook die andere kabel in gebruik?
of in de cd-rom speler oftewel in de geluidskaart?
zoja maak die eens los.
Kan zijn dat ze niet allebij tegelijk werken.

• NightOwlNL
heb ik ook al geprobeert :(

Verwijderd

Veel cd-roms hebben zo'n digitale uitgang, maar zijn die loos.. Wellicht is dit bij jouw cdrom ook het geval, helaas weet ik dat lijstje met cd-roms met (aanwezige) zo niet te vinden.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Het kan zijn dat het bij de Aopen 32x nog met een jumpersetting werkt (dus aan/uit schakelen van die uitgang) maar dat weet ik echt niet zeker.
Dat ding komt uit begin/medio 1997, toen werden die uitgangen volgens mij ook nog nergens voor gebruikt.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Raymond
  • Laatst online: 11-08 13:50
Als je digitaal afspelen bij cdrom speler selecteerd, zal windows zelf de audio via de ide kabel rippen en dan omzetten naar muziek.
Dat is niet wat jij wilt. Wat jij wilt is gebruik maken van de digi out op je cd speler. Dat kan. Dan moet je die op een digitale aansluiting op je sb live aansluiten (tad in, als ik me niet vergis) en dan in de windows mixer ook de juiste ingang selecteren en hard zetten

Er is alleen 1 probleempje: digi uitgangen van cdrom spelers zuigen harder dan een nilfisk. Dus je wilt gewoon analoog luisteren, of de eerste optie toepassen die ik noemde: windows laten rippen en daarnaar luisteren. (hoe dit in zijn werk gaat, staat wel in de help bij het venstertje waar je dat kan selecteren)

• NightOwlNL
Lampje schreef op 27 oktober 2002 @ 20:55:
Als je digitaal afspelen bij cdrom speler selecteerd, zal windows zelf de audio via de ide kabel rippen en dan omzetten naar muziek.
Dat is niet wat jij wilt. Wat jij wilt is gebruik maken van de digi out op je cd speler. Dat kan. Dan moet je die op een digitale aansluiting op je sb live aansluiten (tad in, als ik me niet vergis) en dan in de windows mixer ook de juiste ingang selecteren en hard zetten
er zit een speciale 2 polige digi in op me sb en een 2 polige digi out op me cdrom
dit moet kunnen werken en tis in iedergeval niet Tad in in mijn geval, juiste ingang selecteren en hard zetten, heb ik, uiteraard gedaan
Er is alleen 1 probleempje: digi uitgangen van cdrom spelers zuigen harder dan een nilfisk. Dus je wilt gewoon analoog luisteren, of de eerste optie toepassen die ik noemde: windows laten rippen en daarnaar luisteren. (hoe dit in zijn werk gaat, staat wel in de help bij het venstertje waar je dat kan selecteren)
heb nog effe verder gezocht
vond dit in de manual

If you have a digital audio device, you can also connect a 2-pin digital
audio cable to the digital audio-out connector of your CD-ROM drive and
the audio-in connector of your digital audio device.

heb dat dus ook gedaan en vraag me nu nog steeds af, wrom werkt t nie
Pagina: 1