Heb sinds kort twee Linksys Wireless ethernet bridges (WET11), waar ik twee netwerken mee aan elkaar wil knopen. Heb ze al draaiende, dus dat is geen probleem.
Alleen wat vragen:
1. Is een draadloze verbinding Full- of Halfduplex?
2. Heeft de Encryptie (WEP128) invloed op de netto snelheid?
3. Wat moeilijker vraagje (zie afbeelding).
Het bovenste is de normale situatie, twee gebouwen, straalverbinding ertussen
en klaar. Het onderste is een mogelijke toekomstige uitbreiding. Nu zijn het drie
gebouwen, twee straalverbindingen. Kan ik het op deze manier uitvoeren?

4. Vervolg op 3. Als twee bridges beide een eigen kanaal gebruiken, kunnen ze dan van dezelfde antenne gebruik maken zonder dat ze elkaar storen.
bv. Bridge A (k5) & B (k13) gebruiken dezelfde antenne, aan de overkant
gebruiken bridge C (k5) & D (k13) een antenne, kan A dan op volle snelheid met C
werken als B dat met D doet.
5. Ook lastig, (zie ook afbeelding) antenne 1 vangt een signaal op, gaat naar bidirectionele versterker, aangesloten op bridge en andere versterker naar antenne 2. Vraag: Als antenne 1 een signaal krijgt word het dan "verlengt" via antenne 2?
Alleen wat vragen:
1. Is een draadloze verbinding Full- of Halfduplex?
2. Heeft de Encryptie (WEP128) invloed op de netto snelheid?
3. Wat moeilijker vraagje (zie afbeelding).
Het bovenste is de normale situatie, twee gebouwen, straalverbinding ertussen
en klaar. Het onderste is een mogelijke toekomstige uitbreiding. Nu zijn het drie
gebouwen, twee straalverbindingen. Kan ik het op deze manier uitvoeren?

4. Vervolg op 3. Als twee bridges beide een eigen kanaal gebruiken, kunnen ze dan van dezelfde antenne gebruik maken zonder dat ze elkaar storen.
bv. Bridge A (k5) & B (k13) gebruiken dezelfde antenne, aan de overkant
gebruiken bridge C (k5) & D (k13) een antenne, kan A dan op volle snelheid met C
werken als B dat met D doet.
5. Ook lastig, (zie ook afbeelding) antenne 1 vangt een signaal op, gaat naar bidirectionele versterker, aangesloten op bridge en andere versterker naar antenne 2. Vraag: Als antenne 1 een signaal krijgt word het dan "verlengt" via antenne 2?
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2002 17:06 . Reden: toegevoegd ]