[XP] accounts

Pagina: 1
Acties:

• Sensei_D
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-09 08:25
Een maat van mij heb een nogal debiele stiefvader en die heb windows XP beveiligd. Hij heb zichzelf een account gegeven en een wachtwoord erbij :( Maar nu heeft ie het wachtwoord van die maat(Admin) ook(!) veranderd. :( :(

Nu is mijn vraag in welk bestandje dit word bewaard en waar die staat zodat ik met knoppix kan booten en dat bestandje veranderen. >:) OF is er een andere manier??

sensei_d.fpv channel

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je hebt daar een floppy voor nodig, die kan je maken @ XP

boot en douw dat floppy erin en klaar

suc6

• Sensei_D
zou je heel iets duidelijker kunnen zijn, hoe maak ik die precies?

sensei_d.fpv channel

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Passwords kraken doen we sowieso niet aan, kan je 't niet gewoon vragen? :P

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

uhm, de passwords staan niet in een filetje die je kunt aanpassen of verwijderen. Je kan wel kijken in de directory: c:\winnt\system32\config\ of daar het bestandje "sam" staat. Dit bestand kun je copieren en proberen te kraken met 1 van de vele progjes die de HASH-codes kan omzetten in plain text. Het jammere is dat daar vaak alleen het eerste ingevoerde password in staat, domweg omdat vrijwel niemand een recoverydisk maakt met de laatste/geupdate passwords en useraccounts. Give it a try, en anders is ut pech hebben. BTW lijkt mij dit niet het geschikte forum om hacks en cracks uit te wisselen. dus als je daar info over wilt hebben, zoek je maar op forums voor hacks en cracks :p

BTW verwijder da bestand nooit. Het kan zijn dat windows niet meer opstart, of dat je niet meer kunt inloggen(niemand)

Mod-break:

Gelieve niet onder elke post je naam te zetten. Zie Begroeting onder posts & replies waarom niet.

[ Voor 0% gewijzigd door SH007 op 27-10-2002 18:52 ]

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Die info werdt toch met 128 bits encryptie opgeslagen? Met duizenden PCs hebben we na ruim 1700 dagen RC5-64 (64 bits) opgelost. Elke 8 bits erbij = 1024 keer zo moeilijk.
64 + (8 * 8 = 64) = 128 (bits)
64 * 1024 = 65 536 keer zo moeilijk
1757 * 65 536 = 115 146 752 dagen om het op te lossen als het zelfde aantal PCs meedeed aan 128 bits beveliging kraken >:)

Of, ik zit er totaal naast en het password is makkelijk te kraken, en ik zit me voor niks leip te rekenen :P

• HooGLaNDeR
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-04 15:35

HooGLaNDeR

- = I am immortal =-

linux bootdisk :) NTutil heet het proggie. Dat kun je gebruiken als je jezelf hebt buitengesloten.

Ik heb geen achtervolgingswaanzin. Maar dat wil niet zeggen dat niemand mij achtervolgd!!

• Sensei_D
het lijkt idd op een hack request, maar zo bedoel ik het echt nie, het is gewoon al vaker gebeurt en toen kon hij het wachtwoord van zijn stiefpa wel gokken. Ik laat het hem wel vragen dan.
Keb hem nu knoppix(linux booten van CD) gegeven en daar moet ie het voorlopig dan maar ff mee doen. Alleen online gamen word zo lastig :'(

sensei_d.fpv channel

Verwijderd

alsie er ooit nog eens inkomt, is het dan niet een oplossing om een keylogger te installen. Als z'n pa(stief) dan weer eens iets veranderd, of zijn eigen pass invoert dan wordt dat wel gelogt.

btw, Rafe, bijt je niet vast in da 128-encrypty verhaaltje. Als je eenmaal op een ntfs schijf bent dan is het kinderspiel om ff een bestandje te copieren. En met bijv. NTFS-dos is het ook kinderspiel om erop te komen duzz... :p

-VooDoo out-

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:49

Duinkonijn

Huh?

Rafe schreef op 27 oktober 2002 @ 18:12:
Die info werdt toch met 128 bits encryptie opgeslagen? Met duizenden PCs hebben we na ruim 1700 dagen RC5-64 (64 bits) opgelost. Elke 8 bits erbij = 1024 keer zo moeilijk.
64 + (8 * 8 = 64) = 128 (bits)
64 * 1024 = 65 536 keer zo moeilijk
1757 * 65 536 = 115 146 752 dagen om het op te lossen als het zelfde aantal PCs meedeed aan 128 bits beveliging kraken >:)

Of, ik zit er totaal naast en het password is makkelijk te kraken, en ik zit me voor niks leip te rekenen :P
op me werk kraken we ze met gemak..
alleen het is brute force. dus onze server
p3 750 doet er 1800 uur over om de sam te kraken

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

er is wel een linux progje jah... daarmee kan je pswd veranderen op iedere nt system... maar ik doe niet aan warez requests

Electronics development

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Duinkonijn schreef op 27 oktober 2002 @ 18:48:
[...]

op me werk kraken we ze met gemak..
alleen het is brute force. dus onze server
p3 750 doet er 1800 uur over om de sam te kraken
|:( Ik zit dus weer eens totaal mijn tijd te verspillen (shit, ik zal nu toch eens echt voor Frans moeten gaan leren :P )

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:49

Duinkonijn

Huh?

Rafe schreef op 27 oktober 2002 @ 19:52:
[...]

|:( Ik zit dus weer eens totaal mijn tijd te verspillen (shit, ik zal nu toch eens echt voor Frans moeten gaan leren :P )
:?

k

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• benico
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-09 16:58
Er bestaat een opstart-CD genaamd ERD-Commander, daarmee kan je het ADMIN-password van elke XP en 2000 windows wijzgen.

Ik heb niet alles, maar wel van alles ........

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Yep. dat kan en dan weet de administrator direct dat je dat gedaan hebt wan hij komt er niet meer in.
Waarom denk je eigenlijk dat zijn stiefvader zijn systeem heeft beveiligd? En denk je dat de verhoudingen binnen het gezin enorm verbeteren als je de PC van de vader kraakt? Bij mij zou je er niet meer inkomen. Mijn zoon zou trouwens daarna voor zijn eigen PC kunnen gaan sparen. Inclusief zijn eigen internet verbinding.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Sensei_D
Ortep schreef op 27 oktober 2002 @ 20:51:
Yep. dat kan en dan weet de administrator direct dat je dat gedaan hebt wan hij komt er niet meer in.
Waarom denk je eigenlijk dat zijn stiefvader zijn systeem heeft beveiligd? En denk je dat de verhoudingen binnen het gezin enorm verbeteren als je de PC van de vader kraakt? Bij mij zou je er niet meer inkomen. Mijn zoon zou trouwens daarna voor zijn eigen PC kunnen gaan sparen. Inclusief zijn eigen internet verbinding.
Bij hem is het dus anders, die vader weet niet wat ie doet. Hij klikt maar raakt en als ie denkt dat ie een password neer kan zetten dan doet ie dat puur om die maat te stangen. Maar ik begrijp uw standpunt ook wel als ik het zo zou lezen.

Maar iig die vader was waarschijnlijk admin maar heeft nu een ander account :? (zegt die maat). Alleen heeft die vader ook het admin password zitten veranderen :r. Die boot-CD bied misschien uitkomst...

sensei_d.fpv channel

• Sensei_D
OK, opgelost, ik ben ff bij hem langsgeweest en ging ff de veilige modus in. De admin was dus toch die maat, want hij wist het wachtwoord.
Gereboot -> 2x ctrl+alt+del en hoppa, binnen. Nu wel ff zo geregeld dat die stiefpa niet al te veel meer kan verneuken en die maat systeembeheerder gemaakt...

Toch bedankt voor alle hulp

sensei_d.fpv channel

Pagina: 1