[linux|wine] WinMX wil niet connecten

Pagina: 1
Acties:

• harryvr
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-05-2011
Ik ben langzaamaan aan het overstappen van Windows naar Linux, en tot zover werkt dat uitstekend.
Voor die paar specifieke windows-programma's waar geen echt lekkere alternatieven voor zijn, heb ik mij tot nu toe weten te redden via Wine.

Mijn probleem is alleen dat ik WinMX wel geinstalleerd krijg, en geconfigureerd (dus opgestart). Alleen blijft hij maar "connecting..." en daar schiet ik vrij weinig mee op.

Tot nu toe heb ik al de tip gekregen om wininet.dll mee te nemen, helaas zonder resultaat.
Daarnaast heb ik bijvorbeeld wel software als kazaa online gekregen, ook via wine dus het moet mogelijk zijn m.i.
(hoewel kazaa wel doodleuk al mijn downloads->*.dat verwijderd maar dat is een ander verhaal waar ik zelf nog wel naar ga kijken).

Is er iemand die enige hulp kan bieden? Tot zover vind ik Debian/KDE echt mooi maar ik wil per se winmx hebben voor ik helemaal overstap.

Bij voorbaat erg veel dank!

*sigh*

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-04 00:19

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Welker versie van Win MX gebruike je? Probeer anders de laatste versie.

Ik kan ook niet meer connecten met versie 2.6(onder windows).

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• harryvr
Versie 3.22 dus of dat inderdaad een probleem is... zou kunnen natuurlijk.

Ik heb mijn wine/winmx install gebaseerd op http://frankscorner.org en daar werd mij aangeraden om die versie te gebruiken. Ik kan wel proberen om 3.31 er overheen te gooien, zo'n groot verschil zou dat niet moeten maken lijkt mij.

Ik zit nu ff onder windows maar zodra ik hem reboot ga ik het proberen. In ieder geval bedankt.

*sigh*

• harryvr
Helaas, ook de nieuwste versie wil niet online :'(

*sigh*

• Memphisto
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:52
Hier werkt alleen de nieuwste versie van win mx steeds, d.w.z. bij het uitkomen van een nieuwe versie van win mx kan ik met de oude niet meer inloggen. Maar da was je probleem bljkbaar niet

Deep into that darkness peering, long I stood there, wondering, fearing, doubting, dreaming dreams no mortal ever dreamed before.

• harryvr
Volgens mij had WinMX de laatste uren wat problemen; gebeurt wel vaker in het weekend. Op dit moment is mijn WinMX netjes geconnect en verschijnen de eerste zoekresultaten op mijn scherm!!!

Blijkbaar iig toch problemen met de laatste versies.

Vooral FrankGuthrie en ook Mephisto hartelijk dank voor het nemen van de moeite om mij te helpen! (tja, linux is natuurlijk altijd wennen voor een Windows gebruiker. Hoe gelikt dat KDE er ook uitziet :))

*sigh*

Pagina: 1