Toon posts:

MSI KT3 Ultra 2 & 3Com Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Laatst hebben we een stroom storing gehad.

Nu wil een van onze server niet meer opstarten, hier zit namelijk een 3Com 3C905CX-TXM in.
Als we de bios ressetten (Jumper) dan wil hij 1 keer opstarten, als we hem uit doen, reargeerd de computer niet meer.. (Lampjes uut e.d.)

Als ik de 3Com kaart eruit haal werkt het systeem perfect..!!
Als ik dezelfde 3Com kaart in een andere PC doe (met dezelfde KT3 Ultra2 MOBO) dan werkt deze ook zonder probelemen.

Ik heb al diverse PCI sloten gebrobeerd maar tevergeefs.
Tevens heb ik ook een Intel 10/100 en een Realtek 10/100 kaart gebrobeerd. Deze werken wel goed...

Rara hoe kan dat....
Wie kan me helpen.. (Is het MOBO defect? PC werkt verder perfect met andere typen netwerkkaarten)

Bios versie 5.6 (nieuwste, tevens ook oudere gebrobeerd)

Verwijderd

Misschien zit de IRQ niet goed. Heb je al wat geprobeerd in de bios te veranderen? Dat zou misschien kunnen helpen. Maar je zegt dat die realtech wel goed werkt, waarom ruil je niet gewoon die twee netwerkkaarten, verschil in snelheid zal er niet echt zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Moet ik eerst de pc opgestart hebben om de IRQ van de 3COM te veranderen.... ; En dat doet ie nie :-(

Ik heb ook de APIC functie gebrobeerd uit te zetten, dit heeft ook geen effect!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:19

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 27 oktober 2002 @ 16:34:
Misschien zit de IRQ niet goed. Heb je al wat geprobeerd in de bios te veranderen? Dat zou misschien kunnen helpen. Maar je zegt dat die realtech wel goed werkt, waarom ruil je niet gewoon die twee netwerkkaarten, verschil in snelheid zal er niet echt zijn.
Realtek is wel een stukje langzamer (niet dat je dat op een internetverbinding zou merken, maar ik heb een test gezien waar een 3com 9,5 MB/s haalde en een realtek 8,5 oid...)

Je zou wel om kunnen ruilen met die Intel kaart. Beetje vreemd dat die 3Com opeens niet meer werkt in dat mobo. Er zijn absoluut geen fysieke beschadigingen aan de 3Com?

Haal ook eens de stekker eruit, druk op de aan knop en doe de stekker er weer in. Wil wel eens helpen met vage dingen. Is de boel trouwens geaard?

Verstuurd vanaf mijn Computer®