[Java]Method word niet herkend???

Pagina: 1
Acties:

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-08 13:05
Ik ben sinds kort bezig met het leren van Java (daarvoor VB en qbasic) en doe dat met de methode java stap voor stap dit op aanraden van een hio student die ik ken.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
import java.awt.*;
import java.applet.Applet;

public class triangletry extends Applet {
    public void paint(Graphics g){

g.drawTriangle(g,60,200,100,110);
        g.drawTriangle(g,125,220,60,70);
    }

private void drawTriangle(Graphics g,int bottomX,int bottomY,int base,int height) {

g.drawLine(bottomX,bottomY,(bottomX+base),bottomY);
        g.drawLine(bottomX+base,bottomY,bottomX+base/2,bottomY-height);
        g.drawLine(bottomX+base/2,bottomY-height,bottomX,bottomY);
    }
}

Om een of andere reden word de drawTriangle method niet herkend het zal wel een domme fout zijn die ik niet zie maar misschien ziet een van jullie het meteen.

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:41

momania

iPhone 30! Bam!

je drawTriangle methode is geen methode van de Graphics class maar van je eigen class

geen g.drawTriangle maar drawTriangle is genoeg...

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-08 13:05
aha, wist wel dat ik een domme fout maakte. Tnx !!,

wat vind jij eigenlijk van de leermethode die ik gebruik ? goede of raad je iets anders aan ik weet wel dat er veel topics over zijn maar een echt definief top boek is er niet zo lijkt het ?

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

• reskobon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-08 13:24
eliminator007 schreef op 27 oktober 2002 @ 17:09:
aha, wist wel dat ik een domme fout maakte. Tnx !!,

wat vind jij eigenlijk van de leermethode die ik gebruik ? goede of raad je iets anders aan ik weet wel dat er veel topics over zijn maar een echt definief top boek is er niet zo lijkt het ?
Ik gebruikte dat boek ook in het begin en moet zeggen dat het een duidelijk boek is. Ik kan nu alleen niet meer zonder het Java Handboek. Kost 55 euro maar is een ideaal boek waar veel instaat.

Leeg