Toon posts:

Cd-speler slaat op hol

Pagina: 1
Acties:
  • 552 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wat is de oorzaak en wat is er aan te doen?

Cd-speler slaat op hol als ik cd luister. Sommige delen speelt hij versnelt af, andere stukken gaan gewoon normaal. Ik heb hem al schoongemaakt. Wat nu???? |:( ;(

Verwijderd

Kan zijn dat je hem ff moet laten afregelen

Verwijderd

Kapot? Anders maak je hem open en kijk je of er stof ofzo tussen zit. Een andere oplossing zou ik zo gauw niet weten.

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08 06:06
Cd-tjes bekrast/bestoft/bevingerd? :?

Welkom op GoT trouwens! :)

.... Ik weet het ook niet

Verwijderd

Topicstarter
wat is afregelen? HEb stof al weggehaald, maar helpt bar weinig. IEder geval bedankt voor de tips.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor aardig welkom! :*)

• mbvisiontt
  • Laatst online: 19-08 06:06
:)

Kan het niet aan de cd's liggen? Zijn die schoon?

.... Ik weet het ook niet

• GertjanO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-12 22:07
Als hij dat doet bij meerdere CD's kan het gewoon zijn dat de CD speler op zijn eind is. Bij mij ging de CD speler niet lang meer mee toen hij deze frantsen uit ging halen.

Verwijderd

Als Misssmurf is het waarschijnlijk niet zo erg als cd's sneller worden afgespeeld.. (Borsato met smurfenstem :) )

Heeft je cd-speler ook een merk en type??
Misschien is er wat af te stellen.

Verwijderd

Topicstarter
van humor kan hier wel gesproken worden! Hoop niet dat GertjanO gelijk heeft. CD-speler is nog maar 5 jaar jong... hoopte eigenlijk dat hij een kwart eeuw zou halen ;(
Zal eens goed desbetreffende cd's bekijken. Indien er vet op zit, weghalen met brandspiritus op wcpapiertje? :O

Verwijderd

Hmm... op een cd van Borsato wel!!
Ik weet niet wat voor effect dit heeft op echte cd's, ik wil het nog wel een doen met een droge stofvrije doek (trui, t-shirt, handdoek...)

Verwijderd

Topicstarter
'k Ga proberen of het helpt... In ieder geval bedankt!

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
ben bang dat de speler versleten is

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-12 09:48

Mary Wana

keyboard nut

meer info kan geen kwaad :/

Merk ?
Watvoor CD ?
origneel of CDR ?

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

Xanax959

relax...

Laserunit van de cdspeler kan versleten zijn.

Atari portfolio Dos 2.11

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Je kunt altijd je vriendje vragen of hij een nieuwe CD-speler voor je wil kopen.

Oh je hebt nog geen vriend? Afbeeldingslocatie: http://sassiessite.endoria.net/smilies/kiss.gif * Eusebius wil graag je vriendje zijn Afbeeldingslocatie: http://sassiessite.endoria.net/smilies/ghehe.gif

==
hoi

• Fed-Ex
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-12 11:20

Fed-Ex

Hakuna Matata

Uhm cd speler hoogst waarschijnlijk versleten (gaat met sommige merken best wel snel) Heeft de player er ook last van met originele cd's ? of met alle cd's (mijnes begint te kraken en vaag te doen met gebrande maar voorheen niet)

Soms zit het mee, Soms zit het tegen.

• MidiMaze
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-11 22:39

MidiMaze

Doe iets goed, of doe het niet

ik denk iets heel anders,

waarschijnlijk wil de processor unit de cd niet tracken, dit heb ik vaker met oude cd spelers gehad, dan zit er vuil in de laser unit zelf, de lens schoonmaken heeft dan geen zin, onder de lens zitten er namelijk meer :) hierdoor komt het laser signaal niet goed meer over op de laser detector.
dit komt meestal doordat er in de kamer waarin de cd speler staat gerookt wordt, dit veroorzaakt een plakkerig geel laagje op de laser zelf, dus niet de lens die je ziet :(....
een eenvoudige oplossing is hier niet voor, de laser unit zit meestal in plastic gegoten en is dus niet uit mekaar te halen voor onderhoud... dus waarschijnlijk zul je een nieuwe moeten kopen :(

blabla

Verwijderd

Afregelen is de lens opnieuw aflaten stellen voor het lezen.
Je kunt het zelf doen dmv de kleine pot metertjes die op de print zitten
maar beter is ff een ervaren electronicus het te laten doen. :)

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
MidiMaze schreef op 30 oktober 2002 @ 16:53:
ik denk iets heel anders,

waarschijnlijk wil de processor unit de cd niet tracken, dit heb ik vaker met oude cd spelers gehad, dan zit er vuil in de laser unit zelf, de lens schoonmaken heeft dan geen zin, onder de lens zitten er namelijk meer :) hierdoor komt het laser signaal niet goed meer over op de laser detector.
dit komt meestal doordat er in de kamer waarin de cd speler staat gerookt wordt, dit veroorzaakt een plakkerig geel laagje op de laser zelf, dus niet de lens die je ziet :(....
een eenvoudige oplossing is hier niet voor, de laser unit zit meestal in plastic gegoten en is dus niet uit mekaar te halen voor onderhoud... dus waarschijnlijk zul je een nieuwe moeten kopen :(
MissSmurf rookt niet. Dat weet ik gewoon :)

==
hoi

Verwijderd

Topicstarter
Nee, MissSmurf rookt idd niet. Is Eusebius alwetend? Okee heren ( verwacht niet veel dames :+ ) wat er aan de hand is weet ik ook niet. De ene keer gaat het mis en slaat de CD speler op hol. De andere keer gaat het bij dezelfde Cd prima.
Ik zal eerst alle tips proberen :*) . Als laatste komt de tip van Gert-Jan0 aan de beurd; nml een nieuwe cd-speler kopen. Als dat nodig is zet ik dat tegen die tijd wel op dit forum... Krijg ik er vast heel veel aangeboden... hoop ik.. :9

Verwijderd

Topicstarter
Eusebius.... is dit een soort aanzoek ofzo? Wanneer jij mijn cd-speler kunt repareren kom je zeker in aanmerking! B) O+

• DJSmiley
  • Laatst online: 13-11 18:21
Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 19:20:
Eusebius.... is dit een soort aanzoek ofzo? Wanneer jij mijn cd-speler kunt repareren kom je zeker in aanmerking! B) O+
joh, ga ff hier slijmen @ got terwijl je 't irl kan doen ;)

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:24
?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.