Mobiel kiezen - Help me...

Pagina: 1
Acties:

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-08 22:31

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Topicstarter
Ok, ook ik kan niet achterblijven en ga eindelijk eens een mobiel kopen.
Nou heb ik al eens gekeken op wat sites, zoals op http://www.belcompany.nl of op de sites van merken als nokia etc.

Probleem: Zo veeeeeeeel :)

Als n00b op dit gebied zijn er sommige dingen die me niet zoveel zeggen, maar ik heb wel een paar eisen:
T'moet een prepay worden, duz geen abbo kosten
Niet al te plastic eruit zien
En het prijskaartje moet het liefst onder de €200 blijven...

Hope u can help me, maar t'is niet de bedoeling dat het een opsom topic wordt...

ps. Er zijn vast meerdere topics, maar gezien er om de dag nieuwe mobieltjes komen zijn die vast al wat oud dated...

[edit]
Ik vind zelf http://www.belcompany.nl/...dritems/detail/160015.htm wel mooi, maar die heeft bv geen infrarood poort... Nou weet ik niet hoevaak je die gebruikt...

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Ok, een hele simpele vraag:
Wat wil jij doen met je mobiel ?

Je zegt zelf al pry-paid, dus ga ik ervan uit dat je niet veel belt.
Natuurlijk zal je kunnen sms'en, maar dat kan met iedere telefoon tegenwoordig.

Wil jij een trendy telefoon met alles erop en eraan ?

Ik bedoel als je alleen maar wil bellen, gebeld worden en sms'en dan hoef je maar gewoon een low-budget telefoon. In dat geval zou ik gewoon eens gaan kijken voor een nokia 3310. Die zijn nog pre-paid te koop, zijn niet duur en kunnen alles wat jij zou willen.

Wil je echter een trendy telefoon met alles erop en eraan, tja dan zal je ten eerste een abbo moeten nemen omdat je anders niet van alle diensten gebruik kan maken. Om zoeen telefoon te zoeken, dan tja ... kijk een beetje bij de nieuwste types van alle fabrikanten en zie wat eruit komt.

Verwijderd

[Airwolf] schreef op 27 oktober 2002 @ 16:19:
Ik bedoel als je alleen maar wil bellen, gebeld worden en sms'en dan hoef je maar gewoon een low-budget telefoon. In dat geval zou ik gewoon eens gaan kijken voor een nokia 3310. Die zijn nog pre-paid te koop, zijn niet duur en kunnen alles wat jij zou willen.
Dan kun je beter de Nokia 3410 kopen. Die is ook in jou prijsklasse en is iets nieuwer dan de 3310. Dus meer mogelijkheden. Pre-paid rond 180€ geloof ik.

• Scatman_II

Scatman_II

Topicstarter
Ok, ik zal eens kijken.... :)

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Waar wil je die infrarood poort voor gebruiken?

Ik heb hem in combo met een Psion. Is errug handig.

Als je geen PDA hebt, kun je hem voor twee dingen gebruiken.
1. Multiplayer Snake :Z :z :Z
2. Nummers overzenden (dat kun je ook nog wel met het handje)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Scatman_II

Scatman_II

Topicstarter
alexandervisser schreef op 27 oktober 2002 @ 16:25:
Waar wil je die infrarood poort voor gebruiken?

Ik heb hem in combo met een Psion. Is errug handig.

Als je geen PDA hebt, kun je hem voor twee dingen gebruiken.
1. Multiplayer Snake :Z :z :Z
2. Nummers overzenden (dat kun je ook nog wel met het handje)
Mja, alleen daarvoor?

Kun je geen ringtones oid ermee van internet plukken?

Enneuhm, de specs van die dingen zien er opzich wel goed uit, maar t'is me toch wat plastic... [mja, ik zeur :+ ]

Toch vind ik het wel meetellen...

M'n punt is dat ik iedereen eigelijk met een Nokia zie lopen, en nou ben ik opzich niet zo'n uitspringer, maar ik toch wel wel iets te showen hebben...
Dan kun je met een Nokia al niet meer aan komen zetten natuurlijk :)

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Scatman_II schreef op 27 oktober 2002 @ 16:27:
[...]

Mja, alleen daarvoor?

Kun je geen ringtones oid ermee van internet plukken?
Dan heb je nog een ir ontvanger en verzender nodig. En die zijn duur.

Je kunt beter gewoon een kabeltje kopen.

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Scatman_II

Scatman_II

Topicstarter
[Airwolf] schreef op 27 oktober 2002 @ 16:19:
Ok, een hele simpele vraag:
Wat wil jij doen met je mobiel ?

Je zegt zelf al pry-paid, dus ga ik ervan uit dat je niet veel belt.
Natuurlijk zal je kunnen sms'en, maar dat kan met iedere telefoon tegenwoordig.

Wil jij een trendy telefoon met alles erop en eraan ?

Wil je echter een trendy telefoon met alles erop en eraan, tja dan zal je ten eerste een abbo moeten nemen omdat je anders niet van alle diensten gebruik kan maken. Om zoeen telefoon te zoeken, dan tja ... kijk een beetje bij de nieuwste types van alle fabrikanten en zie wat eruit komt.
Ik hoef opzich geen trendy telefoon met alles erop en eraan, maar dat is vooral vanwege de kosten die dat met zich mee brengt :)

Ook een rede waarom ik prepaid wil, dan kan ik de kosten tenminste precies in de gaten houden...

• Scatman_II

Scatman_II

Topicstarter
alexandervisser schreef op 27 oktober 2002 @ 16:46:
[...]

Dan heb je nog een ir ontvanger en verzender nodig. En die zijn duur.

Je kunt beter gewoon een kabeltje kopen.
Mja, daar zag ik ook iets over inderdaad, hoeveel gaat zo'n kabeltje me kosten?
Of kan ik het beter ff zelf maken?

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Mag ik een suggestie doen ? www.typhone hebben ze de Ericsson T65 + Mp3 Speler icm O2 abbo in de aanbieding.

Alleen heb ik daar zelf ook nog een vraagje over, kun je met dat ding icm een datakabel internetten met je laptop ? Een USB datakabel is € 37,- Klinkt wel stoer kun je een emailtje sturen in de collegezaal of msn'en in de trein.....

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

Verwijderd

Volgens mij kan het wel, er zit gprs op, dus dat moet wel kunnen.

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

koop gewoon een simlockvrije telefoon en bestel daarna een gratis abonnement van het internet...

dan kun je elke maand 60-120 min. (ligt aan abbo) gratis bellen en heb je verder dus geen kosten meer (itt prepaid)

goede simlockvrije (losse) gsm's <200 euro die ik aanraad:

- Alcatel 512
- Ericsson T200
- Siemens M50
- Siemens C55

www.gsmhuis.nl is erg goedkoop...

Ik raad de Siemens C55 sterk aan. Heel goede en nieuwe foon voor 186 euro en vergeet niet dat je dus 2 uur per maand gratis kan bellen :)

Afbeeldingslocatie: http://www.siemens.com/Daten/siecom/HQ/ICM/Internet/ICM_Unitwide/WORKAREA/ccp_icm/templatedata/Deutsch/file/binary/soicm200218-5-72dpi_1029721.jpg

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• rnmt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-11-2024

rnmt

Dr EvIL

Ik zou gaan voor een Ericsson (heb al verschillende ericssons gehad en ze bevallen uitstekend!)

Ericsson R600 (GRPS, WAP, Voice Dial) i.c.m. met 02 prepaid rond de 170 euro! :)

Throw me a freakin' bone here

• Matsie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-12-2021
Afbeeldingslocatie: http://www.gsmhuis.nl/pictures//ericsson/r600.jpg

Ericsson R600 prepaid Inclusief 10 euro beltegoed !!! € 154.00,-

zie http://www.gsmhuis.nl/prepaid.php?prov=8

Wie nergens in gelooft, zal nooit iets veranderen...
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien komen...

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
nog wat alternatieven < €200,-

O2 - Samsung N500 €175,-
Afbeeldingslocatie: http://212.213.255.72/keepthis/bigpic/ssn500.gif

BEN - Siemens A50 €139,-
Afbeeldingslocatie: http://212.213.255.72/keepthis/bigpic/sia50.gif

BEN - Siemens MT50
Afbeeldingslocatie: http://www.my-siemens.com/com.aperto/MySiemens/Images/Product/mw/hd/hd/mt50_1.jpg

Dutchtone - Philips Fisio 120 €99,-
Afbeeldingslocatie: http://212.213.255.72/keepthis/bigpic/ph120.gif

Vodafone - Sony CMD-J70 €179,-
Afbeeldingslocatie: http://212.213.255.72/keepthis/bigpic/soj70.gif

Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar het design van de Samsung N500 & de functionaliteit van de MT50. Suc6 met je keuze....

• Scatman_II

Scatman_II

Topicstarter
Mja, thx...

Waarom is dit zo moeilijk... Het stomme is dat je uiteindelijk altijd zult merken de verkeerde te hebben uitgekozen :)

• Scatman_II

Scatman_II

Topicstarter
hmz, ik vind de OT 511 D wel mooi:
Afbeeldingslocatie: http://www.gsmhuis.nl/pictures/alcatel/alc511.jpg

Verwijderd

ik zou niet al te veel geld uitgeven, aangezien je niet goed weet wat je wilt en over een paar jaar toch wel een nieuwe koopt.

• Mooody

Mooody

elmoody

Scatman_II schreef op 28 oktober 2002 @ 20:58:
Mja, thx...

Waarom is dit zo moeilijk... Het stomme is dat je uiteindelijk altijd zult merken de verkeerde te hebben uitgekozen :)
alcatel 511 of Siemens C55 zoals ik al hierboven zei...
en als je het slim speelt kun je elke maand 2 uur gratis bellen....zoals ik hierboven ook al zei

maar niemand luistert naar mij ;( 8)7

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Mr_DD
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-07-2023
Oke, nu we toch bezig zijn,.....

Ik zit er sterk over na te denken om een nokia 7650 aan te schaffen. Kheb de review gelezen ent lijkt me wel wat :-)

Maar uh, is ie er ook met O2 te krijgen? kont niet vinden, o2 is niet zo heel erg duur en redelijk goed,...
en zo ja,..ondersteunt dat ook MMS?

Of zal ik toch wachten totdat de 3650 uit is? Die vink ook wel koel :)

Kan iemand me effe een paar tips geven over de 7650 :-) waarom ik um juist wel of juist niet zal kopen?

Liefst ook een paar prijzen enzo dan,...

:*)

• koen
  • Niet online
Mooooody schreef op 28 oktober 2002 @ 21:16:
[...]

maar jij leest niet goed :+

die jongen zegt dat ie geen abonnement wil om z'n kosten zo onder controle te houden, waarom hem dan per se een abo aansmeren :?

Alcatel is een mooie phone overigens, maar joystickje werkt k*t helaas, als je dan toch wat meer wilt uitgeven ga dan voor de Siemens C55 of M50 (weet alleen niet of deze al in prepay verkrijgbaar zijn, anders los kopen en los prepay kaartje)....

• Scatman_II

Scatman_II

Topicstarter
Mooooody schreef op 28 oktober 2002 @ 21:16:
[...]

alcatel 511 of Siemens C55 zoals ik al hierboven zei...
en als je het slim speelt kun je elke maand 2 uur gratis bellen....zoals ik hierboven ook al zei

Mja, hier heb je je aandacht :D

Maareh, je zei eerder wat over gratis abbo met 2 uur 4free bellen in de maand...

Hoe moet ik me dat voorstellen??? en waar?

• koen
  • Niet online
Dr0pSHoT schreef op 28 oktober 2002 @ 21:34:
Oke, nu we toch bezig zijn,.....

Ik zit er sterk over na te denken om een nokia 7650 aan te schaffen. Kheb de review gelezen ent lijkt me wel wat :-)

Maar uh, is ie er ook met O2 te krijgen? kont niet vinden, o2 is niet zo heel erg duur en redelijk goed,...
en zo ja,..ondersteunt dat ook MMS?

Of zal ik toch wachten totdat de 3650 uit is? Die vink ook wel koel :)

Kan iemand me effe een paar tips geven over de 7650 :-) waarom ik um juist wel of juist niet zal kopen?

Liefst ook een paar prijzen enzo dan,...

:*)
een paar prijzen, oké dan!

Nokia 7650 i.c.m. O2 basis abonnement €531,-
Nokia 7650 i.c.m. O2 500 abonnement €513,-

Zoals je ziet zul je voor een nieuwe mobiel niet meer bij O2 moeten zijn, aangezien zij goedkoper bellen (hoewel goedkoop :? ) belangrijker vinden als toestelsubsidies....

Met een 1-jarig Vodafone 180 Live! abonnement kost ie je €349.- en met BEN is ie waarschijnlijk nog goedkoper en kun je tot januari gratis mms-en....

Maar goed denk dat dit voor de topic starter wel een beetje te off-topic gaat :D

• Scatman_II

Scatman_II

Topicstarter
koen schreef op 28 oktober 2002 @ 21:44:
[...]

Maar goed denk dat dit voor de topic starter wel een beetje te off-topic gaat :D
och, als er maar mensen geholpen worden, daar gaat het in deze wereld natuurlijk allemaal om O-)

maareh, wie kan me iets meer vertellen over die abbo's waar je nix voor betaald ?:D

• koen
  • Niet online
Scatman_II schreef op 28 oktober 2002 @ 21:50:
[...]

och, als er maar mensen geholpen worden, daar gaat het in deze wereld natuurlijk allemaal om O-)
:Z
maareh, wie kan me iets meer vertellen over die abbo's waar je nix voor betaald ?:D
www.gsmstunter.nl

• Mr_DD
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-07-2023
koen schreef op 28 oktober 2002 @ 21:44:
[...]

een paar prijzen, oké dan!

Nokia 7650 i.c.m. O2 basis abonnement €531,-
Nokia 7650 i.c.m. O2 500 abonnement €513,-

Zoals je ziet zul je voor een nieuwe mobiel niet meer bij O2 moeten zijn, aangezien zij goedkoper bellen (hoewel goedkoop :? ) belangrijker vinden als toestelsubsidies....

Met een 1-jarig Vodafone 180 Live! abonnement kost ie je €349.- en met BEN is ie waarschijnlijk nog goedkoper en kun je tot januari gratis mms-en....

Ben wil ik dus echt niet hebben :)
KPN bevalt me ook wel prima,... dus zal dat um moeten worden, maar ist ook een goeie koop? beetje relaxed telefoontje enzo?

Sorry :-)

• Scatman_II

Scatman_II

Topicstarter
mkay, xal es kijken...

maar eerst: Slapen :)

• Mooody

Mooody

elmoody

Scatman_II schreef op 28 oktober 2002 @ 21:37:
[...]

Mja, hier heb je je aandacht :D

Maareh, je zei eerder wat over gratis abbo met 2 uur 4free bellen in de maand...

Hoe moet ik me dat voorstellen??? en waar?
1. je zoekt een aanbieding op internet
2. je vult een formuliertje in en je krijgt je simkaart + 120 gratis min.
:)
maarrrr..je moet wel 18+ zijn en dat ben je niet, dus moet het op de rekening van je vader, want geen probleem mag zijn wat het is toch gratis als je niet meer dan die 120 min. per maand belt...

en aangezien je nu prepaid hebt, zal je niet veel bellen en 2 uur meer dan genoeg zijn :Y)
maar jij leest niet goed

die jongen zegt dat ie geen abonnement wil om z'n kosten zo onder controle te houden, waarom hem dan per se een abo aansmeren
ik help die jongen juist om goedkoper te bellen...
als je een simlockvrije gsm hebt, zou je gek zijn om met prepaid te bellen of je moet zo'n ongeorganiseerde neuroot zijn dat je jezelf niet kan bedwingen om binnen de gratis minuten te blijven... (en ook al kom er boven, dan is het bellen nog ruim 2 keer zo goedkoop als met prepaid)

Verwijderd

1. je zoekt een aanbieding op internet
Dus je kan ook bijv. een mooie phone halen MET abbo, zodat de phone cheap is.. en dan dat abbo niet gebruiken maar dat gratis abbo. ? Zoek je abbo uit met lage standaardkosten, kan je op die manier dus ook dure toestellen krijgen? right? *D

• koen
  • Niet online
Mooooody schreef op 28 oktober 2002 @ 21:59:
[...]

ik help die jongen juist om goedkoper te bellen...
als je een simlockvrije gsm hebt, zou je gek zijn om met prepaid te bellen of je moet zo'n ongeorganiseerde neuroot zijn dat je jezelf niet kan bedwingen om binnen de gratis minuten te blijven... (en ook al kom er boven, dan is het bellen nog ruim 2 keer zo goedkoop als met prepaid)
Je moest eens weten hoeveel (met name jonge) "neuroten" zich niet meer kunnen bedwingen na het aansluiten van een abonnement en door gebrek aan overzicht & sturing de eerste rekening tot vele honderden euro's laten oplopen.

Goed het is goedkoper dan bellen met een prepay, maar lang niet iedereen heeft de controle over zijn belgedrag en komt dus achteraf voor vervelende "verassingen" te staan! :'( Bij prepay geldt nog altijd op=op! En iedere provider hoopt natuurlijk op gewenning en het makkelijker gaan gebruiken van een mobiele telefoon....

Spreek gelukkig niet uit eigen ervaring (baas sponsort mijn belgedrag gelukkig _/-\o_ ), maar heb wat dat betreft genoeg meegemaakt en ervaren dat mensen diep in de schulden zijn komen te zitten door die zogeheten gratis abonnementjes....

Dus vandaar niet voor iedereen een aanrader! Beetje lang betoog bijna geworden, maar ik denk dat als we over twee maanden weer in het [gsmstunter]kpn mobile 120 topic gaan posten er vast en zeker van bovengenoemde types tussen zitten, die nog graag prepay hadden gehad :X

• Mooody

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op 28 oktober 2002 @ 22:17:
[...]

Dus je kan ook bijv. een mooie phone halen MET abbo, zodat de phone cheap is.. en dan dat abbo niet gebruiken maar dat gratis abbo. ? Zoek je abbo uit met lage standaardkosten, kan je op die manier dus ook dure toestellen krijgen? right? *D
wrong! :)
je bent altijd duurder uit op die manier...zeker nu de sponsoring voor het grootste deel is verdwenen...

• Mooody

Mooody

elmoody

heb je wel gelijk in, maar een beetje figuur met een ietsie pietje IQ kan zijn minuten mooi over de maand verdelen...

ikzelf kan 6 uur (2 x O2-180) per maand gratis bellen en kom er ook wel overheen, maar ik hoef nooit meer dan 5 tot 10 euro per maand te betalen...

maar als je toch weinig belt en vooral bereikbaar wil zijn, zou je gewoon een prepaid kaart erin moeten steken
maar natuurlijk wel een simlockvrij gsm nemen, voor het geval je een vriendin krijgt en vaker gaat bellen, zodat je toch nog kunt proviteren van een gratis abonnementje :)

• TangLeFuzZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-10-2025
Ik zou voor de MT50 gaan als ik onder de 200 moest blijven, je kunt namelijk voor dat geld niet AL teveel features eisen en dus het beste voor een mooi uiterlijk gaan, en persoonlijk vind ik de MT50 in die prijsklasse het geilst :)

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

http://www.tele2mobiel.nl/chap14/c140709.html

49 euro voor n siemens A50 bij tele2 mobiel (pre-paid)
geldt alleen voor mensen die al via tele2 op t vaste netwerk bellen

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 22:17

Dr C

met C en CK

Ik kan je niet een specifiek toestel aanraden (kan ik wel, doe ik niet), maar wat ik wel kan aanraden is een toestel met Li-ion batterij. Deze hebben over het algemeen langere stand-by tijd, maar voral zijn ze lichter en hebben geen last van geheugeneffect en kan je ze opladen wanneer je wilt! Verder is het erg leuk om een toestel te hebben met polyfone melodieen. Dan heb je niet meer meer van de piepjes, maar meer van die midi-muziekjes. (een model van samsung heeft dit, de Sony en de neiwste Nokia's). Suc6 ermee

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

• schaduw
  • Niet online

schaduw

schaduw

ik heb zojuist die siemens a50 ontvangen via bovenstaande aanbieding (49 euro + 15 euro beltegoed, dus totaal 64 euro)
er zit een tele2 simlock op, maar aangezien tele2 gewoon op t o2 netwerk zit, werkt mijn o2 simkaart ook gewoon :D

verder ist een aardig toestel, best licht...
hij heeft alleen geen bijzondere functies ofzo, maar je kan dr iig mee bellen enzo :)
enige nadeel is dat de toetsen wat cheapo overkomen, ze kraken namelijk een beetje.
hij heeft trouwens ook verwisselbare frontjes... maar de toetsen zitten vast aant toestel

als je gaat voor zo'n cheap/gratis abo via internet en je kiest voor o2, dan heb je met deze telefoon iig een goedkope combi!

edit; wist je dat je ook los een prepaid simkaart kan kopen? hier bijvoorbeeld of je kan bellen met de tele2 simkaart....

edit 2;
nog n nadeel, deze telefoon is niet te benaderen met een datakabel :-(
er zal vast wel een oplossing voor komen, maar voorlopig ist niet mogelijk met een datakabel logo's/ringtones te uploaden.

• Scatman_II

Scatman_II

Topicstarter
cramwinckel schreef op 29 oktober 2002 @ 12:05:
Ik kan je niet een specifiek toestel aanraden (kan ik wel, doe ik niet), maar wat ik wel kan aanraden is een toestel met Li-ion batterij. Deze hebben over het algemeen langere stand-by tijd, maar voral zijn ze lichter en hebben geen last van geheugeneffect en kan je ze opladen wanneer je wilt! Verder is het erg leuk om een toestel te hebben met polyfone melodieen. Dan heb je niet meer meer van de piepjes, maar meer van die midi-muziekjes. (een model van samsung heeft dit, de Sony en de neiwste Nokia's). Suc6 ermee
Mjah, dat ding wat ik in post 1 op het oog heb zal er wel een inzitten denkik,die heeft ieg een lange bel / standby tijd, en polyfone tonen kannie ook geven, duzz, zit wel goed ;)

Verder is m'n topic titel niet meer up 2 date: Eigelijk gaat het me nu om de abbo's, als ik het goed begrijp heb je dus gratis abbo's, net als een i-net provider, wel tikken maar geen abbo kosten?
En daar komt dan bij dat je de eerste 2 uur of 1 uur ofzow helemaal niks betaald per maand?

• Scatman_II

Scatman_II

Topicstarter
--------------------------------------------------------------------------------
koen schreef op 28 oktober 2002 @ 22:23:
lang betoog met iets over neuroten ;)
Mja, opzich behoor ik met internet wel tot die neuroten, hoge tel rekening enzow :(
maar dat komt omdat:
1. m'n ouders dat betalen en
2. Hier nog geen kabel / ADSL is, anders hadden we dat wel...

Op dat mobieltje is alleen punt 1 van toepassing: De mobiel krijg ik [ van Sinterklaas :D ] maar verder moet ik alles zelf betalen. En ik ben slim genoeg om te zien dat ik niet meer geld kan uitgeven dan dat ik heb... [helaas :\ ]

• schaduw
  • Niet online

schaduw

schaduw

je hebt belbundels, het lijkt net op prepaid, maar je kan over je bedrag heengaan;
dat wil zeggen
je betaalt bijvoorbeeld 25 euro per maand en voor die 25 euro kan je zonder bijbetaling 3 uur bellen. kom je over die 3 uur, dan betaal je (meestal voor hetzelfde tarief, bij duchtone en o2 in ieder geval wel) de extra kosten bij.

ik heb zelf een bundel van o2, maar had hiervoor dutchtone
dutchtone is handig omdat;
- je kan bellen om te horen hoeveel geld je nog overhebt van je bundel (bij o2 moet je dus maar gokken, dus ist moeilijker je kosten in de hand te houden)
- alle kosten van je belbundel afgaan. bij o2 betaal je los/extra voor ieder sms-je, voor bellen int buitenland etc. (denk maar aan die reclame met die dwergen die achteraf extra geld vragen). bij dutchtone gaat dus alles gewoon van je bundel af.

en vaak kan je via internet die bundels goedkoop krijgen ja...

• Scatman_II

Scatman_II

Topicstarter
schaduw schreef op 29 oktober 2002 @ 16:52:
je hebt belbundels, het lijkt net op prepaid, maar je kan over je bedrag heengaan;
dat wil zeggen
je betaalt bijvoorbeeld 25 euro per maand en voor die 25 euro kan je zonder bijbetaling 3 uur bellen. kom je over die 3 uur, dan betaal je (meestal voor hetzelfde tarief, bij duchtone en o2 in ieder geval wel) de extra kosten bij.

ik heb zelf een bundel van o2, maar had hiervoor dutchtone
dutchtone is handig omdat;
- je kan bellen om te horen hoeveel geld je nog overhebt van je bundel (bij o2 moet je dus maar gokken, dus ist moeilijker je kosten in de hand te houden)
- alle kosten van je belbundel afgaan. bij o2 betaal je los/extra voor ieder sms-je, voor bellen int buitenland etc. (denk maar aan die reclame met die dwergen die achteraf extra geld vragen). bij dutchtone gaat dus alles gewoon van je bundel af.

en vaak kan je via internet die bundels goedkoop krijgen ja...
Stel nou dat ik uitga van die bedragen van jou, dan betaal je dus €25 en dan kun je 3 uur bellen...
Das dan €25 / 3 per uur :? Is dat niet veel?

[edit]
Rekenreken... Das dus 8.3333333333333333333333333333333333333333 per uur... Of is dat normaal :? Dan denk / hoop ik met prepaid toch goedkoper uit te zijn :)

• schaduw
  • Niet online

schaduw

schaduw

prijzen dutchtone; http://www.dutchtone.nl/c...nt/productinfo/index.html
prijzen o2; http://www.online.o2.nl/productinfo/abonnement/meerinfo
o2 heeft lage prijzen omdat je er nu geen toestel meer bijkrijgt, ook te zien in de nieuwe reclamecampagne

bij andere providers kan je, als je bestelt via internet, geld terug krijgen (cashback deals, staat ook in de consumentengids van deze maand)

kijk es op http://www.telecomvergelijker.nl/main.php
hier staan veel aanbiedingen samen, dus geef bijvoorbeeld aan welke telefoon je wilt, welk abo en er komt uitrollen welke winkel t goedkoopst is.
......
die 25 euro voor 3 uur per maand heb ik nu bij o2, komt neer op 13 cent per minuut
is niet supergoedkoop, maar ik heb dus via internet (gsmshop.nl) 263 euro gekregen :)
het kost mij dus netto
10*25 euro (2 maanden gratis)= 250
+ 50 euro aansluitkosten= 300 euro
-263 euro= 37 euro voor een heel jaar 3 uur per maand bellen (maar bij o2 dus wel bijbetalen voor sms :()
en dan ist dus wel goedkoop :D
maar dit was dus zonder GSM...
dus kijk op telecomvergelijker, let wel op, niet alle abo's zijn belbundels, bij dutchtone is't wel een belbundel, bij kpn en vodafone weet ik t niet zeker...
bij o2, zie die pagina..

[ Voor 0% gewijzigd door schaduw op 29-10-2002 18:30 . Reden: foutje :) ]

Pagina: 1