[ADSL] Skynet komt met iets geweldigs

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-03 12:05
Waarom kunnen die Nederlandse providers nou hieraan geen voorbeeld nemen. Ik hoor zoveel klachten over de kosten, kwaliteit en service van Nederlandse providers dat ik het volgende niet begrijp:

Ik ben woonachtig in België net over de grens bij valkenswaard en heb sinds een jaar of twee nu ADSL van hun. Ik heb vanaf dag 1 een 1 MBit verbinding download gehad en een 128 KBit upload ongeachte de drukte, tijdstip of wat dan ook heb ik een constante verbinding van 105 KByte gehad. Nooit pieken of dalen altijd constant. Dat is al die tijd goed gegaan tegen een bedrag van +/- € 60 per maand (provider + aansluitings kosten)...verder heb ik een webspace van 50 MB en ditto voor mijn mailbox :D

een jaar geleden heeft skynet de kosten verlaagd waardoor mijn internet maar liefst € 10 per maand omlaag ging...mensen zullen denken wat heb je in moeten leveren? Helemaal niets. Sterker nog en nu komt de mail van skynet.

Ze gaan de download snelheid verdrievoudigen dus dit wordt 3 MBit download en de upload is sinds kort al gestegen naar 192 KBit.

Service is altijd goed en heb nergens over te klagen...waarom kunnen providers zoals Chello, MXstream, Wannadoo, Zonnet en @home nou geen voorbeeld nemen van deze uitstekende service.

Ik wil niemand lekker maken of mijn :p uitsteken maar vraag me echt toch wel eens af waarom Nederlandse providers hier nou geen voorbeeld van nemen.

kortom...SKYNET HEERST!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Check hier de mail:

Geachte mevrouw,
Geachte heer,
Samen met Belgacom streeft Skynet ernaar om de ADSL-technologie voortdurend te laten evolueren en de snelheidsperformantie nog te verbeteren. Zo is de upstream-snelheid sinds september verhoogd van 128 naar 192 Kbits/s.
Vanaf 1 november 2002 starten bijkomende aanpassingen aan het netwerk zodat er ook hogere downstream-snelheden op het internet gehaald kunnen worden. De aanpas-singen zullen voltooid zijn in het eerste kwartaal van 2003.

We houden u op de hoogte over het verloop van de volbrachte aanpassingen aan het netwerk in uw regio via een e-mail die u zal ontvangen in uw Skynet-mailbox. U kunt eveneens de informatiepagina's raadplegen die te uwer beschikking staan in de rubriek "Status netwerk" op het Info & Help Center of klik hier.

Concreet wil dit zeggen dat de maximale snelheid waarmee u gegevens kunt binnenhalen verhoogt van 1 Mbit/s naar 3 Mbits/s! Dit is tot 3x sneller dan voorheen!!! De mate waarin deze verhoging merkbaar zal zijn voor uw verbinding, hangt af van een aantal factoren, zoals de configuratie van uw PC (uw browserversie, capaciteit interne geheugen,…).

Deze ontwikkeling betekent wel dat we genoodzaakt zijn om uw maandelijks datavolume strikter op te volgen, zodat we alle klanten een zo hoog mogelijke snelheid kunnen bieden. Zoals u weet, beschikt u als Skynet ADSL PLUS abonnee over een datavolume van 15 Gbyte per maand (totaal van download én upload) wat voor 95% van de klanten ruimschoots volstaat. Vanaf 1 november zal u telkens u in een bepaalde maand op het punt staat om het voorziene maandelijkse datavolume te overschrijden hiervan op de hoogte gebracht worden via uw Skynet-mailbox (3 Gbyte vóór het bereiken van uw maximale datavolume).

U hebt dan vervolgens de keuze tussen :

on line een "Volume Pack" van 5 Gbyte bijkomend datavolume aankopen tegen € 5,- (BTW incl.) en aan ADSL-snelheid verder blijven surfen. De aankoop van bijkomend datavolume is al mogelijk via de optie "Mijn abonnement" (aan de linkerzijde van uw scherm), de rubriek "Optimaliseer uw abonnement" en "Opties bijvoegen" op het Info & Help Center (http://www.skynet.be/infohelp) of klik hier .
tot het einde van de maand aan een lagere snelheid van 64 Kbits/s (vergelijkbaar met TWIN/ISDN-lijnen) verder blijven surfen als u uw maximale datavolume bereikt hebt. De maand daarop kunt u echter weer automatisch verder surfen aan de gebruikelijke ADSL-snelheid.
Het controleren van het reeds gebruikte datavolume kan trouwens op een eenvoudige manier gebeuren via het onderdeel "Mijn abonnement" (aan de linkerzijde van uw scherm) en de rubriek "Verbindingsgegevens" op het Info & Help Center (http://www.skynet.be/infohelp) of klik hier. Daar staat de teller nu al te uwer beschikking en u kunt er vanaf heden eveneens nagaan hoeveel data u op dit moment per maand verbruikt.

Voor meer informatie over deze aanpassingen kunt u terecht op http://www.skynet.be/ infohelp/volumepack/nl. U kunt ook contact opnemen met onze klantendienst op het gratis telefoonnummer 0800/23 451.

Met vriendelijke groeten,

Stefan Devroey
Customer Care Director
Belgacom Skynet

• LegacyCode
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-08 20:34

LegacyCode

De crack van de division

Tis wel ni enkel Skynet, belgacom past de centrales aan. Dus dit geld voor iedere Belgische provider! :P

By the way, of je de 3Mbps haalt hang af hoe ver je van centrale woont,
t liefst zo kort mogelijk (binnen de kilometer).

[ Voor 0% gewijzigd door LegacyCode op 27-10-2002 15:57 . Reden: Snleheid!=100% ]

legacycode.net

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Heel mooi verhaal.

Alleen dit was al bij ons bekend, tweakers zijn namelijk heel snel. :)
3Mbit ADSL voor 39,54EUR/maand-BTW incl. in België

Hier loopt al een draadje over dus.

Verwijderd

ik heb hier een cistron adsl lijn van theoretisch 8 mbit en zit altijd boven de 6 mbit dus het kan ook hier hoor zolang je maar geen kabel internet neemt want dat is bagger ..beetje bandbredte delen ja dat schiet niet op
ik had altijd chello in het begin was het 3 mbit gem. en stabiel maar op het laatst (ongeveer 2 maand gelden) niet meer dan 1 mbit meenstal minder
cistron is 8 keer sneller en kost maar 1 keer zoveel
de up is hier 512 kbit/sec ik ben dus zeer tevreden met cistron

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-03 12:05
[Airwolf] schreef op 27 oktober 2002 @ 16:02:
Heel mooi verhaal.

Alleen dit was al bij ons bekend, tweakers zijn namelijk heel snel. :)
3Mbit ADSL voor 39,54EUR/maand-BTW incl. in België

Hier loopt al een draadje over dus.
ah ik had het niet eens gezien...
Belgacom + Skynet = :9~

mijn modem kan zover ik weet 8 MBit aan dus laat maar komen :+
er gaat al een topic over dus draadje mag dicht

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:52
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.