Toon posts:

[ACCESS&PHP] Hoe met elkaar connecten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hai, ik werk hier aan een project met een database, ik wil 'm lokaal updaten en maken met ACCESS. Alleen de server heeft geen ACCESS maar wel MySQL. Dus ik dacht kan ik dan niet lokaal ACCESS connecten aan de MySQL database die daar draait om te kunnen updaten. Ik hoorde dat het mischien kon via ADP maar ik weet niet precies wat dat is en hoe dat dan zou moeten. Zou iemand mij hierbij kunnen helpen of mischien een link waar ik het kan nalezen?

bvd,

Yorick

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-03 16:47

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Via Microsoft Access gebruik maken van MySQL databases gaat via de ODBC-interface. Er is ook een implementatie van ODBC voor MySQL, maar ook die moet geïnstalleerd zijn op de server (moet je dus vragen aan de host, of zelf installeren als je de server beheert)

Jammer genoeg is het geen 'volwassen' oplossing en dus blijft het instabiel en tobben. Ik vermoed echter dat je alleen Access wilt gebruiken vanwege de eenvoud van de interface en in dat geval raad ik je het geheel gewoon af. Gebruik evt. bijvoorbeeld MySQL-Front om lokaal je externe MySQL database te bewerken. Ook phpMyAdmin werkt vaak prettig.

ADP (=Access Data Pages) lijken me niet echt voor jou doel bestemd.

BTW. Kijk eens goed naar de GoT faqs en policies. Ik doel o.a. op het groeten. Zorg dat GoT gezellig blijft en wij je niet aan je hoeven te irriteren :)

[ Voor 0% gewijzigd door CyberSnooP op 27-10-2002 21:42 . Reden: ff de newbie opvoeden :) ]

|_____vakje______|

Verwijderd

je kan voor een ODBC verbinding gaan wat tevens het snelst werkt naar mijn ervaring
en je kan met COM objecten werken maar dat vind ik echt vies... nog viezer dat het .NET Framework :+

en je kan met ADODB werken....
allemaal te vinden @ diverse tutorial sites en php.net manual

edit:

en dus een select query op de ACCESS table uitvoeren
en een insert of update op de mysql table