[Win2KServer] Messenger Service?

Pagina: 1
Acties:

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:19

MadEgg

Tux is lievvv

Topicstarter
Ik zet net na ongeveer een week het beeld van m'n thuis-servertje ff aan voor wat onderhoudswerkzaamheden, om daarop een advertentie te zien voor het verkrijgen van university diploma's, aangeleverd door Microsoft Messenger Service.(nee, niet het IM programmaatje MSN dus).

Aangezien ik toch vrijwel alle bekende poorten heb dichtgetimmerd e.d. vraag ik me af welk protocol/poort dit programmaatje gebruikt.

Netbios staat ook uit.

Verder niets ernstigs aan de hand dus, maar toch niet helemaal de bedoeling :(
Wat moet ik afsluiten zonder allerlei strontirritante logge trage beperkende firewalls te installeren?

Tja

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 17:17

markvt

Peppi Cola

type in command prompt:
net stop messenger

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
netbios stond dus niet uit, anders had nooit iemand je die popup op het scherm kunnen laten verschijnen...

stop anders in het vervolg gewoon de 'messenger service' (controlpanel/administrative tools/services

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

kreeg hem pas ook 2x :( was het toen vergete uit te zetten na een fresh install

daarvoor (6 maanden terug ofzo) alleen een maloot die leuk dag te zijn om zo te msg-en.

Btw.. who the fuck koop die university diploma's. Snap die reclame nu echt niet... niemand is toch zo gek en zeker niet na al dat gespam van die gasten.

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Topicstarter
zwelgje schreef op 27 oktober 2002 @ 15:33:
netbios stond dus niet uit, anders had nooit iemand je die popup op het scherm kunnen laten verschijnen...

stop anders in het vervolg gewoon de 'messenger service' (controlpanel/administrative tools/services
Ik heb van een andere computer met ISDN verbinding geprobeerd netbios verbindingen te maken, werkt niet.

Ik heb met GRC getest of netbios aan staat, deze geeft mij de melding dat het 'the unlikely case' is dat netbios uitstaat, dat de daaraan verbonden poorten ook gesloten zijn.

En jij verteld mij dat het wel aan staat? Mag jij me vertellen hoe dat dan nog.

Tja

• Zwelgje
MadEgg schreef op 27 oktober 2002 @ 15:48:
[...]

Ik heb van een andere computer met ISDN verbinding geprobeerd netbios verbindingen te maken, werkt niet.

Ik heb met GRC getest of netbios aan staat, deze geeft mij de melding dat het 'the unlikely case' is dat netbios uitstaat, dat de daaraan verbonden poorten ook gesloten zijn.

En jij verteld mij dat het wel aan staat? Mag jij me vertellen hoe dat dan nog.
eigenschapppen van tcp/ip, dan naar het tabblad wins, dan 'disable netbios over tcp/ip'.

dan pas zit je echt goed dicht (de messenger service maakt gebruik van netbios over tcp/ip...)

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Topicstarter
ja, dat heb ik dus inderdaad ook echt gedaan.. op de internetverbinding. Op de verbinding met het lokale netwerk staat netbios nog wel aan.
Het enige wat ik dan dus kan bedenken is dat het via een andere computer op het netwerk is gestuurd, wat dus zou betekenen dat die een virus oid heeft?

Tja

• Zwelgje
als je dat allemaal hebt gedaan, netbios over tcp uitzetten opje internet verbinding, dan kan het nog zo zijn dat dus iemand op het interne netwerk een trojan heeft binnengehaald..

in de eventlog moet wel het een en ander staan waar die melding (welke pc) het vandaan komt..

• QBiT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-08 20:58
Deze zooi word verstuurd over het internet. Is iets nieuws, ik weet niet precies hoe het werkt. het heeft inderdaad veel weg van een net send bericht, maar die mongolen hebben nu ook een methode gevonden om dit over je internet verbinding te raggen :( Maar als we dus uit willen vinden hoe het werkt, post dan ff het volgende :

1. Welke porten heb je open staan, en welke niet.
2. Trek ff ad-aware over je pc om te kijken wat voor zooi erop staat, en post het hierzo.
3. welke versie van Windows gebruik je ?
4. Zo veel mogelijk andere info die je erover kunt krijgen (welke service/execute is het en dergelijke.)

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

ik weet niet precies hoe het werkt.
Zie nieuws: Windows NT messenger service doelwit spammers

Virussen? Scan ze hier!

• QBiT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-08 20:58
Ik wist dat ik het ergens gelezen had :p Weer een misterie de wereld uit :)
Pagina: 1