[DOS/Batch] for %%i -lus lust niet *

Pagina: 1
Acties:

• muba
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-10-2013

muba

Prince of Persia!

Topicstarter
Dit is ongetwijfeld een enorme n00b vraag, maar ik snap er echt niets van. Ik heb met Perl en Batch een systeempje gemaakt om bestanden te coderen, werkt perfect, daar gaat het niet om. Nou wil ik in een bepaalde directory een handvol JPG's coderen, dus ik doe dit:
Batchfile:
1
2
@echo off
for %%i in (*.jpg) do base64 %%i _%%i

Dit zou dus alle .jpg bestanden moeten nalopen en bijv 102.jpg coderen en het resultaat opslaan in _102.jpg (nogmaals, het base64.bat werkt perfect!). Toch wordt er maar 1 bestand gecodeerd... en doe ik het ff zo:

Batchfile:
1
2
@echo off
for %%i in (*.jpg) do echo %%i _%%i >>jpg.txt

En guess what? Alle bestanden staan in het tekstbestand!

Dus ik verander het batchbestand terug naar het eerste (base64 ipv echo, en het >>jpg.txt weer weg) en hij doet weer maar 1 bestand... iemand een verklaring?

PS ik wil ook wel de base64.bat en base64.pl posten, als iemand denkt daar wat aan te hebben?

[ Voor 0% gewijzigd door muba op 27-10-2002 14:35 . Reden: toevoeging ]

Reporter: Mister Gandhi, what do you think of western civilisation?
Gandhi: I think it would be a good idea

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Het zou zo moeten werken, afhankelijk van wat er in base64.bat staat. Maar maak er eens van
for %%i in (*.jpg) do call base64 %%i _%%i

(En verzin even wat om de topictitel af te maken, dan pas ik het wel aan ;))

Edit: als er spaties in de bestanden kunnen zitten moet je er natuurlijk even "%%i" en "_%%i"van maken.

[ Voor 0% gewijzigd door F_J_K op 27-10-2002 15:00 . Reden: spaties ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• muba

muba

Prince of Persia!

Topicstarter
Ja sorry, ik had al op Send gedrukt toen ik bed8 dat ik mijn topic title nog niet afgemaakt had... eum: [DOS/Batch] for %%i -lus lust niet dan :D

Maar INDERFUCKINGDAAD! Je moest altijd een call doen als je een batchbestand wou aanroepen vanuit een batchbestand met het doel om daarna weer terug te keren naar de eerste .bat... nu herinner ik het me weer! En het werkt _/-\o_ Dank! Dank!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Titel aangepast voor de search. En graag gedaan :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• muba

muba

Prince of Persia!

Topicstarter
Nee, er zitten geen spaties in... vanuit mijn lange dos-achtergrond zijn mijn bestandsnamen, zelfs na jaren windows gebruik, altijd nog maximaal 8 + "." + 3 tekens en geen spaties.

• muba

muba

Prince of Persia!

Topicstarter
oh fuck! vanwege deze regel:
code:
1
for %%i in (*.jpg) do call base64 %%i _%%i

wordt ieder gecodeerd jpg bestand ook jpg genoemd, dus de gecodeerde bestanden worden ook gecodeerd worden ook gecodeerd worden ook gecodeerd worden ook geco.... :D ff die underscore aan de andere kant van de %%i zetten dan :D

Pagina: 1