Ik heb vrijdag een nieuwe computer gekocht met zelf samen gestelde onderdelen. Het is een amd 2100+, msi kt4 ultra moederbord, 512 mbram ddr geheugen 333 mhz 60gb schijf 133 ata, geforce 2 mx 100/200(wordt radeon 9700:P) onboard 5.1 geluidskaart. Ik heb dus de computer in elkaar gezet en toen heb instralleerde kreeg ik de foutmelding (in blauw scherm:( Page_fault_in_nonpaged_area) Of een probleem dat hier sterk op lijkt. Als je naar deze problemen zoekt op internet dan vind je meestal iest dat terugvalt op het geheugen of het cache geheugen. Duzz ik ben op internet op zoek gegaan naar een geheugen test programma. Ik dat programma draaien opme computer en wat blijkt me gehugen is goed. We hebbe ind e bios van alles uitgeschakelt en vanalles geprobeert andere hardeschij geen verschillende cdrom spelers. Alleen 1 ding dat we nog niet hebben geporobeert is het geheugen te vervange of het moederbord heeft iemand enige ervaring met dit soort problemen???
Wat voor een voeding heb je? Als ik jouw systeemspecs tot zover zo bekijk, dan zou ik minstens een 300/350W merkvoeding erbij nemen. Een voeding dat te weinig stroom aan CPU/geheugenreepjes/harddisks/etc levert kan ook voor zulke foutmeldingen zorgen
geheugenfouten kunnen ook optreden, wanneer de AMD niet goed gekoeld wordt.
Met een test-proggie kun je dat bijna niet reproduceren, daar de CPU dan nauwlijks iets te doen heeft.
Tijdens de win-install heeft 'ie het een stukje drukker.
Met een test-proggie kun je dat bijna niet reproduceren, daar de CPU dan nauwlijks iets te doen heeft.
Tijdens de win-install heeft 'ie het een stukje drukker.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Ik heb een 300 watt voeding welk merk weet ik niet (niet naar gekeken) Maar ik heb ook alle apparten los gekoppelt zitten die los kunnen zitten duz ik denk dat dat het niet is maar ik zla het nog wel ff bekijken bedankt voor de tip. En me cpu is vlak na een mislukte poging 39 graden dus dat is het ook niet
ja dat is minder alleen waarom reageert niemand ??? leest niemand het weete ze het nie of hebbe ze geen zin om te reageren
Verwijderd
Ik heb het ook gehad.....
Dit kwam door een defecte harddisk...
Het kan ook aan het geheugen liggen...
Dit kwam door een defecte harddisk...
Het kan ook aan het geheugen liggen...
Ik zou zeker ook ff kijken naar software problemen - ik heb zelf grote problemen gehad met de distributed.net personal proxy die problemen gaf in combinatie met Zonealarm. Als ik 1 van de 2 uit schakelde dan was er geen probleem maar alle 2 tegelijkertijd dan gaf ie problemen.
My 1st proc. was a NEC V20 (4-8 Mhz) - Now I have an AMD 1300 / 2000 with Aero7+ ASRock ION 330
Aan de software kan het iet liggen want die staat er nog niet eens op het gebeurt onder het installeren van zowel win 98 als xp
Verwijderd schreef op 27 oktober 2002 @ 15:52:
Nog iemand iets??? Want ik zou heel graag met me comp verder willenen nu staat me topic weer boven in
Verwijderd schreef op 27 oktober 2002 @ 16:23:
ja dat is minder alleen waarom reageert niemand ??? leest niemand het weete ze het nie of hebbe ze geen zin om te reageren
*kuch* 't is niet zo dat iemand moet reageren ofzo, beetje geduld kan geen kwaad
9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023
Luister naar blackd.. Gezien je posthistorie op GoT heb je een OW aan je broek hangen voor je het weet
Lees eens de FAQ Forumgedrag aandachtig door
ja sorry ik ben zeer depri door die k*t comp
alleen ik heb het nu gevonde ik heb nu een andere geugentest gedaan en ja hoor me geheugen i s gewoon kapot duzz bedankt voor de reacties !!!!!
alleen ik heb het nu gevonde ik heb nu een andere geugentest gedaan en ja hoor me geheugen i s gewoon kapot duzz bedankt voor de reacties !!!!!
Verwijderd
damn, ik heb precies dezelfde foutmelding nu...
alleen gaat het bij mij zo, als ik mn computer opstart draait ie ongeveer 5 minuten, dan krijg ik die foutmelding, en moet ik resetten, na de reset echter doet ie het helemaal niet meer....
als het een geheugenprobleem moet zijn, waarom werkt ie dan na een reset helemaal weer perfect....
het geheugen is iig 3 maanden oud ongeveer, 1x reepje 256 mb DDR samsung pc2700..
zou het dan bij mij ook het geheugen zijn????
alleen gaat het bij mij zo, als ik mn computer opstart draait ie ongeveer 5 minuten, dan krijg ik die foutmelding, en moet ik resetten, na de reset echter doet ie het helemaal niet meer....
als het een geheugenprobleem moet zijn, waarom werkt ie dan na een reset helemaal weer perfect....
het geheugen is iig 3 maanden oud ongeveer, 1x reepje 256 mb DDR samsung pc2700..
kijk hier eens: Koeler proc kapot, proc ook kapot??Verwijderd schreef op 27 oktober 2002 @ 19:01:
damn, ik heb precies dezelfde foutmelding nu...
bij mij wast dus dat de proc te warm werd
Verwijderd
nee, d8 ik eerst ook al, maar ik heb de temp gemeten, is een duron 1200... en is idle iets van 50 graden, stressed. rond de 68, dus dat is niet zo zeer het probleem..
daar entegen, het is een ''koude start'' en dan is de cpu nog niet zo warm, maar als ik ga gamen ofzo, en de cpu lekker ''mishandel'' dan is er niks aan de hand, zelfs niet na een paar uurtjes zware games draaien, UT2003 en BF1942...
daar entegen, het is een ''koude start'' en dan is de cpu nog niet zo warm, maar als ik ga gamen ofzo, en de cpu lekker ''mishandel'' dan is er niks aan de hand, zelfs niet na een paar uurtjes zware games draaien, UT2003 en BF1942...
Pagina: 1