Toon posts:

[CD-Rom] Windows ziet hem wel maar hij werkt niet :(

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg volgens mij dezelfde melding als ik hem wil benaderen als wanneer ie open zou staan.
Ik heb het hier dus over een laptop cd-rom drive (van een Compaq Armada 1575D) en op de site van Compaq zag ik al veel supportvragen maar niet echt een duidelijk / werkend antwoord 8)7 (is al tijdje geleden, ik zal straks nog eens ff langsgaan daar)...

Istie nou echt kapot denken jullie?
Als je er een cd in doet gaat ie wel lezen maar het lijkt langzaam te gaan en hij lijkt hem telkens te "verliezen" zegmaar, dus dat hij opnieuw lijkt te beginnen...Het lijkt een beetje of hij niet snel genoeg meer is of zoiets :?

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Keertje uitblazen? (of nu buiten zetten :P)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er zo'n schoonmaakcd in gedaan, maar dat hielp ook niet :(
Hij start trouwens ook niet door (of duurt heel lang, kan ook) als er een cd inzit :(

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier dus al wat gevonden, ik ga die andere dingen proberen, maar dit kan ik dus niet testen:

If none of these apply, then it is possible that you have a bad CD ROM drive.

To check for this:

While the computer is booting, watch for the cursor to flash on the right hand side. When you see that, press F10. Choose Computer Checkup. Choose prompted diagnostics, and the computer will start "identifying hardware". This can take up to 5 minutes. When it is done, choose Interactive testing (single device) and then look down at the bottom of the device list for an entry that says "LS-120/IDE CD-ROM". You must have a data CD in the drive to perform the test.

Omdat je dan die biosdingen op een partitie moet hebben staan (is moeilijk uit te leggen maar had ik al ergens anders gelezen)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb die Compaq diagnose gedraaid, en kreeg 2 fouten (misschien dat die andere fout de cd-romproblemen veroorzaakt?)

1. S15=000 S16=000 S18=000 S19=000 S21=010 S22=017 S23=019: ROM/checksum testen
2. CD-rom1: Sequentieel lezen testen

En dan bij de fouten:
1. Fout in checksum-verificatie
2. Leesfout (nieuwe pogingen mislukt)