[WIN98] herkent cd rom niet *

Pagina: 1
Acties:

• janster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06-2025
Ik heb op mijn pII 350 win98 opnieuw geinstalleerd, tijdens de installatie procedure en onder dos kan ik de cd drive wel benaderen.

Maar als windows is geinstalleerd ziet hij mijn cdrom niet, ook niet via add hardware. En in de device manager staan verder geen problemen.

Wie kan mij helpen ik heb al gesearched en gegoogled,

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06:28

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

zou je wat meer info kunnen geven?
Zoals welke mobo?
Gebruik je de standaard ide-controller drivers van windows of die bijgeleverd zijn bij je mobo?
Hoe heb je alles aangesloten? (hd's en cd-roms / master/slave settings)

• TheLunatic
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Opbouwende kritiek betreffende de topictitel : De vierkante haken er om heen hebben nu niet zo veel nut he. Het is makkelijker als je je OS tussen de haken plaatst, en het probleem er achter, dus zoiets : '[Win98] CD-Rom word niet herkend' ...

Weet je zeker dat je jumper settings goed staan ?

Mother, will they like this song?

Verwijderd

Daar heb ik ook last van gehad. Onder dos deed hij het wel en onder windows niet. Met geen geval aan de praat gekregen. Toen heb ik maar gewoon in de autoexec.bat gezet dat hij de dosdrivers moet uitvoeren bij het opstarten en dan doet alles het wel.

• Vae Victis
  • Laatst online: 06:28

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Verwijderd schreef op 27 oktober 2002 @ 14:38:
Daar heb ik ook last van gehad. Onder dos deed hij het wel en onder windows niet. Met geen geval aan de praat gekregen. Toen heb ik maar gewoon in de autoexec.bat gezet dat hij de dosdrivers moet uitvoeren bij het opstarten en dan doet alles het wel.
humnz, idee

welke win98 versie heb je?
eerste of second edition?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
minor titelfix

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

zie elzared. Gewoon met config.sys die drivers laden. Zou goed kunnen dat je dan mscdex niet eens hoeft te draaien (in autoexec)

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Via de DOS drivers is een leuke wordaround, maar IMHO geen echte oplossing. Zoek eens in je register naar een key die noide bevat. Als deze op de waarde 1 heeft kun je het eens proberen om heb op 0 te zetten.

Zie ook http://support.microsoft....spx?scid=kb;en-us;Q151911

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Pagina: 1