Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Webcam] Software voor het bekijken van infrarood licht.

Pagina: 1
Acties:

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:55

GG85

.......

Topicstarter
Ik las net in een topic hier op GOT een reactie van iemand die beweerde dat je met een standaard webcam IR licht kunt zien. Betekend dit dat als je bijv. je cam op een mens richt je een soort Termovission bekend uit veel games te zien krijgt?
En natuurlijk de vraag welke software je hiervoor nodig hebt.

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:08
nope, houd maar eens de afstandsbediening van je TV of zo voor je webcam en duw op een knop je zult da wit licht zien, Thermovision niet :)

Verwijderd

Dit lijkt mij complete onzin, in een webcam zitten 3 CCD's (lichtgevoelige platen), eentje voor rood, eentje voor groen en eentje voor blauw, infrarood is niet van de partij. Je zou hooguit het rood eruit kunnen halen maar dan heb je echt geen infraroodkijker.
Correct me if i'm wrong ofcourse

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 oktober 2002 @ 14:10:
Dit lijkt mij complete onzin, in een webcam zitten 3 CCD's (lichtgevoelige platen), eentje voor rood, eentje voor groen en eentje voor blauw, infrarood is niet van de partij. Je zou hooguit het rood eruit kunnen halen maar dan heb je echt geen infraroodkijker.
Correct me if i'm wrong ofcourse
you're wrong
niet volledig dan, maar je kan met een webcam wel degelijk het licht opvangen van een afstandsbediening en dergelijk, is zelfs nog een heel lang topic over geweest hier op GoT met pics/movies enzo als bewijs

UV kan een mens met het blote oog niet zien, maar dat wil niet zeggen dat het geen kleur is en uiteindelijk ook wel ergens onder de RGB's kan vallen denk ik, en aangezien een webcam niet veel menselijks in zich geeft kan je daarmee het "licht" wel zien

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
* motormuisje heeft het licht ook gezien :)

• Allochtoon
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

check het andere topic er maar over, en nee hier is geen software voor nodig :P
Pagina: 1