Ok, dit is mijn probleem: ik heb nu al jaren hetzelfde systeem (p3 700mhz 256 mb SD-ram) en heb me na de aankoop van dat systeem lang niet meer beziggehouden met de ontwikkelingen van processoren en geheugen etc, maar nu komen er allemaal nieuwe spellen enzo uit en vond ik het toch wel eens tijd om een nieuw systeem (moederbord, proc en mem) aan te schaffen. Maar nu kom ik erachter dat ik eigenlijk geen ruk meer van al die dingen af weet.
Dit is wat ik wil hebben: een pentium 4 2,4 ghz met een moederbord met: ATA 133 Raid, LAN on-board, USB 2.0 en eventueel nog wat handige extra dingen ofzo.
Maar ik heb nu eigenlijk geen idee wat nou beter is, DDR(333) of RIMM geheugen.
Sommige mensen zeggen dat DDR beter is maar sommige dat RIMM beter is, nu wil ik dus jullie mening hierover hebben. En ik wil ook graag horen wat jullie goede moederborden vinden, het budget hiervoor weet ik nog niet helemaal. Maar voor het moederbord zal dat rond de €230,- liggen, voor het geheugen weet ik het nog niet.
P.S kom niet aan met stom commentaar als: "waarom pak je geen AMD, dat spaart je geld"
Dit is wat ik wil hebben: een pentium 4 2,4 ghz met een moederbord met: ATA 133 Raid, LAN on-board, USB 2.0 en eventueel nog wat handige extra dingen ofzo.
Maar ik heb nu eigenlijk geen idee wat nou beter is, DDR(333) of RIMM geheugen.
Sommige mensen zeggen dat DDR beter is maar sommige dat RIMM beter is, nu wil ik dus jullie mening hierover hebben. En ik wil ook graag horen wat jullie goede moederborden vinden, het budget hiervoor weet ik nog niet helemaal. Maar voor het moederbord zal dat rond de €230,- liggen, voor het geheugen weet ik het nog niet.
P.S kom niet aan met stom commentaar als: "waarom pak je geen AMD, dat spaart je geld"