Deze vraag geld niet alleen voor mijn kaart (een Ati Radeon 8500) maar denk ik ook voor meerdere kaarten. Ik ben al een poosje aan't zoeken geweest, maar ik kan niet achterhalen hoe de pinout van de "svideo" uitgang van mijn kaart is. Svideo (of SVHS) gebruikt nl 4 pinnen. ("Gewoon vhs" gebruikt er daar 2 van, en als je de verkeerde neemt dan krijg je zwart wit op een TV die SVHS niet snapt, maar dat is een ander topic)
Maar, nu zitten er op de TV out meer dan 4 pinnen, namelijk 9.

(De meest linkse dus, dit is welliswaar niet de kaart zelf, maar deze uitgang zit er wel op) (de meest rechtse is dus de normale svhs uitgang)
Nu is dit volgens mij om een RGB signaal naar de TV te sturen, welk een VEEL scherper beeld levert dan vhs en ook Svhs. Of vergis ik mij? En als het zo is, wat is dan de manier om hier een Scart cabeltje aan te klussen (zoals dat ook kon met de G400 dualhead (ben ff linkje kwijt)), en als het niet zo is, waar zijn al die pinnen dan wel voor?
Maar, nu zitten er op de TV out meer dan 4 pinnen, namelijk 9.

(De meest linkse dus, dit is welliswaar niet de kaart zelf, maar deze uitgang zit er wel op) (de meest rechtse is dus de normale svhs uitgang)
Nu is dit volgens mij om een RGB signaal naar de TV te sturen, welk een VEEL scherper beeld levert dan vhs en ook Svhs. Of vergis ik mij? En als het zo is, wat is dan de manier om hier een Scart cabeltje aan te klussen (zoals dat ook kon met de G400 dualhead (ben ff linkje kwijt)), en als het niet zo is, waar zijn al die pinnen dan wel voor?