Wat een toeval, ik ben al heel de ochtend aan het prutsen met mijn 8310 en laptop. Ik loop tegen precies hetzelfde probleem als jij aan. De verbinden valt steeds na enkele seconde weg. Mijn 8310 heeft de nieuwste software, versie 5.57 dus daar ligt het niet aan.
/edit
Ik draai Win98SE op mn laptop en heb in de bios IRDA 1.1 aan staan.
/edit
Ik draai Win98SE op mn laptop en heb in de bios IRDA 1.1 aan staan.
jeez das vreemd....heb jij het toevallig ook al met andere telefoon geprobeerd want met een 6210 was er geen probleem op dezelfde laptop
Ik heb inderdaad ook hetzelfde probleem met de 8310, met toshiba, packard bell en siemens laptops allemaal hetzelfde probleem. De 8210 werkte perfect maar deze opeens niet meer. Erg jammer, maar als het dus niet met een softwareupdate werkt heb ik weinig hoop.
hmmmm das wel toevallig dat iedereen er problemen mee heeft
De enige oplossing is dus een externe IR adapter
De enige oplossing is dus een externe IR adapter
Arghhh waarom bij mij dan nieJoto schreef op 28 oktober 2002 @ 07:54:
sorry 8310 interne irda op sharp laptop, werkt
Ik heb hier ook een laptop (en een 8310) en dat werkt prima!
De eerste keer dat ik em ervoor legde (Win2000) herkende ie em meteen en installeerde de GSM modem. De volgende keren hoeft dit niet te gebeuren en werkt alles prima!
Zijn er geen nokia drivers voor dat modempje, misschien dat ze niet standaard in Win98 zitten??!
Hier trouwens nog een topic met IR troubles.. misschien heb je er wat aan!
6510 (IR) Data opties (modem via XP)
Edit:
Op de Nokia site is een [url=]aparte sectie[/] voor de 8310 en daar staat een modem-tooltje. Ik heb het dus zelf niet gebruikt, maar misschien doet dit het em wel:
De eerste keer dat ik em ervoor legde (Win2000) herkende ie em meteen en installeerde de GSM modem. De volgende keren hoeft dit niet te gebeuren en werkt alles prima!
Zijn er geen nokia drivers voor dat modempje, misschien dat ze niet standaard in Win98 zitten??!
Hier trouwens nog een topic met IR troubles.. misschien heb je er wat aan!
6510 (IR) Data opties (modem via XP)
Edit:
Op de Nokia site is een [url=]aparte sectie[/] voor de 8310 en daar staat een modem-tooltje. Ik heb het dus zelf niet gebruikt, maar misschien doet dit het em wel:
Modem Setup for the Nokia 8310
Modem_Setup_for_Nokia_8310.exe
(EXE file, size 2.65 MB)
Change your Nokia phone modem, GPRS, and High Speed settings easily on your PC and easily install your Nokia Phone as a modem to Windows.
Wees consequent, maar niet altijd
Ik had het zelfde met mijn 6310i....
bij mij heb ik het opgelost door de standaard windows irda uit te zetten en alleen door de nokia software te laten zoeken naar een apparaat.
en dan werkt het en blijft de verbinding dus WEL bestaan en word NIET meer verbroken na 3 sec.
suc6
bij mij heb ik het opgelost door de standaard windows irda uit te zetten en alleen door de nokia software te laten zoeken naar een apparaat.
en dan werkt het en blijft de verbinding dus WEL bestaan en word NIET meer verbroken na 3 sec.
suc6
Ik was hier en ai 't nie geleuf dan maak ik ow so wat anders wies!
thx ik ga straks ff wat proberen als ik weer thuis ben
Iemand verder nog ideeen?
Iemand verder nog ideeen?
hoe heb jij ir in windows uit gezet dan? De Ir poort disablen? of.....GaveGozer schreef op 28 oktober 2002 @ 10:12:
Ik had het zelfde met mijn 6310i....
suc6
Dat vroeg ik me dus ook af, je kan IR wel uitzetten, maar dan werkt bij mij de complete IR poort niet, ook niet in de Nokia software dus.appetoe schreef op 28 oktober 2002 @ 16:56:
[...]
hoe heb jij ir in windows uit gezet dan? De Ir poort disablen? of.....
Met uitzetten bedoel ik het uitschakelen van de IR poort in de systemtray.
Hebben jullie 'mijn' tooltje nog geprobeerd?? Die is daar namelijk wel specifiek voor bedoeld lijkt me!
Ook met jou tooltje werkt het niet, het probleem blijft. 3 seconde maakt ie verbinding en valt daarna weer weg.Ook schreef op 28 oktober 2002 @ 21:03:
Hebben jullie 'mijn' tooltje nog geprobeerd?? Die is daar namelijk wel specifiek voor bedoeld lijkt me!
Kun je geen ander protocol ofzo gebruiken? Ik heb het een jaar of 2/3 ook geprobeerd en een hoop lopen kloten maar uiteindelijk lukte het wel nadat ik een beetje op de pc (met win98) had gerotzooid in de instellingen.
Ik heb nu ook een 8310 en blijf dit topic zeker volgen. (Heb nu geen laptop meer maar zit een nieuwe aan te komen)
Ik heb nu ook een 8310 en blijf dit topic zeker volgen. (Heb nu geen laptop meer maar zit een nieuwe aan te komen)
Verwijderd
een veel voorkomend probleem is dat de IR-modus op de laptop op FIR (fast infrarood) staat, deze moet op normal staan, dit valt in te stellen in de bios.
Windows 2000 gebruikers moet een virtual com patch hebben van microsoft.
Welke al in win2k sp3 zit ingebakken.
success
success
Ik kan in de bios voor 3 IrDA opties kiezen, te weten: ASk, IrDA 1.0 en IrDA 1.1
Iemand enig idee wat de verschillen hier tussen zijn?
Er zit trouwens achterop de 8310 bovenaan een soort gaatje die volgens mij voor een touwtje ofzo is. Die heb je ook bij de Siemens N620.
Heeft iemand dat touwtje erbij gekregen of weet iemand waar je die kan kopen?
Lijkt mij wel handig aangezien dat ding zo klein is.
Probeer ze alle 3 even uit, of kijk in de manual?Mex schreef op 29 oktober 2002 @ 10:33:
Ik kan in de bios voor 3 IrDA opties kiezen, te weten: ASk, IrDA 1.0 en IrDA 1.1
jij bent goed bezigVerwijderd schreef op 29 oktober 2002 @ 10:32:
een veel voorkomend probleem is dat de IR-modus op de laptop op FIR (fast infrarood) staat, deze moet op normal staan, dit valt in te stellen in de bios.
success
Bij ASK doet ie helemaal niets, en bij 1.0 en 1.1 doet hij hetzelfde..3 seconde dusMaster__R schreef op 29 oktober 2002 @ 10:35:
[...]
Probeer ze alle 3 even uit, of kijk in de manual?
Oke mensen, hoe het kan weet ik niet, maar het is gelukt. Wat je moet doen is in je systemtray infrarood aan zetten, MAAR hem niet laten zoeken naar apparaten. Dan start je de nokia software op, en laat de Nokia Connection Manager contact maken. Ik heb dit nu gedaan met IrDA 1.0 aan in de bios. Ik zal zo even kijken of het verschil maakt met IrDA 1.1
Nu nog de modemverbinding, ik ben benieuwd...
/edit
Met IrDA 1.1 werkt het ook, daar kan het dus niet aan liggen, ik ga nu de modemverbinding testen.
/edit2
Het inbellen lukt nu ook, half, let wel op dat in je Nokia Connection Manager de telefoon NIET verbonden is. Ik krijg alleen de toon te horen dat het nummer niet bestaat. Hij gaat wel bellen dus. Als ik een normaal bekend nummer bel, geeft hij dezelfde toon...
/edit
Met IrDA 1.1 werkt het ook, daar kan het dus niet aan liggen, ik ga nu de modemverbinding testen.
/edit2
Het inbellen lukt nu ook, half, let wel op dat in je Nokia Connection Manager de telefoon NIET verbonden is. Ik krijg alleen de toon te horen dat het nummer niet bestaat. Hij gaat wel bellen dus. Als ik een normaal bekend nummer bel, geeft hij dezelfde toon...
Mag ik vragen hoe je dit dan gedaan hebt? Dat uitzetten van detecteren.Mex schreef op 29 oktober 2002 @ 10:46:
Oke mensen, hoe het kan weet ik niet, maar het is gelukt. Wat je moet doen is in je systemtray infrarood aan zetten, MAAR hem niet laten zoeken naar apparaten. Dan start je de nokia software op, en laat de Nokia Connection Manager contact maken. Ik heb dit nu gedaan met IrDA 1.0 aan in de bios. Ik zal zo even kijken of het verschil maakt met IrDA 1.1
Ik gebruik win2000
Beetje offtopic, maar goed:Master__R schreef op 29 oktober 2002 @ 10:34:
Er zit trouwens achterop de 8310 bovenaan een soort gaatje die volgens mij voor een touwtje ofzo is. Die heb je ook bij de Siemens N620.
Ja, dat gaatje is voor een polskoordje (of voor zo'n Japans "hang-aan-je-GSM-speeltje")
Nee, zo'n touwtje (of Japans HAJGS) zit er niet bij
enne, dat los kopen lukt ook niet echt. Al bij een paar GSM winkels en fotozaakjes binnegelopen, maareh, de nada..
Je kunt toch gewoon met je rechtermuisknop op het icoontje klikken. Dan alleen kiezen voor IR inschakelen, maar niet laten zoeken naar apparaten. Zo werkt het in ieder geval onder Win98.appetoe schreef op 29 oktober 2002 @ 16:04:
[...]
Mag ik vragen hoe je dit dan gedaan hebt? Dat uitzetten van detecteren.
Ik gebruik win2000
Alleen verbinden met een ISP werkt dus nog steeds niet
Kan iemand uitleggen hoe dat je een inbelverbinding aanmaakt, stap voor stap. Bij mij lijkt het te werken...hij gaat bellen, alleen ieder nummer wat ik bel geeft de een nummer onbekend toon.
Verwijderd
Het Infrarood probleem in de 8310 wordt veroorzaakt door een zwakke infrarood.
Ik heb 2 8310's en een 6510, de 6510 werkt perfect en bij de 8310 moet ik de cover verwijderen omdat ik anders geen verbinding krijg...
het is dus te verwijten aan de zwakke infrarood die niet door de behuizing komt
Ik heb 2 8310's en een 6510, de 6510 werkt perfect en bij de 8310 moet ik de cover verwijderen omdat ik anders geen verbinding krijg...
Zou kunnen, maar waarom heb ik dit probleem dan al vaker gezien, ook bij andere toestellen, en waarom heeft Mex zijn probleem dan door een eenvoudige windows click weten op te lossen??Verwijderd schreef op 30 oktober 2002 @ 14:14:
Als de telefoon constant na 3 secs de verbinding verliest is er geen probleem met de cover, trust me. Als er helemaal geen verbinding komt zou het een oorzaak kunnen zijn, maar in dit geval niet.
nee lijkt me ook niet maar ik zal het eens proberen.... toch bedankt voor je tip
Dit is volgens mij echt onzin, heb hier nog niet eerder van gehoord. Als ie 3 seconde verbinding kan maken, dan kan ie dat ook uur.Verwijderd schreef op 30 oktober 2002 @ 14:14:
Pagina: 1