Ik zit dus met het volgende probleempje, een aantal jaren geleden heb ik eens in Qbasic een aantal kleine programmaatjes gemaakt maar die wil ikdus omzetten naar .exe formaat. Nu is dit helaas niet met Qbasic zelfmogenlijk en heb ik zelf 0,1% verstand van programmeren. Zijn er programmas voor om van .bas bestanden .exe te maken? Desnoods onder MS-Dos.
QuickBasic kan dat; officieel is het niet gratis, maar het is al zo oud, dat je het vast wel ergens kosteloos kan downloaden.
QBasic 4.5 heeft een optie Make EXE. Die gooit dan gewoon de code en de interpreter in een EXE bestandje. Het is niet snel maar het werkt.
Ik weet niet hoe compatible QuickBasic met QBasic is, maar veel dingen werken wel hetzelfde. Kwestie van uitproberen, lijkt me ('k weet niet precies wat je voor ingewikkelde dingen doet...)
Ik gebruikte destijds gewoon het Qbasic wat op de Win98/98/98SE cd staat
De code die in qbasic werkt wekt ook in quickbasic ja, qbasic is namelijk gewoon een liteversie van quickbasic.
Vroeger best nog veel leuke dingen ermee gedaan
Maar quickbasic is nog steeds niet gratis! dus ik zou de link daar naar toe maar gewoon verwijderen. (of ook een linkje geven naar de plek waar staat dat het vrij downloadbaar is.)
zie de diverse faq's hier.
Vroeger best nog veel leuke dingen ermee gedaan
Maar quickbasic is nog steeds niet gratis! dus ik zou de link daar naar toe maar gewoon verwijderen. (of ook een linkje geven naar de plek waar staat dat het vrij downloadbaar is.)
zie de diverse faq's hier.
Never explain yourself to people who are committed to misunderstanding you.
Dit topic is niet zo lang geleden ook al eens langsgeweest. Probeer even te zoeken.
Je kan mbv paramters (van qbasic) ook net doen of het gecompileerd is.
We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher
Verwijderd
Toen ik nog werkte op mijn 386'jeLordLarry schreef op 27 oktober 2002 @ 15:01:
Dit topic is niet zo lang geleden ook al eens langsgeweest. Probeer even te zoeken.
Lijkt me dat dat tegenwoordig wel iets sneller zal gaan, en het geen halve seconde duurt voordat je progsel is geladen, dus misschien is het wat (hoewel het er wel een btje primitief uitziet dan)
Google gaf http://webpages.csus.edu/~sac19488/qbsc.exe voor qbasic inclusief compiler en linker.
Pagina: 1