Heb je zelf al wat geprobeerd? Zoals de documentatie lezen (met name het gedeelte in java.util.Calendar)
"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs
Heb ik gelezen jah, maar ik krijg het niet voor elkaar._Mo_ schreef op 27 oktober 2002 @ 13:42:
Heb je zelf al wat geprobeerd? Zoals de documentatie lezen (met name het gedeelte in java.util.Calendar)
huidig jaar minus geboortejaar
daarna: als huidige maand lager is dan geboortemaand, 1 jaar eraf.
en dan nog een extra sub if-statement voor de dag
I'm sure you can figure it out.
[add] ik probeer nog steeds uit te vinden hoe ik dmv. een script aan de hand van iemands geboortedatum kan bepalen welk chinees dierenteken bij die persoon hoort (en dan dus op de dag nauwkeurig he). dat is nog een stukkie moeilijker dan jouw probleem.
en dan nog een extra sub if-statement voor de dag
[add] ik probeer nog steeds uit te vinden hoe ik dmv. een script aan de hand van iemands geboortedatum kan bepalen welk chinees dierenteken bij die persoon hoort (en dan dus op de dag nauwkeurig he). dat is nog een stukkie moeilijker dan jouw probleem.
[ Voor 0% gewijzigd door Not Pingu op 27-10-2002 13:53 . Reden: typo ]
Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.
mm maar weet je al wel hoe je de leeftijd kan berekenen?Gunp01nt schreef op 27 oktober 2002 @ 13:45:
huidig jaar minus geboortejaar
en dan nog een extra sub if-statement voor de dagI'm sure you can figure it out.
Anoniem: 18050
Hij geeft je de pseudocode toch !?Evil M@V schreef op 27 oktober 2002 @ 13:55:
mm maar weet je al wel hoe je de leeftijd kan berekenen?
Jah maar dat kon ik zelf ook verzinnen... zet dat maar eens om in code
Je kan de oplossing vinden door even goed naar de Date class te kijken. En verder is het omzetten van pseudo-code naar echte code niet zo ingewikkeld.
Dit is gewoon redelijk basic, en een kwestie van - zoals Alarmnummer zegt - eens goed in de manual te kijken.
https://fgheysels.github.io/
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.