scsi 10.000 rpm nuttig in een PII 450 ?

Pagina: 1
Acties:

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-03 20:22
ik kan een 2e hands systeempje kopen met die hd erin. ik ga deze machine gebruiken voor inet sharen, dl bak en om continue in verbinding te houden met het netwerk van de zaak.

maar is die hd misschien niet wat overpowered :?

(PII 450 op een siemens nixdorf mobo, 128 mb reg. ram voor 180,-)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Nee, de HDD is zeker niet overpowered. De PCI bus houdt het allemaal nog bij en je merkt zeker een snelheidstoename tov een doodgewone IDE schijf :)

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Hoe groot is de HD, welke interface is het, en zit de controller on board of als PCI kaart erin ? (en is het dan een standaard PCI slot, of 64 bit ?)

180 euro voor een PII 450 en 128 mb registered ram lijkt me wat aan de hoge kant, maar als er, zeg, 18 gb aan 10k rpm U160 HD bij zit, dan is dat een leuke aankoop.

Overpowered ? misschien, maar voor dat geld zou ik me er geen zorgen over maken, al helemaal niet als je de machine als leechbak in gaat zetten.

Het enige waar je wèl rekening mee moet houden is dat je flink wat meer geld kwijt bent als je die HD moet vervangen in vergelijking met IDE.

[ Voor 0% gewijzigd door JumpStart op 27-10-2002 13:28 . Reden: typos ]

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-03 20:22
een losse controller zit erin, de hd is 18 gig. ik weet even niet of het U160 of een wat oudere versie is. voor zover ik weet is het materiaal wat betreft de hd een jaartje oud..
maar ik heb nog vrij newbie wat betreft scsi en wil daarom het zo es gaan proberen :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Newbie met SCSI.. zie de cursussen in de OM FAQ ;)

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

... ik zou best 100 euro overhebben voor de controller plus 18 Gb 10k rpm schijf :)

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
zelfs een 486 zou nog wat aan zo'n schijf hebben, de schijf is zo vaak een bottleneck, dus doen.

specs

Pagina: 1