Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[EL] Schema voor Gamecube controller op PC?

Pagina: 1
Acties:

• Dutchess_Nicole
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-11 11:15
Ik heb bij mijn gamecube 2 controllers, maar aangezien ik over het algemeen toch alleen speel ( :'( ) wil ik die tweede controller op mijn PC aansluiten. Nou heb ik gezien dat Lik-sang en nog een andere webshop die converters (Skillz cube USB converter) wel te koop hebben, maar een schema kan ik niet vinden.

Is er hier iemand die zo'n apparaatje heeft en mij kan vertellen of dat te doen is? Ik ben bekend met electronica, maar met al te moeilijke dingen als PIC's en SMDtjes moet je bij mij niet aankomen :)

edit:
heh ik bedoel dus NGC -> USB

[ Voor 0% gewijzigd door Dutchess_Nicole op 27-10-2002 13:07 . Reden: verduidelijking ]

Kia E-Niro 2019 Executiveline. OTGW/HA Enthousiasteling.

• Interstice
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03 16:51

Interstice

Hallo?

Hmmm Ik heb ze nog niet gevonden voor de gamecube. Ik was zelf wel op zoek naar die voor de n64. Maar ik waarschuw je wel dat ze bijna llemaal pic's en chips vereisen om te funtioneren. Je bent waarschijnlijk beter af met het kopen van een gamecube -> usb plug.

Proud member of Tacopsclan [CLS]

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 12:55
Ik heb ooit wel een Playstation joystick op mijn PC aangesloten, voor die converter had je alleen een proggie nodig en twee diodes!!! :)

Misschien is dat wel een optie, maar voor de Gamecube zou ik niks weten helaas... Nintendo64 controller kon geloof ik wel simpel, dus misschien dit ook?

• Dutchess_Nicole
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-11 11:15
Interstice schreef op 27 oktober 2002 @ 23:41:
Hmmm Ik heb ze nog niet gevonden voor de gamecube. Ik was zelf wel op zoek naar die voor de n64. Maar ik waarschuw je wel dat ze bijna llemaal pic's en chips vereisen om te funtioneren. Je bent waarschijnlijk beter af met het kopen van een gamecube -> usb plug.
Hmmmm... naja jammer dan... Eerlijk gezegd had ik het we verwacht, maar ik kon het toch proberen he :)

(Op zich heb ik geen moeite met PICss maar ik heb geen programmeerspul en ik heb dat sowieso nog nooit gedaan zie je)
Benadski schreef op 28 oktober 2002 @ 11:11:
Ik heb ooit wel een Playstation joystick op mijn PC aangesloten, voor die converter had je alleen een proggie nodig en twee diodes!!! :)

Misschien is dat wel een optie, maar voor de Gamecube zou ik niks weten helaas... Nintendo64 controller kon geloof ik wel simpel, dus misschien dit ook?
Jah ik kan natuurlijk wel ff kijken of ik met een multimeter iig de stroomtoevoer kan vinden ofzo... maar om echt signalen te ontvangen heb ik waarschijnlijk toch echt een scoop nodig oid...

Nee ik koop er wel 1, ben ik meteen van dat gezeur af :)

Kia E-Niro 2019 Executiveline. OTGW/HA Enthousiasteling.