Toon posts:

geforce 4 en terratec dmx xfire 1024

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb sinds kort een pixelview nvidia geforce 4 ti 4200 128 mb ddr en een terratec dmx xfire 1024 en deze twee wille nou niet bepaald samen werken. als ik men geluidskaart installeer doet men geforce 4 het niet, en anders heb ik geen geluid (duh?). als ik mijn geluidskaart uitschakel, werken enkel openGL games wat wel lastig is omdat nofl2 en hitman 2 direct X gebruiken.
ik vermoed dat het een irq probleem is, ze hebbe allebei irq 10. nu heb ik in bios wat irq's vrijgemaakt, maar windows laat me de irq's niet wijzigen(deze broninstelling kan niet gewijzigd worden). hoe kan ik dit nou oplossen? men pc config
-amd athlon 900 mhz
-512 mb sdram
-pixelview geforce 4 ti4200 128 mb ddr
-terratec dmx xfire 1024
-ecs k7vza moederbord

ik heb voor alle hardware nieuwste drivers en bios

pls help me hiermee ik wil fatsoenlijk kunne gameeeeeuh :D

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Probeer die geluidskaart eens in een ander pci-slot te steken :)

Verwijderd

Topicstarter
alle sloten al geprobeerd hij krijgt altijd irq 10...

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08 22:12
ACPI aanzetten, als het al aan stond moet je het uitzetten en kan je wel de IRQ veranderen.
In de bios kan je ook Assign IRQ for video (ofzo) uitzetten zodat je gfx kaart geen IRQ krijgt, zodra je echter meer doet dan 2d heb je wel een IRQ nodig, iig kan je maar proberen of het werkt :)

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 20:27

Memendo

V4-power/Team BSD

Verwijderd schreef op 27 oktober 2002 @ 12:32:
, maar windows laat me de irq's niet wijzigen(deze broninstelling kan niet gewijzigd worden).
En nu moet ik gaan gokken welke windowsversie je hebt? tussen windows 3.1 en Xp zit nogal een verschil dus graag even vermelden.

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik windows 98se. acpi uit en aan schakelen had ik al geprobeerd....had als enige gevolg dat ik windows telkens opnieuw moest installeren. in het bios viel de setting PnP os me op...kan iemand me hier wat meer uitleg over geven als het iets met men probleem te maken heeft?

jerome kleinen

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-08 00:22
Ik heb dezelfde combo Geforce4 ti4200 + Terratec DMX Xfire 1024. Die kaart gaf bij mij in allerlei spellen flinke problemen. Alles schokte heel erg o.a. Ik heb dit opgelost door drivers van Hercules te installeren (van de Hercules Gamesurround Fortissimo II Digital Edition). Die kaart heeft dezelfde chippies en die drivers werken ook op de Terratec kaart. Voor mij hebben de Hercules drivers alle problemen opgelost wellicht dat je die eens kan proberen dus.

Linkje naar de Win98 drivers van Hercules:

ftp://ftp.hercules.com/sound/exe/FORTI2/GFIIV203.exe

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
offtopic:
waarom draai je windows 98 met 512MB :? dit heeft totaal geen nut :X

acpi aanzetten/ pnp os aanzetten

veilige modus booten en alles eruit flikkeren aan multimedia en vga shit
bij reboot even sound en vga niet installeren, maar eerst chipset drivers en windows updaten. daarna de laatste vga drivers en hercules fortisimmo II drivers installeren.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

idd de fortissimo drivers installen, dat is standaard kost voor de terratec DMX X-Fire gebruikers ;)
Terratec drivers geven heel vaak probs...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 oktober 2002 @ 13:48:
idd de fortissimo drivers installen, dat is standaard kost voor de terratec DMX X-Fire gebruikers ;)
Terratec drivers geven heel vaak probs...
inderdaad heb ik hier ook en werkt als een trein die drivers geen problemen
meer

Verwijderd

Topicstarter
nou hier wil het weer niet lukken :/ ik heb die drivers geinstalleerd, men soundcard verwijderd en gereboot. hij vind de soundcard en bij drivers geef ik de map c:\drivers\ op(daar heb ik fortissimo drivers geinstalleerd) maar in die map kan die geen drivers vinden :/
ben ik nu zon nub of ligt het aan me pc?

Verwijderd

Drivers handmatig installeren. Dus nieuwe hardware toevoegen. Dan als je die lijst met fabrikanten krijgt op Diskette klikken. En dan naar die dir verwijzen. Hercules Fortissimo II kiezen. En je terratecje loopt als een trein.

Doe dit uit mijn hoofd, kan dus zijn dat ik iets verkeerds zeg. Maar handel in deze trant.

Verwijderd

Topicstarter
nope geen succes....was te verwachten he? lol ik kom echt dom over denk ik maarja...
ik voeg em toe en kunne de drivers hem niet starten. wat een onzin. ik ga gewoon sparen voor zo'n relaxte audigy 2 ofzo. of komt iemand van jullie het ff doen hiero ;)
kheb nu vakantie als het na de vakantie nog niet werkt koop ik een andere

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:30
Gooi er eens een nieuwe windows installatie over.
En dan gewoon overal standaard driverspakken van de cdtjes die je erbij kreeg.
Werkt het dan wel ?
Pagina: 1