• vegterb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-02 19:10

vegterb

[ZzZ]Vighter

Topicstarter
Ik heb deze (natuurlijk) gelezen:

GoT FAQ-Internet & Telefonie
:? Ik zoek een programma om mijn telefoon mee te unlocken

Nee!, en wel hierom:

De rechter heeft besloten dat het unlocken deels toegestaan is. Het houdt in dat je de telefoon mag unlocken mits je via de datakabel de unlockcode berekend. De tweede manier, via flashsoftware de telefoon unlocken is niet toegestaan. Je verwijdert namelijk een gedeelte van de bestaande software en dit mag niet in verband met auteursrechten.

Voor de crew is het echter onmogelijk te controleren of unlocksoftware via de flashmethode werkt of op de legale manier namelijk via het berekenen van de unlockcode.
Omdat de crew niet de testmogelijkheden heeft is er binnen Internet & Telefonie besloten het unlocken als vanouds niet toe te laten.
Nu ben ik ook niet van plan om het op een illegale manier te doen, maar ik zou wel graag willen weten hoe het legaal kan. Ik ben nog een behoorlijke leek op het gebied van unlocken.

Er zijn 2 mogelijkheden dacht ik:
- Unlocken via een datakabel en de software van internet halen
- Unlockkit kopen, waar dus software en datakabel inzit.

Is het eerste illegaal? Of wordt hierbij niet geflashed maar berekend?
Ik heb namelijk het abonnement aangevraagd: [rml][ GSMStunter] Gratis bellen met KPN[/rml]
Nu heb ik dus Vodafone, die wil ik over een jaar weer gaan gebruiken, maar dan moet ik nu dus wel even een ge-unlockte telefoon hebben. Ik weet zo geen winkel te vinden waar dit gratis kan (omdat mijn telefoon ouder dan een jaar is.

Mocht het eerste mogelijk zijn (kost namelijk maar €18) welke software mag ik dan gebruiken? Mocht het niet mogelijk zijn, welke unlockkit is het beste/goedkoopste (€35?)...

Type Telefoon:
edit:

Het gaat hier om een Nokia 3310

edit:

Mochten mijn pogingen tot het legaal maken van deze topic niet voldoende zijn dan zou ik gaarne horen waarom, want ik ben ten einde raad hoe ik mijn GSM kan unlocken (legaal) Als er een mogelijkheid is waarop deze topic legaal gemaakt kan worden dan doe ik dit graag (natuurlijk voordat het slotje erop zit :)).

[ Voor 0% gewijzigd door vegterb op 27-10-2002 12:33 . Reden: Nokia 3310 ]

My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Neem contact op met je mobiele provider, na een jaar moeten ze de simlock eraf halen (is ook enige echt legale methode)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• vegterb

vegterb

[ZzZ]Vighter

Topicstarter
Marzman schreef op 27 oktober 2002 @ 12:40:
Neem contact op met je mobiele provider, na een jaar moeten ze de simlock eraf halen (is ook enige echt legale methode)
Hoe werkt dat? ik bel hun en zij doen dat vanaf daar ofzo? Ben ik dan niet mijn nummer kwijt? Of gaat dat automatisch?

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Er staat toch duidelijk in de faq, waarom de "legale" methode ook niet mag ?

Daarbij is denk ik IT niet de plaats om deze discussie te beginnen. :)

• vegterb

vegterb

[ZzZ]Vighter

Topicstarter
[Airwolf] schreef op 27 oktober 2002 @ 12:42:
Er staat toch duidelijk in de faq, waarom de "legale" methode ook niet mag ?

Daarbij is denk ik IT niet de plaats om deze discussie te beginnen. :)
Nee, het is deels toegestaan!!!
1e mag wel, 2e niet (flashen)
Waar wel dan :?

• Marzman
  • Niet online

Marzman

vegterb schreef op 27 oktober 2002 @ 12:42:
[...]

Hoe werkt dat? ik bel hun en zij doen dat vanaf daar ofzo? Ben ik dan niet mijn nummer kwijt? Of gaat dat automatisch?
Dan krijg je een code van ze ofzo om de simlock er af te halen.

/▌

Verwijderd

Je schrijft je provider een briefje (of misschien kan et ook wel telefonisch) met de mededeling dat je je foon wil unlocken.
Zij sturen een briefje op waarom jij je gegevens invult. Dit stuur je samen met (een kopie van) 't originele aankoopbewijs terug naar je provider.
Binnen enkele weken krijg je dan een code om je telefoon te unlocken toegestuurd per post.

Dit is de manier waarop KPN het doet tenminste, misschien hanteren andere providers andere procedures.

• topper
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-01-2023
Wat voor telefoon heb je?

specs

• vegterb

vegterb

[ZzZ]Vighter

Topicstarter
Marzman schreef op 27 oktober 2002 @ 12:48:
[...]

Dan krijg je een code van ze ofzo om de simlock er af te halen.
Dus dat bedoelen ze met:
...
Het houdt in dat je de telefoon mag unlocken mits je via de datakabel de unlockcode berekend.
...
Staat in mijn edit, Nokia 3310...
Verwijderd schreef op 27 oktober 2002 @ 12:49:
Je schrijft je provider een briefje (of misschien kan et ook wel telefonisch) met de mededeling dat je je foon wil unlocken.
Zij sturen een briefje op waarom jij je gegevens invult. Dit stuur je samen met (een kopie van) 't originele aankoopbewijs terug naar je provider.
Binnen enkele weken krijg je dan een code om je telefoon te unlocken toegestuurd per post.

Dit is de manier waarop KPN het doet tenminste, misschien hanteren andere providers andere procedures.
Gaat dus wel een weekje overheen... Da´s minder, maar is niet anders :?

• Marzman
  • Niet online

Marzman

vegterb schreef op 27 oktober 2002 @ 12:53:

Dus dat bedoelen ze met:
[...]

Gaat dus wel een weekje overheen... Da´s minder, maar is niet anders :?
Nee, dat bedoelen ze niet. Dan bedoelen ze dat je de code wel mag berekenen (kraken) maar dat je niks mag forceren in de software.

/▌

• vegterb

vegterb

[ZzZ]Vighter

Topicstarter
Marzman schreef op 27 oktober 2002 @ 12:55:
[...]

Nee, dat bedoelen ze niet. Dan bedoelen ze dat je de code wel mag berekenen (kraken) maar dat je niks mag forceren in de software.
Wil dus zeggen dat het puur rekenkracht is tussen pc en telefoon en gewoon tijd in beslag neemt... En dat lukt met een datakabel en software van internet?

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-03 21:44

Smarron

The bend

Gewoon je provider opbellen als je de telefoon al langer hebt dan een jaar en dan krijg je de unlockcodes. Simpel toch ?

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• Marzman
  • Niet online

Marzman

vegterb schreef op 27 oktober 2002 @ 12:57:
[...]

Wil dus zeggen dat het puur rekenkracht is tussen pc en telefoon en gewoon tijd in beslag neemt... En dat lukt met een datakabel en software van internet?
Even uit de faq:
GSM-unlockers / flashers:
Hoewel de rechter heeft besloten dat het unlocken deels is toegestaan is het voor ons vrijwel onmogenlijk te achterhalen of de gebruikte methode legaal dan wel illegaal is. Vandaar dit op het forum niet is toegestaan naar dergelijke praktijken te verwijzen middels hyperlinkjes of whatever. Zie hier voor verdere uitleg hierover.
Kortom het mag dus wel maar niet hier :)

De makkelijkste oplossing is echt gewoon contact op te nemen met je mobiele provider. Die moet (wettelijk geregeld) je namelijk na een jaar een code geven om de telefoon te kunnen unlocken.

/▌

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-03 11:22
Er zijn eigenlijk 3 methodes om te unlocken:

1. Flashen van je telefoon.
2. Een unlockcode aanvragen bij je provider
3. Bovenstaande code zelf uitzoeken, door een programma (een aantal dagen) codes te laten genereren, en te kijken of een van die codes "toevallig" werkt.

Manier 1 is illegaal; 2 en 3 niet. Maar aangezien we het verschil tussen 1 en 3 (we kunnen moeilijk elk geposte unlockprogramma gaan testen) niet kunnen zien, hebben we besloten dat manier 1 en 3 niet mogen op GoT.

Manier 2 mag je het gewoon over hebben op GoT, maar meestal is het onnodig om daar een topic over te openen. Het is namelijk gewoon een kwestie van contact opnemen met je provider.

We kunnen je in dit geval dus ook niet helpen als je mobiel jonger dan 1 jaar is. Is hij ouder dan 1 jaar, wil ik je graag doorverwijzen naar je provider. Die zal je telefoon dan kostenloos unlocken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.