Ik heb deze (natuurlijk) gelezen:
GoT FAQ-Internet & Telefonie
Er zijn 2 mogelijkheden dacht ik:
- Unlocken via een datakabel en de software van internet halen
- Unlockkit kopen, waar dus software en datakabel inzit.
Is het eerste illegaal? Of wordt hierbij niet geflashed maar berekend?
Ik heb namelijk het abonnement aangevraagd: [rml][ GSMStunter] Gratis bellen met KPN[/rml]
Nu heb ik dus Vodafone, die wil ik over een jaar weer gaan gebruiken, maar dan moet ik nu dus wel even een ge-unlockte telefoon hebben. Ik weet zo geen winkel te vinden waar dit gratis kan (omdat mijn telefoon ouder dan een jaar is.
Mocht het eerste mogelijk zijn (kost namelijk maar €18) welke software mag ik dan gebruiken? Mocht het niet mogelijk zijn, welke unlockkit is het beste/goedkoopste (€35?)...
Type Telefoon:
GoT FAQ-Internet & Telefonie
Nu ben ik ook niet van plan om het op een illegale manier te doen, maar ik zou wel graag willen weten hoe het legaal kan. Ik ben nog een behoorlijke leek op het gebied van unlocken.Ik zoek een programma om mijn telefoon mee te unlocken
Nee!, en wel hierom:
De rechter heeft besloten dat het unlocken deels toegestaan is. Het houdt in dat je de telefoon mag unlocken mits je via de datakabel de unlockcode berekend. De tweede manier, via flashsoftware de telefoon unlocken is niet toegestaan. Je verwijdert namelijk een gedeelte van de bestaande software en dit mag niet in verband met auteursrechten.
Voor de crew is het echter onmogelijk te controleren of unlocksoftware via de flashmethode werkt of op de legale manier namelijk via het berekenen van de unlockcode.
Omdat de crew niet de testmogelijkheden heeft is er binnen Internet & Telefonie besloten het unlocken als vanouds niet toe te laten.
Er zijn 2 mogelijkheden dacht ik:
- Unlocken via een datakabel en de software van internet halen
- Unlockkit kopen, waar dus software en datakabel inzit.
Is het eerste illegaal? Of wordt hierbij niet geflashed maar berekend?
Ik heb namelijk het abonnement aangevraagd: [rml][ GSMStunter] Gratis bellen met KPN[/rml]
Nu heb ik dus Vodafone, die wil ik over een jaar weer gaan gebruiken, maar dan moet ik nu dus wel even een ge-unlockte telefoon hebben. Ik weet zo geen winkel te vinden waar dit gratis kan (omdat mijn telefoon ouder dan een jaar is.
Mocht het eerste mogelijk zijn (kost namelijk maar €18) welke software mag ik dan gebruiken? Mocht het niet mogelijk zijn, welke unlockkit is het beste/goedkoopste (€35?)...
Type Telefoon:
edit:
Het gaat hier om een Nokia 3310
Het gaat hier om een Nokia 3310
edit:
Mochten mijn pogingen tot het legaal maken van deze topic niet voldoende zijn dan zou ik gaarne horen waarom, want ik ben ten einde raad hoe ik mijn GSM kan unlocken (legaal) Als er een mogelijkheid is waarop deze topic legaal gemaakt kan worden dan doe ik dit graag (natuurlijk voordat het slotje erop zit
).
Mochten mijn pogingen tot het legaal maken van deze topic niet voldoende zijn dan zou ik gaarne horen waarom, want ik ben ten einde raad hoe ik mijn GSM kan unlocken (legaal) Als er een mogelijkheid is waarop deze topic legaal gemaakt kan worden dan doe ik dit graag (natuurlijk voordat het slotje erop zit
[ Voor 0% gewijzigd door vegterb op 27-10-2002 12:33 . Reden: Nokia 3310 ]
My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties