HIJ DOET NIKS MEER

Pagina: 1
Acties:

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Na een foutje te hebben gemaakt in de BIOS, wilde ik de default BIOS weer terug krijgen door het batterijtje van het moederbord te verwijderen... Deze heb ik losgeklikt en er 2uur later weer opgezet... Als ik nu op de powerknop druk gebeurt er helemaal niks meer... terwijl er verder aan de kabels niks is verandert... Weet iemand wat ik kan doen of wat er aan de hand is ?

Geen inspiratie

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:22

Arno

PF5A

Weet je HEEEEL zeker dat je niet per ongelijk tijdens het openen van je systeemkast OF de powerkabel van je systemboard OF de kabel van je powerknop hebt losgestoten ????

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:40
Lees je manual er even op na, er zit als het goed is een jumper op het bord, als je deze kortsluit (niet de spanning aanzetten!) dan wordt je bios op factory default gezet. Het zou nl kunnen dat die chip veel langer nodig heeft om gewist te worden door de spanning er vanaf te halen.

suc6

Hop,hop,hop!

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Ik heb de manual heeel goed doorgelezen en ik vind niks van jumpers of dingen doorverbinden om de zooi terug op default te krijgen... Maar mijn probleem is op dit moment dat de pc helemaal niet meer aan wilt... ( ja ik heb echt alle kabels gechecked )
Heb ik dan mijn moederbord naar de klote geholpen door kortsluiting. Of wat kan er gebeurd zijn

Geen inspiratie

Verwijderd

Het lijkt me dat je de batterij naar de klote hebt geholpen. Ik had ook met de jumpertjes gewerkt.

Koste het veel kracht om die batterij eruit te halen. In sommige MB zitten ze namelijk vastgesoldeert.....

• basset
wat voor MB is het?

Hop,hop,hop!

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
het is een gloednieuwe ASUS A7V :-((((

batterijtje zat niet vast gesoldeert... kon het er zo uitwippen... Maar ik heb er toen ( om te testen of de bat. stuk was ) het batterijtje van mijn oude pc ingezet... en dan doet ie het ook niet, terwijl de nieuwe batterrij wel werkt in de oude computer...

Geen inspiratie

Verwijderd

hummm zou een kortsluiting kunnen zijn met schade daardoor, maarr..

Heb je al geprobeerd de Cmos te restten met de jumper op het mobo ( ik heb een ander mobo maar neem aan dat de jouwe dat ook heeft )

Let wel goed op dat je de stroom dan van het systeem af hebt. Dat weet je natuurlijk wel, maar k'waarschuw toch maar even :)

..misschiem is door het batterijtje wisselen de data in de Cmos veranderd...

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Ik heb het hele manual nagekeken en zie nergens iets om de bios te resetten... maar ik zal er even een nieuw topic over openen...
Maar als ik iets heb kortgesloten... Wat is er dan stuk ? mijn moederbord of mijn voeding?

Geen inspiratie

• basset
Wellicht stomme opmerking, maar ik moet het vragen ;) Heb je niet per ongeluk 1 van de multiplier switcher veranderd toen je met het bordje bezig was? Kijk even of deze instellingen nog goed staan. Dit kan de oorzaak zijn. En anders zit wellicht je HDD kabel verkeerd. Dit kunnen oorzaken zijn dat je computer niet meer opstart. Of kijk of een PCI of agp kaart niet helemaal lekker zit. En dat van die jumper? Dat moet er echt opzitten hoor. Alle MB's die ik had hadden deze jumper.

Hop,hop,hop!

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Ik was hem net lekker aan het overklocken duron 600 @ 900 mhz. :-) maar toen ik dus iets verkeerd deed in de BIOS heb ik alles terug gezet zoals het stond en heb ik de jumpers weer uitgeschakeld.. dus het moederbord staat nu weer op JUMPERFREE.
De Hd zit goed aangeloten en de rest ook. Maar dat kan het probleem niet zijn...
Er gebeurt namelijk NIKS als ik op de Powerknop druk... er word niks opgestart.. de koeling gaat niet draaien etc. etc..

Geen inspiratie

Verwijderd

Probeer eens een andere voeding.

of pleur je mobo in iemands kast en dan ff uittesten. Of.

• basset
Tja, als je al deze zaken hebt nagekeken dan weet ik het ook niet meer. Het kan zijn dat je voeding het toch niet trekt. Haal er zoveel mogelijk uit, behalve je videokaart dan.

Meer weet ik niet en dan moet ik bijna wel zeggen ik denk dat je MB idd kapot is.

Sorry

Hop,hop,hop!

Verwijderd

oeeuuww..
harddisks ook niet...
Als je kortsluiting zou hebben, start de voeding gewoon helemaal niet. Nu is het de vraag hoe je daar weer achter komt . Als je geluk hebt is de zekering in de voeding doorgebrandt.

Je zou moeten proberen of een andere voeding wel werkt.. en of jouw voeding op een ander mobo wel werkt.

Als jouw mobo sluiting heeft zie ik het duister in. :( Je kan natuurlijk gemeen zijn en dat ding gewoon terugbrengen. Heb je een aardige of een nare leverancier ??

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Ik denk dat ik dat laatste maar doe...

Ik ga zo even naar de leverancier... :-)

Geen inspiratie

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 31 oktober 2000 14:26 schreef martijn12345 het volgende:
Ik denk dat ik dat laatste maar doe...

Ik ga zo even naar de leverancier... :-)[/quote]He wat gemeen :9 Veel Suc6 !!

• basset
Gemeen?? Hoezo, hij doet het niet, en hoe dat gebeurt is maakt niet uit (tenzij je een zwarte bult op een chip in het mobo zit omdat je hem direct op 220 hebt aangesloten)., hij kan niet zomaar sluiting maken, zelfs als je, je HDD verkeerd aansluit kan dat geen kwaad, dus wellicht is het gewoon een mobo was die op het randje zat en maar een klein tikje nodig had om het te begeven.

Hop,hop,hop!

Pagina: 1