Strepen in beeld bij games

Pagina: 1
Acties:

• Eunos
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2025
Mijn PC loopt stabiel met een cheap-ass voeding. Als ik echter een aantal spellen wil opstarten en spelen (NFS6 en F12002 bijv) loopt de pc vast en verschijnen er verticale gekleurde strepen op mijn scherm. Alleen resetten is vervolgens nog maar te doen.

Nou heb ik alle PCI-kaarten er al uit gehad en allerlei verschillende drivers geprobeerd. Niks werkt.

Nou zie ik toevallig met mijn ASUS Probe 2 dat de 12V op maar liefst 13,3 V staat. Deze schommelt tijdens het gebruik tussen de 13 en de 13,5 volgens mij. Zou dit de oorzaak van mijn probleem kunnen zijn???

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

12v mag 10% afwijken.
Das dus 10.8v of 13.2v

Is idd wel hoog, maar opzich zou het mogen

iStockphoto

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-08 23:53

Silentpuma

To much mind...

Tsja, kzou willen zeggen: ga er mee terug naar de winkel of koop een nieuwe!
Valt namelijk weinig te modden in zo`n voeding..

Use the Search Luke...

• Kr3Kr
  • Laatst online: 01-08 16:48

Kr3Kr

Melpomene

een te hoge 12v kan je proc slopen!
ook ff kijken of je videokaart niet oc-ed is oid.

Gregor van Egdom Krekr

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
ow ,vlat nog mee ,mijn 12v lijn geeft13.94 V aan en me pc loopt gewoon stabiel.

Verwijderd

die van mij is ook kuttie, gewoon een 350 van chieftec, dus dat klinkt wel aardig, maar de 12+ die schiet van 11.40 naar 11.58 de hele tijd en dan flikkeren mijn ccfls. baluh

• m-m
  • Niet online

m-m

die gekleurde strepen heb ik ook last van.. En mijn 12volt staat momenteel op 11.98 :)
Schijnt een probleem te zijn met oudere GeForce kaarten + bepaalde Detonator-versies + die games..... Ik heb een Geforce2MX200 met 64mb en jij?

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 08:42

The Bad Seed

Chaotic since 1983

m-m schreef op 27 oktober 2002 @ 12:36:
die gekleurde strepen heb ik ook last van.. En mijn 12volt staat momenteel op 11.98 :)
Schijnt een probleem te zijn met oudere GeForce kaarten + bepaalde Detonator-versies + die games..... Ik heb een Geforce2MX200 met 64mb en jij?
Klopt, ook nog oudere nVidia kaarten hebben er last van, mijn TNT2 m64 in vorige computer had er ook problemen mee.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• m-m
  • Niet online

m-m

Trouwens, hoewel het probleem niet in je PSU ligt in dit geval zou ik maar wel een nieuwe gaan halen, 13.3 is wel veel, heb je een verhoogd risico om je hardeschijven/cdrom(brander) etc op te blazen... De norm is 10%, daar ben je maar net over dus het zou moeten kunnen, maar toch....

• technocow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-06 22:17
volgens mij gaat t een beetje te OFFtopic

zelf vind ik 13.5 vrij hoog. Je zou op ieder draadje een diode kunnen plakken...

• Kr3Kr
  • Laatst online: 01-08 16:48

Kr3Kr

Melpomene

technocow schreef op 27 oktober 2002 @ 12:48:
zelf vind ik 13.5 vrij hoog. Je zou op ieder draadje een diode kunnen plakken...
13,5 is idd erg hoog, maar meet het eens met een multimeter, die asus chips zitten dr nogal eens naast ;)
en om nou elke draad te gaan solderen, zou ik toch eerder terug naar de winkel gaan...

Gregor van Egdom Krekr

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:49

Epsilon

Kr3Kr schreef op 27 oktober 2002 @ 12:58:
[...]

13,5 is idd erg hoog, maar meet het eens met een multimeter, die asus chips zitten dr nogal eens naast ;)
en om nou elke draad te gaan solderen, zou ik toch eerder terug naar de winkel gaan...
Meestal is het zo dat als de 5v laag is, je 12v hoog is. Maw, hoe laag is je 5v lijn?

Als die full stressed onder de 4.75 uit komt, zou ik een zwaardere voeding gaan halen. Dan is je voeding gewoon te licht voor het systeem dat je zelf hebt.

Maar voordat je dat doet moet je ff de 12v lijn opmeten met een multimeter om een GOEDE waarde te krijgen.

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

uhm, geloof dat die max. afwijking niet 10%, maar 5% was...
enneh, je proc loopt op je core spannijng, die halen ze uit je 3,3V lijn, 12V te hoog is niet gzond, maar je proc er mee mollen gaat niet zo snel...

Electronics development

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:15
CME >> VB + Topictitel change.
Heeft niets met de voeding te maken ;)
Pagina: 1