Toon posts:

[KPN] Quatrovox I geeft geen belsignaal

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Ik heb een Quatrovox I van KPN, uit augustus 98, die af en toe niet goed werkt.
Als de telefoon gaat, doen sommige poorten het niet. Dan poort 3 niet, dag erna poort 4, enzovoorts. Het is net alsof de belspanning te laag is.

Met Google ben ik al wat meer te weten gekomen over dit probleem. Hier heeft iemand hetzelfde probleem met een Quatrovox II!

Op een andere site stond ook hoe je een quatrovox I kunt updaten http://www.telecomwereld.nl/nws023.htm. Nou wil ik de update downloaden, is ie plat.

Nou is mijn vraag:
1. Weet iemand een hardware-matige oplossing?
2. Weet iemand een software-matige oplossing d.m.v. firmware updates?

Alvast bedankt!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Met de quatrovox 1 zijn diverse problemen bekend.

1 is ervan (die ik zelf ook heb gehad) dat op poort 1 veel ruis zit.
Misschien is dit ook 1 van de bugs ?

Ik kon namelijk met het probleem wat ik had gewoon (ondanks garantie termijn) hem omwisselen bij de kpn een een "nieuwe".

Verwijderd

Topicstarter
Nee, dit probleem heb ik wel gehad

Dit is al een 2e Quattrovox I. De oude had ook die ruis op poort 1. Dat was een bekend probleem, en is toen ook meteen verholpen door KPN
Dit is weer iets heel anders.

Nog even als voorbeeld neem ik de 7 dagen van de week. Op deze manier gaat het niet altijd, het is altijd anders. Het is ook niet gebaseerd op gebeurtenissen.
maandag: telefoon gaat over op 1 3 4
dinsdag: alleen op 3 en 4
woensdag : 1 2 4

enz enz

je ziet, er zit geen regelmaat in. Er is trouwens alleen een probleem met het belsignaal. Als ik telefoon 3 opneem, kan ik er wel gewoon mee praten met de andere kant, ook als hij niet gerinkeld heeft...

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:21

Barca

In Search Of Sunrise

Wij hebben heel veel problemen gehad met de Quattrovox 1, heel veel problemen met de Quattrovox 2 en uiteindelijk hebben we van KPN gratis een Quattrovox 3 ontvangen. De problemen met de Quattrovoxen zijn bij KPN allemaal bekend. Indien je Quattrovox stuk is ruilt KPN deze in ieder geval gratis om voor een andere, en dan repareren ze de brakke weer en die krijgt weer iemand anders. Althans, dat is wat de KPN monteur mij destijds vertelde. Sinds we een Quattrovox 3 hebben hebben we nooit geen problemen meer. Dus neem eens contact op met KPN en bespreek alle opties.

Verwijderd

Topicstarter
Hey Barca, da's wat leuks wat je daar verteld

Wij moeten KPN niet. Alles wat ze doen is je laten betalen voor gratis hulplijnen waar je 10 minuten moet wachten voordat ze je een ander telefoonnummer geven om daar ook weer 10 minuten te wachten. En ze eindigen met: Meneer U moet daarvoor toch echt effies naar de winkel.

Hebben we dus gedaan...

Resultaat: Koop een Quattrovox V voor €179. Deze jongen niet dus.

Maar zou je me es kunnen vertellen hoe je het aangepakt hebt met het ruilen van jou apparaat?

Heeft iemand anders nog ervaringen of ideeen?

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:21

Barca

In Search Of Sunrise

Nou ik er aan terug denk vind ik het ook raar. We hebben die Quattrovox III echt voor niks gekregen, dat weet ik zeker. En tsja, als er nou een bedrijf is die voor ALLES geld vraagt... Dus heb ik het net even nagevraagd bij m'n ouders. :7

Eerst hadden we een QV1. Daar hadden we steeds problemen mee, heel veel ruis meen ik mij te herinneren. We belden met 0800-0402 en toen kwam er gratis een monteur langs. Die ruilde onze QV1 in en hing een QV2 op. Hij vertelde, daar was ik destijds bij, dat KPN echt heel veel klachten kreeg over de QV1 en dat ze deze allemaal omruilden voor door KPN gerepareerde QV1's. Hij gaf ons echter een QV2 omdat hij door zijn hele voorraad QV1's was. Die QV2 bleek ook niet goed te werken, hij deed gewoon echt heel vaag en de geluidskwaliteit was ook slecht. Er was echt vanalles mis mee, je kon zelfs niet 2 nummers op een poort instellen. Mijn vader is toen langs Primafoon Amsterdam Noord gegaan en daar zeiden ze dat er weer een monteur langs zou komen om de QV2 om te ruilen. Toen die gast hier was kregen wij echter een splinternieuwe QV3. Waarom weet ik ook niet, misschien was m'n moeder wel aardig en vond hij de koek lekker ofzo. O+

Verwijderd

Topicstarter
Lol, echt veel geluk gehad. en een gratis monteur. hier kost dat €50 voorrijkosten en dan €10 per 10 MINUTEN! Ik denk dat jullie gewoon geluk gehad hebben, door garantie ofzo, kijk de mijne is uit augustus 98 :(

Maar we dwalen af lol. Ik heb net nog de storingsdienst gebeld. Morgen moet ik bellen naar 0800-8642. Ben benieuwd.

Iemand nog andere ideeën???

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 20:17

JdM

Humbled

ik heb nog een quattrovox 3 liggen (nieuw in doos , nooit gebruikt) . Met alle originele kabels, boekje enz. , ik heb geen ISDN , je mag hem hebben voor 45 euro, interesse?

Verwijderd

Topicstarter
tnx...

Maar ik ben zelf ook al wat verder gekomen.
Ik d8 er opeens aan dat de relays versleten konden zijn. dus heb ik es een beetje gemeten, de piekspanningen van pool 2 en 3 in het contact verschilde telkens. hij moet boven de 45volt zitten wil de telefoon over gaan. en die kwam onder de 43. Dus ik heb me nu 4 nieuwe relaytjes besteld bij zettler.

Maar als et nu nog niet werkt, kom ik zeker nog effe op je aanbod terug. laat intussen effe je email achter, kan ik je altijd vinden...

grtzzz

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 20:17

JdM

Humbled

check je mail ;)

Verwijderd

Topicstarter
got it.

trouwens, quattrovox is gemaakt door AVM berlin. Het apparaat heet oorspronkelijk AVM berlin Fritz!x

dus als iemand zo'n ding heeft liggen, ook welkom...
Pagina: 1