Kan Win XP upgrade op Win 98 upgrade?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtHomer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik wilde overstappen op Windows XP (home edition) en aangezien de upgrade de helft kost van de volledige versie heeft die natuurlijk de voorkeur.

Maar ik heb nu dus windows 98, die ik gekregen heb door een 98 upgrade vanaf windows 95 te doen. Dit werkte niet super stabiel en bij een re-install kwam ik er achter dat ik direct Windows 98 kon installeren door te beginnen met de upgrade cd, die dan tijdens installatie vroeg om de windows 95 cd.

Ik heb zo'n idee dat dit dan niet gaat werken met de upgrade naar XP. Vanuit windows 98 zal dit misschien wel werken, maar bij een clean install direct XP installeren, zou dat werken :?

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Google

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:29

Arno

PF5A

nee
en dat uiteraard :Y)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtHomer
  • Niet online
Maar zou het vanuit een geïnstalleerde Windows 98 (door upgrade cd dus) dan wel werken? En zou ik er een stabiel systeem aan overhouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:08

Rhapsody

In Metal We Trust

Op de microsoft site is alles te vinden over elke mogelijke upgrade. Zolang de taal maar gelijk is (nederlands,engels) kan het wel!

Mathieu

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jappo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 12:58

jappo

eens een prutser altijd ....

gewoon op dezelfde partitie doen en deze dan weghalen en met ntfs opnieuw aanmaken...

is dus feitelijk een nieuwe install... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtHomer
  • Niet online
Rhapsody schreef op 27 oktober 2002 @ 10:28:
Op de microsoft site is alles te vinden over elke mogelijke upgrade. Zolang de taal maar gelijk is (nederlands,engels) kan het wel!

Mathieu
Op de Microsoft site heb ik niks kunnen vinden over 98 upgrade naar XP upgrade...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Droopy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-08-2019

_Droopy

Tweaken of school?,....Hmmm..

Ja hoor,
M'n pa heeft xp over 98 heen gezet en dat werkt als een speer.
(Was wel xp pro maar dat zal [lijkt mij] niet zoveel uitmaken.)

Daarnaast kun je xp ook gewoon voor de gek houden door de optie "new (of full) install" te gebruken.
(Niet zeker :? meer hoe die optie nou precies heet, maar iig de andere optie als "(dynamic) upgrade")

Als xp dan om de full version cd vraagt gewoon je 98se upgrade cd erin schuiven en xp installeerd zonder problemen. :Y)
(Ervan uit gaande dat wat install routine betreft geen verschil zit tussen xp home en xp pro) <---- Pin me hier dus a.u.b. niet op vast. (8>

suc6.

Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody

Rhapsody

In Metal We Trust

Staat er toch echt ergens, ik heb het namelijk ooit gezien, een tabel met alle mogelijke upgrades.

Mathieu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Laatst online: 25-05 22:06
win98 upgrade is gewoon windows 98.... dus daar kan windows xp overheen ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26474

Tuurlijk kun je daar met gemak windows xp overheen zetten, daar is het een upgrade voor ;)
Rhapsody schreef op 27 oktober 2002 @ 10:32:
Staat er toch echt ergens, ik heb het namelijk ooit gezien, een tabel met alle mogelijke upgrades.

Mathieu
Mathieu het is niet nodig de hele tijd te groeten hoor ;) Wij tweakers groeten elkaar constant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtHomer
  • Niet online
Rhapsody schreef op 27 oktober 2002 @ 10:32:

Mathieu
Die tabel heb ik wel gezien, maar daar staan alleen volledige versies in en wordt er niet gesproken over upgraden helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

18327

_Droopy schreef op 27 oktober 2002 @ 10:31:
Ja hoor,
(Was wel xp pro maar dat zal [lijkt mij] niet zoveel uitmaken.)
Helaas, dat maakt wel uit...alleen ik weet niet 100% precies welke XP nou op welke Windows gaat...met professional kun je alle Windows'en hoger dan 95 upgraden (NT 4.0, 98, ME), maar met de Home Edition weet ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Laatst online: 25-05 22:06
AtHomer schreef op 27 oktober 2002 @ 10:54:
[...]

Die tabel heb ik wel gezien, maar daar staan alleen volledige versies in en wordt er niet gesproken over upgraden helaas...
Dat maakt dus niet uit... want na een upgrade van win95 naar win98 heb je gewoon windows 98 op je pc staan..... DUS HET KAN!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody

Rhapsody

In Metal We Trust

Hier heb ik hem gevonden:

http://www.microsoft.com/...obuy/upgrading/matrix.asp

[Sorry ik doe dat normaliter altijd]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtHomer
  • Niet online
Rhapsody schreef op 27 oktober 2002 @ 11:06:
Hier heb ik hem gevonden:

http://www.microsoft.com/...obuy/upgrading/matrix.asp

[Sorry ik doe dat normaliter altijd]
Die kende ik al, maar over upgrades staat er dus niks bij.

Aan de reacties te zien hier moet de XP upgrade toch wel genoeg zijn gelukkig :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

maar waarom haal je niet gewoon de OEM versie van XP :?
die is ook niet duur en geen gekl@@t met cd's verwisselen :)

edit
die is meestal nog goedkoper dan een upgrade :o
edit

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtHomer
  • Niet online
chucky666 schreef op 27 oktober 2002 @ 11:16:
maar waarom haal je niet gewoon de OEM versie van XP :?
die is ook niet duur en geen gekl@@t met cd's verwisselen :)

edit
die is meestal nog goedkoper dan een upgrade :o
edit
OEM is toch alleen voor nieuwe computers :? Die kun je toch niet los kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

AtHomer schreef op 27 oktober 2002 @ 11:21:
[...]

tuurlijk niet ;)

zelfs bij alternate of computerland :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Droopy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-08-2019

_Droopy

Tweaken of school?,....Hmmm..

AtHomer schreef op 27 oktober 2002 @ 11:21:
[...]

Da's waar, maar sommige zaken (lees: bedrijfjes die wat in de computers doen)
doen daar niet zo heel erg moeilijk over. :X
Die verkopen liever een OEM versie dan dat ze de prijs noemen van een retail versie en de klant zo weer zien vertrekken.

Daarnaast is het natuurlijk ook een zeer makkelijke vorm van klanten binding he?
Een zaak die je "matst" bezoek je eerder dan een zaak die de gewone prijs rekend en ook nog probeert je een duurder model te verkopen van datgene (of zelfs dat niet eens!!) je wou hebben. O-)

Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195

• _Evert_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-05 17:39
Ik weet, dit topic is al oud, maar ik zit dus met hetzelfde probleem, en de vraag is hier nooit beantwoord, dus nog maar een keer:

Ik heb win95 CD OEM compleet en een win98SE upgrade CD. Nu wil ik winXP pro schoon installeren met een winXP upgrade CD. Daarvoor heb je dus minimaal win98 voor nodig, aldus: http://www.microsoft.com/...obuy/upgrading/matrix.asp

Maar kan ik nou een schone install van winXP (pro) doen met de updgrade cd van win98SE bij de hand, om tijdens de install te laten zien dat ik een eerdere versie van windows heb?

Ik wil dus NIET upgraden van een al geinstalled OS, en heb GEEN win98 of win98SE complete CD, alleen een upgrade versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Evert_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-05 17:39
Niemand?

Ik kwam trouwens het volgende tegen:
http://aumha.org/win5/a/xpupgrad.htm
As with earlier versions of the Windows operating system, an Upgrade installation requires that you have a previous version to serve as a “qualifying product.” However, this time around you will not be able to use the Upgrade from Windows 95. Windows XP requires Windows 98 or newer to qualify.

NOTE: By design, Win95 should not work as a qualifying product. However, there is a bug in the Setup program on Windows XP CDs (both Home Edition and Professional). Apparently, Microsoft will not be fixing this bug. As a result, though you will not be able to perform an upgrade installation from a Win95 install, the following operating system CDs will suffice as “Qualifying Media” for a clean install:

Windows NT Workstation, Versions 3.51 & 4.0
Windows 2000 Professional
Windows 95
Windows 98 (Original & Second Edition)
Windows Millennium Edition
Dus een clean install moet dus ook kunnen met een win95 CD? Kan iemand dit bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Opstarten met je WinXP upgrade cd-rom, installatie kiezen. Daarna zal XP om een eerder OS vragen en kun je je Win98 cd-rom plaatsen... Daarna zal hij weer om de WinXP cd-rom vragen en door gaan met de installatie :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57365

volgens mij heb je nog een test optie voordat je de upgrade werkelijk uitvoerd. dat kan je in ieder geval even uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Traag schreef op 27 October 2002 @ 10:15:
nee

[...]

en dat uiteraard :Y)
Wel dus ....

Money for nothin' and your chicks for free

• Aseslno
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-07-2022

Aseslno

Scuse Me, While I Kiss The Sky

Ik heb een nieuwe comp besteld, maar er is nog nix op geistalleerd.
Nou weet ik dat windows 98 niet meer dan 512 mb ram support (doe je meer gaat tie lastig doen? of spreekt hij het gewoon niet aan?) en dat heeft hij dus wel. Nou heb ik wel een originele 98se cd, maar ik wil er dus xp pro op installeren.

Nou vraag ik me af of ik er dan gewoon zo'n xp pro upgrade cd in kan gooien, terwijl er dus nog nix op geinstalleerd is. En dan zou ik dus ergens halverwegen de installatie, als hij er om vraagt, de 98se cd in moeten stoppen. Toch?
en dan weer xp pro om verder te gaan natuurlijk.
Kan dit? of moet je eerst 98se volledig geinstalleerd hebben? Want dat wil ik dus niet.

En zo is het!

Anoniem: 39712

het antwoord is toch een paar keer gegeven

Anoniem: 19339

Ik heb nooit een XP upgrade-cd in handen gehad, maar 2000 wel, en die upgrade-cd checkt EERST of er een qualifying OS op je HD staat, en zo niet, DAN zal hij vragen om een cd van een geldige versie om vanaf up te graden.

Ik kan het niet 100% zeker zeggen, maar ik verwacht echt dat XP hetzelfde doet als 2000. De setup is nagenoeg identiek.

• Aseslno
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-07-2022

Aseslno

Scuse Me, While I Kiss The Sky

En MOET het dan perse in dezelfde taal zijn? (NL)

[ Voor 16% gewijzigd door Aseslno op 18-09-2003 23:13 ]

En zo is het!

Pagina: 1