Toon posts:

tweede harde schijf win xp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren een tweede harde schijf aangeschaft en aangesloten.
Op 1 partitie van de nieuwe schijf wil ik XP instaleren maar setup blijft aangeven dat hij enkele mbr opstartbestanden op de oude schijf moet instaleren.
Weet iemand hoe ik het voor elkaar kan krijgen dat deze bestanden in de partitie gezet worden waar ik XP wil instaleren zodat ik de oude schijf kan formateren?

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 18:49
Misschien de nieuwe harde schijf als master zetten en de oude als slave

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Begrijp ik het goed? Probeer je nu op je 2e HD nogmaals XP te installeren terwijl deze ook al op HD 1 staat?

ARME AOW’er

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Dick, dat heet dual booten ;)

Maar zet idd de nieuwe HDD als primary master en de oude dus (?) als primary slave, afhankelijk van hoe je je aansluitingen hebt. Vervolgens gewoon mbv de XP CD de nieuwe HDD partitioneren & installeren maar.

boomstam: welkom op GoT :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
de schijven zitten aangesloten op een controller waarop 2 x 2 schijven kunnen, het is toch zo dat je alleen 1 schijf master en 1 schijf slave hoeft te zetten als deze 2 schijven op 1 aansluiting zouden zitten?
ze zitten ieder op een aparte aansluiting en staan beide master, zou dit het probleem kunnen zijn?

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:05

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Als de beide harde schijven aangesloten zijn op dezelfde IDE kabel, dan levert dat idd problemen op als ze allebei als master ingesteld staat.

Heb je echter 2 IDE kabels, en de beide harde schijven zitten op een andere kabel aangesloten dan mag het eigenlijk niet uitmaken.

Het is wel zo dat elk besturingssysteem dus ook XP zijn mbr (master boot record) op de C schijf kwijt wilt. Deze C is in principe altijd de 1ste partitie van de harde schijf die op je primaire IDE kabel aangesloten zit als master.

Dus ik denk dat je gewoon ff de kabels om moet wisselen.

He who controls the Spice, controls the Universe.

Pagina: 1