Web-programma?

Pagina: 1
Acties:
  • 79 views sinds 30-01-2008

• Soen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-07-2024
Weet iemand een programma waarmee ik professionele websites kan maken:

Voorwaarden moeten zijn:

* Moet Nederlands zijn anders is het voor mij niet te begrijpen

* Niet al te moeilijk (kan overgens heel wat dus een programma voor
(ver) gevorderen ofzo waarmee ik dus mooie sites kan maken

Heb Fronpage2000 maar de mogelijkheden hiermee zijn zo beperkt, dus weet iemand een mooi programma

P.S. Heb je er zelf mooie resultaten mee gehaald doe er een link bij naar
jou website (kan ik ff kijken of dat het geen is dat ik zoek)

Alvast bedankt voor Uw advies

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wat wil je meer dan frontpage ? Als je flash wil gaan maken dan moet je sowieso een totaal ander paket kiezen, maar voor de basic van html denk ik dat frontpage en dreamwaver meer dan behoorlijk zijn. En natuurlijk ook een flinke dosis basiskennis om zo in kladblok het één en ander bij te werken indien nodig.

Gebruik ook ff de search, hier zijn al redelijk wat topix over geweest, met de vraag 'welk prog gebruiken voor webdesign'. Meestal komen daar frontpage, kladblok en dreamwaver uit dacht ik.

Plaats hier anders zelf een linkje naar een pagina die je graag zelf zou willen maken ?!

• Soen
Blizard schreef op 27 oktober 2002 @ 09:40:
Wat wil je meer dan frontpage ? Als je flash wil gaan maken dan moet je sowieso een totaal ander paket kiezen, maar voor de basic van html denk ik dat frontpage en dreamwaver meer dan behoorlijk zijn. En natuurlijk ook een flinke dosis basiskennis om zo in kladblok het één en ander bij te werken indien nodig.

Gebruik ook ff de search, hier zijn al redelijk wat topix over geweest, met de vraag 'welk prog gebruiken voor webdesign'. Meestal komen daar frontpage, kladblok en dreamwaver uit dacht ik.

Plaats hier anders zelf een linkje naar een pagina die je graag zelf zou willen maken ?!
Probleem met frontpage vindt ik dat frames er niet zijn te maken!

Maar zoiets moet het worden: www.optimist.nl

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wat is het probleem met frames in frontpage ?
klik hier om een site te zien die enkel en alleen in frontpage en notepad werd gemaakt. (asp en plain html)

Maar het voorbeeld dat jij geeft is volgens mij niet gemaakt uit frames. Aangezien er elke keer opnieuw een volledige pagina wordt gemaakt. Anders moet je maar es laten zien wat je al hebt en kunnen we verder bijsturen waar nodig ?

Verwijderd

Geen frames in frontpage??
Weet je dat heeeeel zeker?
Ik heb ooit wel eens wat gekloot met frontpage (cd'tje uit de MSDN kit met frontpage '98) en daar kon ik echt wel met frames werken.
Dit was mijn eerste probeersel naar het web toe en kan me herinneren dat ik echt dagen aan het proberen ben geweest om m'n borders weg te krijgen... (Border = 0 )

Hier leer je wel veel van..

Verwijderd

Ik denk dat als je zelfs met Frontpage geen frames kan maken je echt eens een HTML tut moet gaan volgen...
Die 'optimist' site is echt een beetje...umm....basic :D Gewoon een tabel met wat links, tja, dat kan ik ook met notepad maken als het moet :)
Check bijvoorbeeld mijn clansite, helemaal met dreamweaver gemaakt en alle asp stukjes in de source getypt...

Voor een goede cursus html: http://michael1.www.cistron.nl
Deze heb ik lang geleden als eerste gevolgld, en ik heb er veel van geleerd.
En Frames worden ook besproken :*)

Verwijderd

mjah, je moet natuurlijk ergens beginnen dus een basic site is niet zo heel erg.
De link die slindenau aan geeft is idd wel een goede start.

Koop anders een boek als:" HTML voor dummies " of kijk eens in de bieb.!!

• roytanck
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-07 09:29
Professionele websites maak je niet met een programma. Daar heb je verscheidenheid aan tools voor nodig. Texteditors voor de programmeur (om Java of php of zo in te schrijven, Flash en/of Photoshop voor de designer, en soms Dreamweaver voor de html-er. En dan hebben we het nog niet eens over databases, servlet-engines, etc...

HTML for dummies lijkt me de goede start...

Verwijderd

Frames maken gaat heel makkelijk met Frontpage. Probeer eens file--->new--->page--->Krijg je een lijst van kant en klare framesites.
Als je flash op je site wilt kan je swish 2.0 gebruiken. Dat is niet zo moeilijk en het werkt erg snel.

Verwijderd

Adobe Golive
met zeer goede training filmpjes:
http://www.adobe.com/web/tips/glvvtco/main.html

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Het enige programma dat nog wel eens door (ver) gevorderen wordt gebruikt is Macromedia Dreamweaver. Voor zover ik weet is dat programma er niet in het nederlands. Is ook nutteloos, want al het 'jargon' is toch engels, en dit vertalen ze niet. Het woord "frames" blijft hetzelfde in nederlands en engels ;)

En nog een andere tip: Als je (ver) gevorderd bezig wilt zijn... gebruik dan geen frames.

• HunterPro
  • Niet online
Als je nou voor een systeem wilt gaan waarbij je al je code klopt, en dus volledige beheersbaarheid over je code wilt hebben, zou ik je bijvoorbeeld EditPlus aanbevelen, of UltraEdit of zo. Zitten allerlei handige opties in zoals code highlighting; ondersteunen plugins om highlighting voor andere talen in te bouwen; verder handige foefjes zoals Global search & replace, etc. Ik werk nu een jaar met EditPlus en wil eigenlijk vrij weinig anders. Kwestie van CTRL S, switchen naar je browser, F5, en je weet hoe 't er uit gaat zien.
Met programma's als dreamweaver en zo kan ik best lekker werken, maar wat ik dan totaal mis is beheersbaarheid. Ik wil zelf weten (mede omdat ik ook veel dynamische content invoeg) hoe mijn code er uit gaat zien. Ook omdat ik graag XHTML1.0-ok werk.

Verwijderd

P.S. Heb je er zelf mooie resultaten mee gehaald doe er een link bij naar
jou website (kan ik ff kijken of dat het geen is dat ik zoek)
Een korte glimlach kan ik hierom toch niet onderdrukken: met heel uitgebreide apps kun je hele lelijke dingen maken en met hele basic tools kun je tot een fantastisch resultaat komen. ;)

Als je direct in 'grafische mode' dingen op je pagina wil mikken lijkt dreamweaver (of idd. GoLive) me een goede keus.

Heb je de lay-out voor je site al af en wil je voor de uitwerking 100% control dan kun je aan een teksteditot denken zoals UltraEdit (prima, geen tag-autocompletion ed.) of HomeSite (wel tag-completion).

... En je hebt nog een programma nodig om de gifs/jpgs voor je site te maken. :)

Verwijderd

Frames vind ik zoiezo antiek, je zou alles in tables kunnen doen.

Voor tables (vind ik) kun je het beste een tutorial site lezen over tables om te zien hoe ze in elkaar zitten en werken. (je hoeft de tags niet te kennen als je daar geen zin/tijd voor hebt). Vervolgens zou ik toch voor dreamweaver gaan. Alhoewel je een site zoals boven ook makkelijk met frontpage zou moeten kunnen maken (maar ik heb geen ervaring in frontpage).

Verwijderd

ik zelf zweer bij de dreamweaver, het programma zit goed in elkaar en er zijn in de boekhandel en op het net genoeg nederlandstalige handleidingen te vinden.
Wil je echt de code leren kennen dan is HOTDOG ---> http://www.sausage.com/ echt ideaal heb daar al enkele sites mee gemaakt

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-08 13:02

lordsnow

I know nothing

Je zoekt een programma voor (ver) gevordere, om een site te maken zoals optimist.nl ?? Dat spreekt zichzelf een beetje tegen.

En idd - frames zuigt gewoon olifanten.

Mijn eigen (toch ook wel heel basic) site, met table's gemaakt, heb ik ook gewoon gemaakt met NOTEPAD. Gewoon ff een HTML handleiding doorlezen, en zelf pagina's schrijven - heb je veel meer aan dan gaan zitten te kutten met een of ander groot pakket.

Enigste wat handig is, zijn prgrammas om afbeeldingen te maken, en eventueel Flash. (Zelf moet ik kotsen van Flash, maar hele volkstammen vinden 't prachtig).

Verwijderd

Overigens, die optimist site is gewoon met FP gemaakt:
code:
1
2
<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 5.0">
<meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document">

En frames in frontpage is echt heel simpel. Overigens: waarom leer je niet eerst eens HTML, daar zijn boeken genoeg over (zie amazon.com/bol.com/proxis.com), en anders online (Google, alle kleuter-design-sites (webmensen ed.), HTML op het net en ga zo maar door. Als het je dan niet lukt zou een WYSIWYG editor de uitkomst zijn, in dat geval adviseer ik Dreamweaver of Golive, beiden moet je even door hebben, maar daarna werkt het fantastisch. Voor code-editing raad ik Homesite of 1stpage2000 aan (1stpage uiteraard wel op de hardcore modus :Y) ).

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2002 11:57 . Reden: Typo ]

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
ga eens naar w3schools en kijk daar eens naar html. Staat er echt heel simpel uitgelegd en leer je veel basistechnieken.
Als programma zou ik dreamweaver gebruiken

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-08 11:17

glashio

C64 > AMIGA > PC

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:35

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Ik gok uitgaande van je post dat je een nederlandstalige WYSIWYG-editor (What You See Is What You Get) zoekt, zoals FP. De enige nederlandse die ik ken is Frontpage, maar dat wil je niet.

Dan zou ik maar wat gaan leren qua Html, en dan met Homesite aan de slag. Niet wysiwyg, maar wel erg handig. Kijkt je Html na op fouten, doet aan syntax-hightlighting enz enz.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• Soen
Allemaal bedankt voor jullie reacties! _/-|o_

Heb net die cursus deze cursus doorgenomen: http://www.michael1.cistron.nl/index.html nog bedankt voor de link!!

Toch nog even een vraagje deze site:

http://www.wsvh.nl > deze site is toch uit tabbelen opgebouwd > deze lijkt mij ook niet zo moeilijk te maken toch?!? :?

• Thijsmans

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

AMD lover schreef op 27 oktober 2002 @ 14:51:
Allemaal bedankt voor jullie reacties! _/-|o_

Heb net die cursus deze cursus doorgenomen: http://www.michael1.cistron.nl/index.html nog bedankt voor de link!!

Toch nog even een vraagje deze site:

http://www.wsvh.nl > deze site is toch uit tabbelen opgebouwd > deze lijkt mij ook niet zo moeilijk te maken toch?!? :?
Web site Engine's code is Copyright © 2002 by PHP-Nuke.
Deze was vast niet moeilijk op de server te zetten nee :P

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• Soen
Prammenhanger schreef op 27 oktober 2002 @ 14:55:
[...]

[...]

Deze was vast niet moeilijk op de server te zetten nee :P
Hoezo?

• WOmBaT
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-11-2025

WOmBaT

Nyaaa!!!

Omdat dit een standaardpakket is en niet gemaakt is door de eigenaar van de site. Enkel de kleurtjes enzo zijn door die persoon gekozen, maar de opbouw erachter komt van een andere groep mensen :)

• Soen

Is deze dan bekendt dan by jullie, hij kan het zelf toch ook zijn of niet dan??!??

Maar opzich is deze toch niet zo moeilijk om voor mij optebouwen??!??

• Thijsmans

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

AMD lover schreef op 27 oktober 2002 @ 15:08:

Is deze dan bekendt dan by jullie, hij kan het zelf toch ook zijn of niet dan??!??

Maar opzich is deze toch niet zo moeilijk om voor mij optebouwen??!??
Ja, deze is bekend. http://www.phpnuke.org/ voor verdere informatie, maar laten we niet te veel offtopic gaan.

In principe is wat je ziet alleen wat tabellen met plaatjes, dat is niet zo moeilijk te maken nee. Maar wat erachter zit is een CMS (content management systeem) en dat is niet zo simpel als wat tabelletjes met wat plaatjes :)

• Soen
Prammenhanger schreef op 27 oktober 2002 @ 15:31:
[...]
Maar wat erachter zit is een CMS (content management systeem) en dat is niet zo
simpel als wat tabelletjes met wat plaatjes :)
Wat is dat presiec?

• Thijsmans

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Een CMS? Precies wat de naam zegt. Je gebruikt een serverside-script om gegevens in een database te zetten, en die gegevens worden dan op een pagina gezet voor de bezoekers. Maar dat maakt niet automatisch een leuke kant en klare layout voor je hoor :)

Verwijderd

andere site nog met frontpage en kladblok: http://www.filmchart.nl, niet echt moeilijk

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Prammenhanger: je bent te goed voor deze wereld. Heeft een weekje USA je mild gemaakt of zo. :P

En aan de topicstarter: koop een boek en begin bij de basis. Een aantal hier kunnen van die mooie sites maken door de jaren ervaring die ze hebben. Dreamweaver MX is mijn absolute favoriet, maar zonder kennis van html kun je er niets mee.

• Bosmonster
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Dit topic heeft inderdaad lang genoeg geduurd ;)

Lees je eerst eens in in wat materiaal, als je geen html kent en niet weet wat serverside talen zijn of een CMS.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.