Duron overclocken met FSB?

Pagina: 1
Acties:

• Digicore
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-12-2021

Digicore

Stay true to yourself!

Topicstarter
howdy,

graag had ik geweten of iemand ervaring heeft met het overclocken van een Duron 650MHz enkel en alleen dmv FSB te verhogen.

Ik krijg nl. zaterdag een chrome orb coolertje. Aangezien ik een MSI K7T Pro heb kan ik de multiplicator niet verhogen (ik heb geen zin om te zitten solderen ofzo) maar enkel de FSB.

nu - met de gewone cooler - draait hij stabiel t/m 696 MHz (FSB op 107).
Weet iemand hoe hoog hij evtl. kan draaien met de Chrome Orb erop gemonteerd??

let me know - thx

"Life is like a video game with no chance to win" - ATR

Verwijderd

Ten eerste hoe warm wordt ie nu?? en wat voor geheugen heb je want 107 is niet echt heel erg veel???

• Sjaak_Afhaak
  • Laatst online: 16:12

Sjaak_Afhaak

Bleh!

heb een KT7 met duron 600, en heb hem op 120 mhz staan draait hardstikke stabiel

Hier staat tekst

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:10
FSB oc-en komt dus niet zo hoog. De EV6-bus is nogal "zeikerig". Ik denk dat 120 echt het maximum is, terwijl met multiplier dat ding waarschijnlijk >1GHz haalt

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Digicore

Digicore

Stay true to yourself!

Topicstarter
heb 192 MB RAM PC100
cpu wordt nu (met gewone std cooler) ca. 39°C

Verwijderd

ik denk nix hoger want 39 graden is niet abnormaal veel. want mijn duron 600@800 loop op 42 zonder dat ik de 2 extra 80x80 fans aan heb staan, en dan loopt ie nog stabiel. Ik zou als ik jou was 133 MHz kopen. Daar kom je verder mee...

Verwijderd

FSV overclocking zou ik niet te veel doen,
voor uitleg kijk je maar even hier:
http://www.dsa-com.nl/rorupc/review/highqualitycooler.htm

Zeg aub effe wat je van het stukkie vindt :)

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 31 oktober 2000 23:05 schreef RubenPruim het volgende:
FSV overclocking zou ik niet te veel doen,
voor uitleg kijk je maar even hier:
http://www.dsa-com.nl/rorupc/review/highqualitycooler.htm

Zeg aub effe wat je van het stukkie vindt :)[/quote]Goeie site, alleen een KLOTE achtergrond. Tenminst als ie opstart, dan zie je alleen de achtergrond en daar kijk je je nogal scheel op.

• Digicore

Digicore

Stay true to yourself!

Topicstarter
@RubenPruim

leuke site - zeer informatief

als ik wil oc'en dmv mijn FSB te verhogen - moet ik dan ook het voltage verhogen? en zo ja, met hoeveel?

let me know - thx

• Woef
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik zou per 50 mhz je voltage ongeveer 0,125 verhogen ofzo ! Als je er niet uitkomt mail me maar even: Rubenpruim@hotmail.com

• Biazz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-07 18:35

Biazz

Het probleem van FSB overclocken is dat je dan je geheugen ook overclockt. Ik heb een kt7 raid. en draai mn FSB op 110. dit wil zeggen dat m;n dimm op 1.1*133=147mhz draait. Veel hoger zit er echt niet in met pc133 geheugen. Dus als je hoger wil moet je (erg duur) pc150 kopen of zo.

• HaaZ
  • Laatst online: 22:02

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Op woensdag 22 november 2000 20:36 schreef Biazz het volgende:
Het probleem van FSB overclocken is dat je dan je geheugen ook overclockt. Ik heb een kt7 raid. en draai mn FSB op 110. dit wil zeggen dat m;n dimm op 1.1*133=147mhz draait. Veel hoger zit er echt niet in met pc133 geheugen. Dus als je hoger wil moet je (erg duur) pc150 kopen of zo.
of je geheugen langzamer zetten... is wat goedkoper...

mijn msi loopt op 6x115 stabiel... nergens problemen mee...

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Verwijderd

Ik heb hetzelfde (msi k7t pro+duron650)met 128mb ram(64mb NEC+64mb OEM)@133mhz.Mijn FSB trekt ook niet meer dan 110. Als ik mijn ram op 100 mhz terug zet kan mijn FSB dus hoger. Een leuke vraag is dan of mijn overall performance er echt beter van wordt. want wel meer clocksnelheid maar minder geheugensnelheid. Wat zou dan het beste zijn?

Verwijderd

Alleen dat cas2 cas 3 verhaal snap ik geen drol van. Ben ik nergens in mijn bios tegengekomen.

Verwijderd

CAS2 is beter dan CAS3. Heeft iets met kloktikken te maken ofzo. Is ook niet interessant. CAS2 geheugen is gewoon beter en geen overbodige luxe als je gaat OC'en. Met A-merk geheugen (Corsair, Mushkin, Kingston) kom je vaak makkeljk over de 150MHz met CAS2 settngs.

Heb je problemen met overclocken dan kan je altijd nog je CAS naar 3:3:3 zetten om te kijken of je geheugen de fouten veroorzaakt. Kwestie van uitproberen.

Verwijderd

Ik zat gisteren met sisoft sandra 2000 mijn systeem na te lopen. En daar zat inderdaad een 'waarschuwing' dat mijn mem klok bus over de 150Mhz ging. Mijn pci & agp bus(100mhz) ging zogenaamd ook te hard. Ik snap er dus geen drol van. Okee ik kon mijn mem clock omhoog gooien naar 133 mhz gooien in de bios, heb ik ook gedaan, maar daardoor gaat dat progje van mekkeren. Maar ik heb wel af en toe vastlopers(hoofdzakelijk bij het afsluiten van win98se). Maar ja verer loopt ie prima
Pagina: 1