[PS3] Jouw visie over's Sony's nieuwe speeltje...

Pagina: 1
Acties:
  • 258 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Topicstarter
Las daarnet een artikel op gamer.nl over een spel dat nu al geplanned staat voor de PS3, hierover kwam een discussie tot gang of Sony daadwerkelijk hun belooftes kunnen waarmaken over hun Console die de Moore-wet wel ff voorbij schiet.

Niveau is daar alleen iets lager qua discussie, dus leek me wel leuke topic om dit es te bespreken.
Okamoto said the method also appears to hold the most promise for dramatically boosting the performance of the next PlayStation. Game developers have said they would like the next console to have a thousand times the processing power of the PlayStation 2. There's no way to do that with hardware advances alone, he said.

"Moore's Law is too slow for us," Okamoto said, referring to the long-held truism that semiconductor power doubles roughly every 18 months. "We can't wait 20 years" to achieve a 1,000-fold increase in PlayStation performance, he said.
1000x is me iets te radicaal, maar inhalen kunnen ze makkelijk volgens mij.
dream on .. sony gaat da nooit kunnen klaarspelen .. wa dnken di trouwens wel pfhh .. moest da mogelijk zijn zouden AMD of INTEL het al LANG geflikt hebben ze ...
Tuurlijk kunnen Intel & AMD allang betere CPU's maken, maar je moet ook inspelen op de Markt en de Consumenten. Als Intel nu bijv met een Pentium 5Gigahertz komt, dan zakt de hele markt van de minder snelle cpu's in, ook die van hun. Nee ze smeren et dus langzaam uit in de loop van de jaren om zo meer winst te maken. Geloof me, als IBM al bezig is met 10Ghertz, kan intel dat vast ook wel...

En als Sony dus beweert een PS3 te maken die geen rekening met dit marketing truukje houdt, kunnen ze het best waarmaken lijkt mij...

Bron: Cnet

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is jouw visie op i.p.v. over ;)

Maaruh, ik denk niet dat ze het waar kunnen maken...

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2002 09:55 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:09
Ik denk wel dat het mogelijk zou kunnen zijn, want hij hoeft niet backward compatible te zijn met andere systemen (zoals op een pc het geval is) dus kunnen ze de proc zo ver mogelijk optimaliseren als ze willen.
En voor de PSX en PS2 games kunnen ze dan wel een emu laten draaien, of een extra proc die bijna gelijk is aan de PS2 :P
een dual systeempje :)

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Do not underestimate the power of PlayStation! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 16:29

Tim

Een dual processor word te duur denk ik zo. Verder praten ze hier neem ik aan over de originele PS, die draaide op een 33Mhz RISC proccesor als ik het goed heb.

Het lijkt me sterk dat ze ook serieus de 1000x halen, maar 100x moet niet zo'n probleem zijn
Ben benieuwd, dat ze overigens nu al beginnen met developen van games voor de PS3 betekend waarschijnlijk ook dat wie die over ongeveer 2 jaar kunnen verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTA3
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
ik denk dat het gewoon een marketing truc is om mensen warm te maken zodat emn die ps3 gaat kopen, gewoon rustig afwachten, ik denk niet dat het ze gaat lukken, maar je weet maar nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtHomer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Toen de speculaties/geruchten/discussies over de ontwikkeling van de PS2 begonnen had Sony toch ook zo'n groot woord over supersnelheid? Daar is ook niet alles van waargemaakt geloof ik...

Maar qua CPU snelheid moet je niet alleen kijken naar het aantal megahertzen natuurlijk, ook de architectuur doet ertoe.

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toen het prototype van de Emotion Engine in 1999 op de E3 draaide (in een grote watergekoelde bak :D) deed die ook alle bestaande Intel en AMD chips volledig verbleken. HET voordeel dat Sony heeft ten opzichte van AMD en Intel is dat ze zich niet aan bestaande regels hoeven te houden...zowel marketing als technisch niet. De CPU van een console heeft geen standaard architectuur (nodig) dus is het in theorie niet ondenkbaar dat het kan...niettemin is een factor 1000 wel heel erg optimistisch. Het prototype dat ik hierboven noemde was ook een stuk krachtiger dan de uiteindelijke chip die in de PS2 terechtkwam, dus daar hebben ze toch ook moeten inbinden om het betaalbaar te houden voor een consumentenapparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit heb ik eerder gehoord maar het lijkt me wel hééél sterk hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben heel erg benieuwd. En ik heb dit vaker gehoord. Maar sony heeft nog iets te bewijzen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedTop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-01-2024
Wat van Nintendo/Sony/Microsoft alles wat van te voren over een console wordt gezegd is ZWAAR overdreven...

Kan iemand nog de screens van Project Reality herinneren? De echt N64 screens vielen daarbij hard tegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind dat microsoft het aardig waar heeft kunnen maken!!! :P :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MS??
Wat is er dan waar van wat ze zeggen? Dat het de ultime multimedia machine is? Ja vast hoor, geloof je het zelf...
Het is misschien een aardige console maar het vervangt niet mijn PC, DVD Speler, videorecorder en koelkast hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, maar hij staat kwa prestatie wel boven aan bij de concole`s en dat zijden ze ook. En ik heb me DVD speler wel verkocht na me aanschaf van de Xbox. En voor de PC...

... Nee, maar dit heeft Bill ook nooit belooft.
En videoreorder... die snap ik niet. :P
En Koelkast... hij is meer warm als koud :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 oktober 2002 @ 12:51:
Nee, maar hij staat kwa prestatie wel boven aan bij de concole`s en dat zijden ze ook.
wat bedoel je met prestatie? technische specificaties? dan zal de xbox best bovenaan staan, maar hij verbleekt bij mijn PC.
Specificaties van een console zijn toch helemaal niet interessant, het gaat om de games die ervoor uit worden gebracht. Daarom heb ik ook een GameCube, die heeft misschien niet de beste technische specificaties, maar de games zijn gewoon super!!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

jah de GC heeft zo op het oog NIET de beste specificaties maarja als je eenmaal goed kijkt dan zie je het verschil. :)

De proc heeft een HEEL andere structuur waardoor hij gewoon net zo goed zoniet beter presteert als die van de Xbox. Het geheugen is het snelste leverbaar alleen heeft de Cube maar 40mb geheugen en de Xbox 64mb.

Alleen de videokaart kan ik zo niet over oordelen.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent_Valentine
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 16:41
Als ze verder gaan met het concept van de Emotion Engine kan daar best iets moois uitkomen. In ieder geval een meer gerichte chip dan de celeron van de xbox...

en tjah.. we weten al hoe de Playstation 9 eruit moet komen te zien ;)
Playstation 9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk aan de games van de xbox. Net als de GC zeer exclusief!!!

Denk aan:
- Fable (project ego)
- Brute Force
- Splinter cell
- halo (2)
- enclave
- Panzer Dragoon Orta
- PGR
- Deathrow
- Blink
.... hoelang moet de lijst nog worden!!!!!!!!!! :) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xbox
Sony PlayStation 2
Nintendo GameCube

CPU
733 MHz
294.912 MHz
485MHz Power PC

Graphics Processor
233 MHz custom-designed chip, developed by Microsoft and nVidia
147.456MHz
162 MHz Custom chip "Flipper"

Total Memory
64MB
32MB
40MB

Memory Bandwidth
6.4GB/sec
3.2 GB/sec
2.6GB/sec

Polygon Performance
116.5 M/sec
66 M/sec
6-12 M/sec

Simultaneous Textures
4
1
N/A

Pixel Fill Rate – No texture
3.7 G/Sec
2.4 G/Sec
N/A

Pixel Fill Rate – 1 Texture
3.7 G/Sec
1.2 G/Sec
N/A

Pixel Fill Rate – 2 Textures
3.7 G/Sec
0.6 G/Sec
N/A

Compressed Textures
Yes (6:1)
No
ST3C compressed textures (6:1).

Built in Hard Disk
Yes
No
No

I/O
Game controller x4

Ethernet (10/100)
Game controller x2

USB

IEEE1394

PCMCIA
Game controller x4

High-speed serial port x2

High-speed parallel port

Audio Channels
256
48
64

3D Audio Support in Hardware
Yes (64 3D channels)
No
N/A

Dolby® Digital 5.1 Surround Sound in Hardware
Yes
No
No

Parental Control in Hardware
Yes
No
No

MIDI+DLS Support
Yes
Yes
N/A

Hardware audio filtering and EQ
Yes
No
N/A

Broadband enabled
Yes
Optional
Optional

DVD Movie playback
Remote control accessory required
Yes
No

HDTV Movie support
Yes
Yes
N/A

HDTV Game support
Yes
No
N/A

Maximum resolution
1920x1080
1280X1024
N/A

Maximum resolution (2 x 32bpp frame buffers + Z)
1920x1080
640x480
N/A

US Launch Date
November 2001
October 2000
November 2001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 15:21
De markt voor consoles gaat toch veel te traag om behoefte te hebben aan iets dat 1000x sneller is, bovendien kan dat simpelweg niet, iedereen met een beetje gezond verstand weet dat, Sony lult weer kak zoals zo vaak, don't care about it.
Grafisch zijn consoletitels altijd al een joke geweest na de introducite van de voodoo1 ( _/-\o_ ) en opvolgers van 3dfx en concurentie, consoles hebben het probleem dat ze goedkoop moeten zijn willen ze aanslaan, dus dan wordt er bezuinigd op RAM voornamelijk, dwz low res textures en bijna uitsluitend one layered textures (lol).
Technologisch zal de PS3 sneller zijn dan een high end pc, althans bij de papieren introductie, want zodra die ps3 dingen op de mark gegooid worden is er al weer krachtigere pc hardware verkrijgbaar, een half jaar later is die high end shit mainstream en kan bijna iedereen het betalen.
En last but not least zijn consoles gericht op kiddies, dus als jij consoles cool vind ben je nog een kid, ongeacht je leeftijd, ik vind sp pc spellen ook suck, online play alleen nog voor de meer competitive en socialere vorm van spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:26
Ik had gelezen dat de nieuwe ps3 100x sneller was dan een 2.5 ghz

dit lijkt me dus zwaar overdreven :) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
  • Laatst online: 19-05 15:21
Hij komt misschien maar uit binnen 10 jaar >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:21
ach ze zeggen zoveel, de Xbox zou ook uber krachtig moeten zijn.. ok niet dattie zuigt ofzo maar toch.. als je zit wat het kubesje doet.
t word teveel gehyped.
Hype1: nu
Hype2: specs released
Hype3: for sale
Big Disapointment1: when bought

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

corpseflayer schreef op 28 oktober 2002 @ 13:38:

En last but not least zijn consoles gericht op kiddies, dus als jij consoles cool vind ben je nog een kid, ongeacht je leeftijd, ik vind sp pc spellen ook suck, online play alleen nog voor de meer competitive en socialere vorm van spelen.
Lekkere opmerking, slaat natuurlijk nergens op. Ik maak op uit jouw verhaal dat je denkt dat op consoles spelen altijd een single player aangelegenheid is. Ik vind 4-player Sega Tennis of Bomberman voor m'n tv met m'n vrienden socialer dan tegen onbekende mensen spelen via het net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 20:22
ik geloof wel dat Sony dit kan, de consument wordt namelijk voor de gek gehouden. Nieuwe technieken voor snellere en betere hardware liggen allang klaar maar worden langzaam gebracht om omzet/winst te maximaliseren.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

dit is bijv een zeer leuke marketingtruck :
Polygon Performance
116.5 M/sec
66 M/sec
6-12 M/sec
de bovenste van de Xbox is dus helemaal kaal zonder de effecten enz. de onderste van de cube is inclusief alle effecten enz.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
KaMiKaZe schreef op 28 oktober 2002 @ 14:13:
ik geloof wel dat Sony dit kan, de consument wordt namelijk voor de gek gehouden. Nieuwe technieken voor snellere en betere hardware liggen allang klaar maar worden langzaam gebracht om omzet/winst te maximaliseren.
true, maar 1000x sneller?
10x moet ze wel lukken denk ik, 100x word al lastiger, maar 1000x :?

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marruk
  • Laatst online: 09-09-2023
:O :O
Het gaat toch om de spellen die er beschikbaar zijn? Dan staat ps2 op kop en daarna gc vind ik nog wel.

TMAXTINT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
Marruk schreef op 28 oktober 2002 @ 14:31:
[...]

Het gaat toch om de spellen die er beschikbaar zijn? Dan staat ps2 op kop en daarna gc vind ik nog wel.
ok maar als ze games gaan downgraden om em bijv. op de ps2 te kunnen draaien vind ik t toch minder...
dan leievr een cubeje ofzo

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 15:59

FastBunny

Give it the Works !

Ach dat verhaal over resoluties maakt toch geen zak uit? Je tv is net iets meer als 640x480 :) Dus de rest boeit niet. Bovendien waarom wordt de PS2 altijd naar beneden geluld? De PS2 bestaan 1,5 jaar langer dan de XBOX en GC. En qua specificaties loopt ie iets achter maar in de praktijk doet ie niet onder voor de XBOX of GC :)

Ik heb zelf een PS2, en als er over een tijd een PS3 is koop ik die pas als die niet al te duur is. En 1000 keer zo snel, het zal wel. Als ie maar compatible blijft met PS1 en PS2 games :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sony heeft een stel knappe koppen zitten zowel
hardware matig
sofware matig
en design matig

wat kunnen ze
ze kunnen de ps3 echt wel 1000x sneller maken
nog beetere software zodat ontwikkelen makkelijk wordt en teven een goede emu voor ps2 en 1 games

en ze kunnen hem er weer net zo mooi uitlaten zien als de ps2
want die is echt super mooi
dus mijn visie op sony's nieuwe speeltje
ze gaan het weer doen
en dit keer gaan ze het heel groot aan pakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:15
Marruk schreef op 28 oktober 2002 @ 14:31:
[...]

Juist en heeft het zin om over iets te speculeren wat pas over 3-4 jaar uitkomt?
Lijkt mij niet je weet nooit wat de toekomst je gaat brengen, open zo;n topic in 2005 en dan heeft het na mijn inzicht pas echt zin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van wat ik heb begrepen is het een volledig op connectivity gebaseerde console - de PS2 was dit in eerste instantie ook, maar het grote publiek was er nog niet klaar voor. Er waren namelijk mogelijkheden tot het opnemen van TV beelden op een ingebouwde harde schijf mogelijk, maar voordat TiVo doorbrak was hier geen markt voor.
Nu is dat wel anders, en doordat er een niet aflatende stijging van breedband penetratie in de bevolking is kan er ook veel meer met internet worden gedaan. De PS3 is waarschijnlijk gebaseerd op distributed computing, met allerlei chips over de wereld die samenwerken. Nu denk ik niet dat zo'n klein ADSL kabeltje ooit in staat zal zijn veel mee te helpen met het renderen van een scene, maar ik ben geen techneut natuurlijk. Het zal waarschijnlijk voor andere doeleinden bedacht zijn.
Bedenk daarbij ook dat de PS2 inderdaad steeds mooiere spellen aan het produceren en de twee grootste limiterende factoren, RAM en VRAM de rem vormen op deze console. Het hele systeem van de 2 processoren - emotion engine - die samenwerken was extreem ingewikkeld voor developers waardoor de eerdere generaties spellen relatief 'tegenvielen' (vele uitzonderingen daargelaten).

Als ze nu weer met een dergelijke ingewikkelde constructie komen met verschillende processors (GPU's, speciale geluidsunits, enzovoort) kan het best dat de console verschrikkelijk veel sneller wordt. 1000 x lijkt me wel een enorme piek, en alleen in bepaalde omstandigheden haalbaar, maar een factor 20-50 is wel aannemelijk onder normale omstandigheden vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 oktober 2002 @ 13:36:
Xbox
Sony PlayStation 2
Nintendo GameCube

CPU
733 MHz
294.912 MHz
485MHz Power PC

Graphics Processor
233 MHz custom-designed chip, developed by Microsoft and nVidia
147.456MHz
162 MHz Custom chip "Flipper"

Total Memory
64MB
32MB
40MB

Memory Bandwidth
6.4GB/sec
3.2 GB/sec
2.6GB/sec

etc.
Nogmaals....specificaties van consoles vergelijken geeft geen nut. Het gaat om de games. Bovendien is het appels met peren vergelijken. Als ik bijv. dit nu toevoeg aan bovenstaand lijstje:

Mage's PC

CPU: 1800 MHz AMD Athlon XP
Graphics Processor: GeForce4 Ti 250/500 MHz
Total memory: 256MB
(video) Memory Bandwidth: 8.0 GB/sec

dan zou dat betekenen dat je beter geen console zou moeten kopen aangezien een PC betere specs heeft???
Pagina: 1