Toon posts:

Newbie vraagje - ASP commando's etc

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb even wat commando's nodig voor in een ASP mailscript, zodat de ontvangen mail een betere opmaak krijgt.
Het gaat hier om code voor spatie's (zoals & vbCRLF een linebreak geeft)
De bedoeling hiervan is om 2 formvelden in 1 regel in een e-mail weer te geven.
Bv. Straatnaam Huisnummer

Tevens heb ik problemen met checkboxes in ASP, heeft iemand hier een goede handleiding voor of weet waar ik deze kan vinden. Heb al op verschillende ASP sites gekeken maar kan nergens iets vinden dat werkt zoals ik wil.

Alvast bedankt

• Limhes
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-08 19:06
Zoek es ff op Google...

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:50
Moet je eens even zoeken op google, aspin.com, aspnl.com over het gebruik van html in e-mails...

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Een vbcrlf vervangen door een enter doe je gewoon
code:
1
Replace(var,vbcrlf,"<br>")

http://asp.pagina.nl/
http://gathering.tweakers...list_messages/502947/1/45

Beetje duidelijkere forumlering van het probleem en wat je al hebt gedaan is ook altijd handig.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:34

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op 27 oktober 2002 @ 06:26:
Hallo,

Ik heb even wat commando's nodig voor in een ASP mailscript, zodat de ontvangen mail een betere opmaak krijgt.
Het gaat hier om code voor spatie's (zoals & vbCRLF een linebreak geeft)
Spaties? Dit heeft toch niets met asp te maken, maar met HTML. Enfin, de code zal waarschijnlijk
code:
1
&nbsp;
zijn.
De bedoeling hiervan is om 2 formvelden in 1 regel in een e-mail weer te geven.
Bv. Straatnaam Huisnummer
:? Gewoon 2 request.Forms achter elkaar plakken op een regel? Een spatie kan je neerzetten door bijvoorbeeld:
code:
1
Response.Write " "
Tevens heb ik problemen met checkboxes in ASP, heeft iemand hier een goede handleiding voor of weet waar ik deze kan vinden. Heb al op verschillende ASP sites gekeken maar kan nergens iets vinden dat werkt zoals ik wil.
Tutorials? Kijk eens op www.asp101.com, www.15seconds.com, asp.pagina.nl, etc.
Verder geen gek idee, want ik vermoed dat je de basis van ASP nog niet helemaal door hebt.

Een checkbox heeft of een waarde of is leeg.

Maar ik ben wel benieuwd wat je ZELF hebt geprobeerd en welke tutorials niet geschikt waren en waarom niet.

Dit is namelijk wel heel erg de basis. Geef de volgende keer ook een stukje code om te laten zien wat je wilt hebben en vooral waarom het nu niet werkt. Hoe duidelijker jij aangeeft wat jij hebt geprobeerd, hoe duidelijker de hints zullen zijn voor oplossingen.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-08 22:51

D2k

zie gorgi_19

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.