[WC] waar is het water naartoe? verstoppertje spelen?

Pagina: 1
Acties:

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-02 18:04

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
zoals velen denk ik inmiddels wel weten heb ik waterkoeling werkende :) nu is het rare dat me waterpijl zwaar is gezakt in 4 weken. mijn resevoir is 15cm hoog en ik had het gevuld tot ong. 12 á 13 cm..

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=22762
ok hier schuimde het maar je kan wel zien tot hoevol ie zat ong..

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=22757
op dit moment is er dus maar 3 á 4 cm nog van vol :X :(

mijn vraag is waar is dat water gebleven? verdampt? lijkt me raar tis een waterdicht systeem lucht kan niet ontsnappen. lekage? ik voelen en voelde nix nats aan. warmte van de kamer, ik weet niet of het daar aan kan liggen maar ik snap er nix van. owja ik had wel altijd schuim weet niet of het daar aan kan liggen tis iig raar..

waar o waar is me water gebleven?

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02:06
Schuim in je koelsysteem? Lijkt me niet zo geweldig als je het mij vraagt. Kheb zelf verder niet zo veel verstand van watercoolingsystemen maar snap nog wel dat schuim veel luchtiger is dan "massief" water.

Wat ik een beetje zat te brainstormen is of dat schuim niet wat is kunnen gaan wegtrekken waardoor het massiever wordt (water) en wat overblijft is "losse" lucht. Zodoende zou het kunnen lijken alsof er veel minder in zit, maar uiteindelijk zit er dan nog steeds ongeveer net zo veel in maar dan de lucht en het water gescheiden en (bijna) geen schuim meer...

Verwijderd

Er zat eerst ook veel lucht in je slangen, dat zit nu dan waarschijnlijk in je reservoir!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 oktober 2002 @ 03:11:
Er zat eerst ook veel lucht in je slangen, dat zit nu dan waarschijnlijk in je reservoir!
Dit hierboven idd Maar toch ook wel verdamping denk ik want ook gesloten verdampt/zweet een systeem wel een beetje

En moet ook zeggen dat je water er ook niet echt lekker uitziet bij mij is het namelijk mooi helder

Verwijderd

kan er geen lucht tussen zitten(ontluchten)??

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-02 18:41
Verwijderd schreef op 27 oktober 2002 @ 03:11:
Denk dat hij het door heeft,
ben het helemaal eens met Roog

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
De slangen zijn niet licht poreus. Hierdoor verdampt langzaam maar zeker water uit je systeem. Gebeurd bij mij ook :(

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Kortom, ff wat demiwater bij je apotheek halen en bijvullen :)

Forget your fears...
...and want to know more...

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Aetje schreef op 27 oktober 2002 @ 03:47:
Kortom, ff wat demiwater bij je apotheek halen en bijvullen :)
Waarom apotheek ? Supermarkt Verfwinkel Doe het zelf zaak

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-02 22:16
RonaldH schreef op 27 oktober 2002 @ 03:45:
De slangen zijn niet licht poreus. Hierdoor verdampt langzaam maar zeker water uit je systeem. Gebeurd bij mij ook :(

Yep, dat heet "Oozage" bij hydraulische vloeistoffen. Dus maak je geen zorgen (tenzij het peil in een dag 10 cm daalt ;))

• ReseTTim
  • Laatst online: 18-02 18:04

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
het zijn olieslangen en nog een slang met die draden ertussen in..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

daarnaast neemt schuim veel meer ruimte in dan de vloeistof zelf, hierdoor zal het beeld ook nog wel wat vertekend zijn

Van klussen krijg je grijze haren

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 15:01
En hep je nu al temps van je p3 sis?

• Misanthropia
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-02 18:23
Dat het waterpeil in het reservoir zakte had ik ook toen ik mijn waterkoeling in elkaar had zitten. Na een paar keer bijvullen bleef het peil op ongeveer dezelfde hoogte. Bij mij was het waterpeil in totaal 50ml gezakt, maar ik heb dan ook een klein waterkoelingsysteem. Ik denk da het in een groter systeem wel meer kan zijn.

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Mijn peil zakt eigenlijk noet. Het draaid nu een maand of 4 zonder bijvullen en het peil staat nog min of meer even hoog als 4 maanden geleden. Dus ik denk dat verdamping verwaarloosbaar klein is en dat het vrijwel allemaal veroorzaakt is door lucht uit je slangen radiator blokjes ed.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

• Dagobert
  • Laatst online: 15-02 23:17
IK WEET HET !!! het waren stiekem de kaboutertjes !

ik heb btw siliconen slangen in mijn water setup maar heb nog geen milimeter water verloren, en hij draait denk ik nu al een half jaar met dit reservoir...

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

Maar is het wel verstandig als je, je systeem water dicht maakt? ik zelf heb er een gaatje in van 0.5 mm. als je dit niet doet en je water word eens warm dan komt er druk op je slangen en gaat je systeempje lekken! als je een gaatje van 0,5 mm maakt kan er bijna geen water uit! ik heb het getest als je mijn kast op de zijkant legt komt er geen water uit.. ik heb de vulplaats wel aan de buitenkant.. dus als er een heel klein spettertje uitkomt kan het geen kwaat...

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

• Dagobert
  • Laatst online: 15-02 23:17
Looki schreef op 27 oktober 2002 @ 13:09:
Maar is het wel verstandig als je, je systeem water dicht maakt? ik zelf heb er een gaatje in van 0.5 mm. als je dit niet doet en je water word eens warm dan komt er druk op je slangen en gaat je systeempje lekken! als je een gaatje van 0,5 mm maakt kan er bijna geen water uit! ik heb het getest als je mijn kast op de zijkant legt komt er geen water uit.. ik heb de vulplaats wel aan de buitenkant.. dus als er een heel klein spettertje uitkomt kan het geen kwaat...
klopt, heb ik ook. gewoon boven op mijn reservoir ( een bak van een litertje of 6 a 7 :D ) heel klein gaatje zodat de druk weg kan. maar ook mijn reservoir staat buiten mijn kast.

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Looki schreef op 27 oktober 2002 @ 13:09:
ik zelf heb er een gaatje in van 0.5 mm.
Dat zou je goed kunnen maken door ff een naald te verwarmen, dan kun je em makkelijk door het plexiglas/pvc drukken.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• Demo
  • Laatst online: 20-02 15:53

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Het water 'zweet' wel weg door de slangen, maar niet zoveel binnen 1 maand...
Denk dat het gewoon de lucht is die eerst ergens anders in het systeem zat...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
zoooveel verlies ik toch echt niet in die tijd...
wel toen me waterkoeling heel licht lekte.. het water kwam dan op me blok en door de warmte verdampte dat water..
je weet zeker dat je waterkoeling echt NERGENS lekt ?

in begin gaat het waterpeil altijd hard omlaag omdat de lucht dan nog uit het syste moet.. maar dat duurt max 1 uurtje ofzow :)

• bredend
  • Laatst online: 00:05
Misschien dat het wel lekt, maar door de jitte van je pc's snel verdampt.

of oeloe is beziggeweest :P

Verwijderd

Bredend schreef op 27 oktober 2002 @ 15:58:
Misschien dat het wel lekt, maar door de jitte van je pc's snel verdampt.

of oeloe is beziggeweest :P
/me Ik had dorst.. :9

:+

Verwijderd

poltergeist?
nah tis niet mogelijk dat het water nog "binnen het wc systeem" zit, als er zoveel water is verdampt en het lekt niet, dan waren je slangen eraf geploft :) ik denk dat er boven in je reservoir een lek zit waar het verdampte water uit kan ontsnappen, vandaar dat je ook niets nats voelt. (of je moet beter voelen natuurlijk :P)
maar dr zal wel ergens een lek moeten zitten, water verdwijnt niet zomaar als het afgesloten is...
misschien bedenk ik me, zat er in je systeem nog een aantal plekken waar lucht zat ipv van water, voordat het is gaan draaien, en is zo de lucht naar je reservoir gegaan waardoor het lijkt dat er water weg is, maar eigenlijk nu echt in het systeem zit.

• zwiebel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-05-2025
Nou ik heb mijn wc systeem nou ook ongeveer 4 weken draaien. En ik heb niet zo'n groot reservoir. Maar ik heb hem ook 2 keer bij kunnen vullen. Dat is zo'n reservoir voor de eheim 1048. Die lucht kwam uit mijn radiator. na 2 weken heb ik mijn kast een keer op de kop gehouden. Pomp draaiende. Toen kwam er nog steeds lucht vrij. Die heb ik nog bijgevuld. En nou draait hij al 2 weken. En zit nog steeds helemaal vol. Dit laatste ken natuurlijk wel alleen maar als het 100% waterdicht is. dus vooral je reservoir. Suc6 ermee

• bredend
  • Laatst online: 00:05
ik wist het....

Maar ik denk idd dat er gewon nog erg veel lucht in je systeem zat, en schuim.

Verwijderd

Bredend schreef op 27 oktober 2002 @ 21:05:
[...]

ik wist het....

Maar ik denk idd dat er gewon nog erg veel lucht in je systeem zat, en schuim.
OH.... issie van mij.... dank je wel.... :*

8)7

/me Ik denk wel dat je gelijk hebt.... tenminste... ik HOOP het... :X

Verwijderd

weird... dit kan echt niet door poreusheid oid :/ misschien is je pomp 't?

Verwijderd

bobo1on1 schreef op 27 oktober 2002 @ 13:56:
[...]

Dat zou je goed kunnen maken door ff een naald te verwarmen, dan kun je em makkelijk door het plexiglas/pvc drukken.
Zet er gewoon een waterslotje op, ben je meteen klaar.

Verwijderd

Dat er zoveel verdampt kan echt niet, tenzij tim de kachel extreem hoog zet :P.
Bij mij zit me water er ruim 2 maanden in en het verdampt nauwelijks. Echt maar een heel klein laagje is verdampt nu. Hoogstends moet ik 1 a 2x per jaar beetje bijvullen of totaal verversen.

• Demo

Demo

Probeer het eens bij te vullen, en als het dan weer verdwijnt moet je je systeem toch maar eens grondig onderzoeken, zo niet dan was het gewoon lucht die nog in het systeem zat...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.

Verwijderd

Inderdaad, de laatste luchtbellen blijven erg lang in je systeem zitten. Dagenlang.
Nogmaals bijvullen, en kijken of het dan weer zo hard gaat.

• blijhoofd_bennie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Water verlies heb je altijd, maar lang niet zoveel als jij.
Ik zelf heb na een maand er altijd nieuw water ingestopt, omdat het niet geheel luchtdicht was. Maar bij zakte het altijd maar een paar mm.

Dus zoals hier gezegd is checken naar luchtbellen, ook het water vernieuwen (ook al is het officieel "luchtdicht") is niet verkeerd.
Verder verlies heb je altijd, want op je cpu koeler verdamt natuurlijk ook wat (niet veel maar wel wat).

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Heb je toevallig liquid bearing HD's ? Die verbruiken natuurlijk ook wat water :+

• maartenba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-07-2024
Heb de hele topic nie tgelezen, maar als je ergens stroom op je water hebt staan kan je misschien wel eens H2O -> H2 en O hebben :-)

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 12:02
Je hebt gewoon een zuig systeem! ;)

• Demo

Demo

maartenba schreef op 28 oktober 2002 @ 14:26:
Heb de hele topic nie tgelezen, maar als je ergens stroom op je water hebt staan kan je misschien wel eens H2O -> H2 en O hebben :-)
't Is H2O naar 2 H2 en O2 (beter bekend als knalgas >:)), maar dat zal niet zomaar gebeuren in je WC-systeem...

Pagina: 1