poorten dubbel forwarden

Pagina: 1
Acties:

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:02
Is het mogelijk om een poort 2x te forwarden? dus bijv 500 naar 192.168.1.2 én 192.168.1.3

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 10:58

Bergen

Spellingscontroleur

Eeh... wanneer heb je dat nou weer nodig? :? (Ja sorry, ik weet het antwoord verder niet, vraag het me gewoon af)

• Stefke
nou, om hetzelfde te doen als wat iedereen doet als ie poorten forward, alleen ik wil het op 2 computers tegelijk achter 1 router

En ik ben voorlopig niet in een situatie dat ik het kan testen, zat me dit af te vragen

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 10:58

Bergen

Spellingscontroleur

stefijn schreef op 27 oktober 2002 @ 02:59:
nou, om hetzelfde te doen als wat iedereen doet als ie poorten forward, alleen ik wil het op 2 computers tegelijk achter 1 router
Wat iedereen doet... forwarden naar een FTP-, HTTP-, Spel-server etc. Maar die draaien altijd op hetzelfde IP-adres... Als (ALS) dat bij jou wisselt kun je beter je DHCP-server IP-adressen laten vastzetten aan Mac-adressen van je netwerkkaarten.

2 FTP-servers tegelijk draaien ofzo werkt uiteraard niet, heerlijke storingen krijg je dat. Lijkt me sterk dat het kan nu ik er zo over nadenk...
En ik ben voorlopig niet in een situatie dat ik het kan testen, zat me dit af te vragen
Ben ook wel benieuwd :)

• Slackware
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
nou... je kan niet dezelfde poort naar 2 pc's mappen, dan moet je gewoon verschillende poorten voor elke pc gebruiken.

• Stefke
ja oke, dat kan natuurlijk

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

stefijn schreef op 27 oktober 2002 @ 02:56:
Is het mogelijk om een poort 2x te forwarden? dus bijv 500 naar 192.168.1.2 én 192.168.1.3
Nee.

Een router werkt gewoon erg simpel, als hij een pakketje krijgt op een bepaalde poort en hij weet niet waar het heen moet dan 'dumpt' ie het pakketje en wordt de connection dus geblocked. Als er een portforward regel is dan gebruikt je router die, maar als er 2 zijn 'kan ie niet kiezen' en gooit ie het datapakketje waarschijnlijk ook gewoon weg!

Sommige routers geven trouwens gewoon foutmeldingen als je 2 x dezelfde poort probeert te gebruiken.

Wees consequent, maar niet altijd

Pagina: 1