Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het grote RESTAUREER JE OUWE PC topic

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• Max Groove
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 15:04
hoi jongens (en meisjes, die er hier waarschijnlijk en helaas niet zoveel zijn)

ik was de zolder aan het opruimen, echt waar, en ik vond onze oude 486. Dus ik probeerde even of hij het deed, maar helaas. Ik heb de hele boel uit elkaar gehaald. Het was een enorme dradenmess, het is een vobissysteempje uit '94, stampvol ribboncables en dingen die niet nodig zijn.

Volgens mij heb ik alles weer goed in elkaar gezet. Ik heb ondertussen wel wat ervaring met het bouwen van PCs, dus ik dacht dat het goed was.

Hij doet het nu wel, maar ik krijg geen beeld. De voeding loopt goed, de fans draaien, de harde schijf hoor je starten en de discdives openen ook als je erop drukt. Maar ik krijg dus compleet geen signaal naar de monitor.

Ik heb ook geen POST-warnings, geen rare tonen en geen piepjes.

Weet iemand van jullie waar het misschien aan kan liggen? De grafisch kaart lijkt me voor de hand liggen, maar ik hoop dat het wat anders is. Ik was niet van plan nog te gaan investeren in het beessie ook...

• -W0kk3L-
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-11 22:12
Kan de grafische kaart zijn. Kan je mobo zijn (aangezien je totaal niets hoort, qua piepjes, lijkt me dat het meest waarschijnlijke).

Verwijderd

CDspelerts openen altijd zolang er stroom op staat, en fans draaien ook wel zonder dat je mobo werkt.

Hoor je het geratel alsie geheugen aan het tellen is? Pieptie alsie de diskdrive gechecked heeft op een bootdisk?

Zo nee: wsch mobo kaduuk, of ram of proc. Zo ja, meer kans dat het je videokaart is.

Aangezien het een 486 is zou ik zeggen: schoppen tottie het doet :)

• Anthor
  • Niet online
ik neem aan dat dat ding in werkende conditie naar de zolder is gegaan.

een paar ideetjes:
zitten alle jumpers er op?
andere monitor erop?
controlleer de monitor kabel (draadbreuk / pinnetjes afgebroken ?)
roest, verbroken verbindingen op kaart?

• Max Groove
haha en schoppen zal ik!

ik verwacht dat het dan toch de grafische kaart is. En over piepjes: ik bedoel pieptonen als waarschuwing in geval van een foutieve installatie van de hardware. Iedereen die eens eerder een PC heeft gebouwd weet wat ik bedoel. Als je bijvoorbeeld de CPU niet goed plaatst, zal de computer gaan bléren en piepen, meteen uitdoen dan!

Volgens mij loopt alles ok dus. Harde schijven beginnen te draaien en ik hoor ook geratel als het geheugen wordt getest.

edit:
Anthor, ik gebruik de monitor die ik nu ook gebruik op mijn grote beessie, daar is dus niks mis mee heh. Verder heb ik geen fouten op het moederbord gezien en de jumpersettings zijn ook goed.

• Anthor
  • Niet online
ah ok

Verwijderd

De gemiddelde 486er heeft nog geen idee wat hem overkomt als er een storing is, laat staan dattie bedenkt dattie dan een ledje aan of uit kan zetten.

Ik zou toch gaan schoppen, desnoods gooien ;)

Verwijderd

486 shit is leuk spul werkt helaas nog maar weinig :P als je het terugvind of krijgt van iemand ;) heb nu rete veel van die zooi liggen hier :|

• NoTo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-06-2024
kan het toevallig zijn dat je een te oude monitor gebruikt om te testen die het ingestelde aantal Hz van je videokaart niet aankan en daarom uit blijft.

[lame]heb je de pc speaker aangesloten, anders kun je de piepjes niet horen :P :P [/lame]

dude... wait... what...

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
trek de videokaart er es uit, piept ie dan wel?
de mijne piept iig als er geen vid kaart in zit

• blackangel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-11 13:21
NoTo schreef op 27 oktober 2002 @ 03:01:
kan het toevallig zijn dat je een te oude monitor gebruikt om te testen die het ingestelde aantal Hz van je videokaart niet aankan en daarom uit blijft.

[lame]heb je de pc speaker aangesloten, anders kun je de piepjes niet horen :P :P [/lame]
Max Groove schreef op 27 oktober 2002 @ 02:00:

...

edit:
Anthor, ik gebruik de monitor die ik nu ook gebruik op mijn grote beessie, daar is dus niks mis mee heh. Verder heb ik geen fouten op het moederbord gezien en de jumpersettings zijn ook goed.
:)

Ik zou kijken of je van iemand met een ouwe pc een videokaart kan lenen. Misschien hebben er meerdere mensen last van oude 486-jes (me2) en daar gaat ook wel eens iets kapot :( (hier ook.... zet ik de stroom erop, direct weer uit, later weer aan. Heb ik ineens een stinkbom in me pc zitten. Weg 486 ;( ) De rest doet het nog wel.

Probeer anders eens met een andere voeding. Misschien levert die oude niet genoeg stroom :)

En anders niet slaan, niet schoppen. Gewoon een een serviceklap verkopen aan die pc >:)

• technocow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-11 19:56
ja, haal de VGA er es uit, PIEP?? nee, controleer speaker, controleer CPU, controleer RAM
niet doen???
FIKKEN MET DIE HAP >:)

Verwijderd

Gooi in de sloot dat ding en dan kijk je over een paar maanden of ie der nog ligt en dan moe je ff kijken of ie het doet:P, kan ook kapot slaan/schoppen natuurlijk :+

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 18:29

Kr3Kr

Melpomene

Verwijderd schreef op 27 oktober 2002 @ 11:44:
Gooi in de sloot dat ding en dan kijk je over een paar maanden of ie der nog ligt en dan moe je ff kijken of ie het doet:P, kan ook kapot slaan/schoppen natuurlijk :+
euuuhm, ok.

maar, ik ben btw ook van plan een oude pc te gaan restaureren, met windows 1.1 ect weer compleet dr op. :D kadootje voor een kennis van ons

Gregor van Egdom Krekr

• Max Groove
precies, deze topic was eigenlijk best serieus bedoeld en ik heb natuurlijk niks aan al die onzin remarks, .... gooi hem in de sloot :?

• TMDevil
  • Laatst online: 22-10 22:06

TMDevil

Blaat

ff iets uit de wereld helpen, bij oudere systemen (volgens mij PC met de leeftijd van de de Pentium I) geven geen fout zodra er geen Proc in zit.
De piepjes worden namelijk gemaakt door de proc. en als die dood is ja dan kan die ook niet piepen. Met de huidige techniek heeft het chipset ook al voldoede intiligentie om d'r achter te komen dat er iets niet klopt.
Probeer anders is het mem d'r uit te halen dan zou die wel een piepje moeten geven. geeft die dan nog geen piepje dan is of het speakertje kapot of de proc...

n54 power!

• rimpeldinky
  • Laatst online: 09:35

rimpeldinky

nani?

kijk voor de lol s offie lawinepijl bestendig is :P

maar 95 werkt ook op 486jes hoor

*burp*

Verwijderd

Lawinepijlen zijn voor mietjes wij willen nitraat zien

:P :P :P :P :P :P :P :P :P

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Lekker nuttige reply |:(

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

ik heb ergister met een shovel een amd 486 120 mhz en een cyrix 486 in elkaar gedouwt omdat ze het niet deden maar helaas daarna ook niks.

Verwijderd

Geheel in het teken van RESTAUREER JE OUWE PC (hoort dit topic wel hier?) heb ik een floppy drive op mijn oude mobo aangesloten met Pentium 200. Gelukkig had ik ook nog een videokaart en een toetsenbord. Nu heb ik pas een stille PC. >:) (geen HD dus)

Hij is vredig allemaal OGR25-tjes aan het berekenen. Misschien kan ik dit ook met mijn 486DX-80 doen, alleen zijn mijn floppiedrives op :'(

Misschien toch ergens in de toekomst wat netwerkkaartjes met boot-PROMs halen ofzo.

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Jah ik heb dus laatst nog een 486 in elkaar ztten proppen uit 3 pc's
2 486 en en 386 (heb een hoopouwe troep) maar had niks te doen en dat vond ik wel leuk..met de instelling:"klooi maar raak, mag kapot!"

Maar ik kreeg ook geen beeld! verder hoorde ik ook alles...
ik 4 videokaarten tevoorschijn getoverd, stofvrij gemaakt ;)
(daar komen de kleinste kortsluitingjes van die fataalkunnen zijn)
Maar goed.. de 2e deed het dus nog en ik had beeld en de ouwe dos flops tevoorschijn en NC erop :P
best geinig voor oude spellen.. hij draait nog..

Ow je.. ik denk je videokaart :D

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Verwijderd

Ik heb laatst ook een 486 'gerestaureerd' Een kennis van me had die gekocht :? op de basisschool van zijn dochtertje. (Hij had een nog ouder systeem, volgens mij van voor de '86 serie. Maargoed, 200 mb + 100 mb schijf, (100 mb schijf kon ik niet slave maken :? aleen master-standalone of slave present)

Ik wilde er WIN95 op zetten (Ze wilden graag kunnen internetten, zat al een modem in), dus CD-ROM, maar om de een of andere reden kon ik de secundairy IDE bus niet aan de praat krijgen, dus moest ik de CD-ROM speler maar primairy slave maken, Win95 geinstalleerd, word97 ook,.. (100mb) schijf vol.

K*t,.. Omdat ik de 2 schijfen niet tegelijk met de CD-rom speler kon aansluiten kon ik dus ook niet word installeren op de 200 schijf,. ik kloten en kloten,,... kom ik er na een paar uur achter dat er een werkende 10mbit netwerkkaart in zit 8)7 Had dus gewoon thuis kunnen aansluiten aan mijn PII en CD-romspeler kunnen sharen,.........

Al met al Veel gekloot voor niks,.. Maar het is wel leuk
----------------------------

Nu nog ff terug naar de vobis,
Volgens mij gaat zelfs je HD draaien als er alleen maar stroom op komt en geen stuur signaal (weet ik niet zeker)

En voor de rest, natuurlijk eerst je videokaart checken, hetzij een nieuwe/andere in je 486, hetzij die van de 486 in je 'nieuwe(re)' pc.

• Netman768
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:29
Het had natuurlijk ook gewoon computer-vriendelijk gekund: geen beschaafd mens zet toch een computer op zolder om um daar gewoon te laten rotten? :P

Ik ben trotse bezitter van een Laser 286 bakje, heeft wel een jaartje of 5 niets gedaan, maar tenminste op onze (stofvrije enzo) logeerkamer gestaan. Ik hebbum altijd in werkende staat gehouden en uiteindelijk een maandje geleden eens afgestoft en mooi neergezet in men nieuwe computer hoekje op - je raad het nooit - onze zolder. Nu speel ik er dagelijks Digger of Supaplex op :+

Tis trouwens best cool om met zo'n stokoude MS-DOS te werken en zelfs nog eens een QBasic proggie van toen je 7 was tegen te komen :)

Verder is men P133 al bijna antiek, magoed, die draait nog steeds waardoor dr weinig aan te restaureren valt. :P

• PingOvercrash77
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-10 13:25
hmm maar wat heeft dit alles met Het grote RESTAUREER JE OUWE PC topic te maken want ik zie het maar over 1 486 pctje gaan....Komen andere mensen ook in actie?

-=- specs mp3pc -=- specs server -=- specs workstation -=-

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10 00:17
Oe, dat heb ik laatst ook gedaan >:)

Ik had nog een 486 mobo liggen + ram + cpu + vga + IO kaart + HD 8)
Ik had er alleen geen AT voeding bij :'(

Dus wat ik gedaan heb is een ATX voeding direct op het bord solderen, draait perfect nu als freesco bak :)

Omdat ik er geen kast voor had en het toch allemaal een beetje bij elkaar wilde houden heb ik het geheel maar op een plank geschroeft, toch sterk dat oude spul :)

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

tja het lijkt mij onnuttig om een 486 te restaureren een 086 is nog wel tof alleen de spellen van een 486 draaien ook op je nieuwe systemen enzo. dus :|

• The Wrecker
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-10 00:50

The Wrecker

Networking Rulez

Dat laatste is niet waar hoor.

Niet alle 486 spellen draaien op nieuwe pc's (denk aan Jazz jack Rabbit)
Was iets met een te hoge snelheid

• Looki
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

pas heb ik in een P100 wat electronica componenten op het mobo omgedraait en omgewisseld :) 1 condensator bij de voeding zei "plof" :) en de andere componenten deden niet's.. had ik wel verwacht.. maar het spectakel viel mee :(

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

• DaTimMan
  • Nu online
ik heb hier laatst ook een 486 in actie gemaakt werkt leuk maar staat nu nog steeds in de test bank .. heb geen muis :< kan ik ook weer es Monkey island 1 en 2 spelen .. of een van die leuke andere vga games :P

Verwijderd

haha die ouwe rotbak werkt weer goed van me :) windows 3.11 owns >:)

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Me 486 is zo levend als het maar kan: 66 Mhz (Overgeclockt >:)) 20 MB ram 512 MB schijfske 10 MB Netwerkkaart :P ow ja: Binnenkort een maximaal 8GB hd erin proppen :) (Via extern kaartje van Conrad)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

Ik heb oud 486 moederbord gevonden maar ik kan de stroomaansluitingen niet vinden. Dus dat gaat niet zo lekker :)

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:31

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
heb laatst me router geupgrade was een 486 dx en is nu een p75 geworden :+
en van 8mb ram naar 32 , scheelt een hoop toch wel :P

Tweakers Discord

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:13

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

ik had laatst bij ons op school zo'n oude 486 in elkaar gezet...
en k d8 allez zit goed...
hahaha niet echt... was een dingetje over het hoofd gezien... de voltage stand achterop de voeding... stond op 110 volt...
en ik had hem dus al aangezet met de gevolgen van een zwarte rookwolk en een flinke pats.... hahaha de leraar pissed....
was best wel cool de hele klas die keek ineens op... en het was toen eigenlijk best wel stil... except de leraar he... hahahaha.... :P

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

• Max Groove
Het is trouwens niet uit pure noodzaak dat ik die ouwe bak aan het reanimeren ben, want ik heb best een lekker powersysteempje staan nu (check mn specs). Bovendie ga ik binnenkort mn cpu overclocken naar ongeveer 2.25 GHZ en das wel lekker snel voor een AMD 2200+

Dit project was meer een uitdaginkje en ik wil hem gaan gebruiken als firewall voor het thuisnetwerk.

Nu nog ergens zon antieke grafische kaart vinden...

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

M'n zus gebruikt vrijwel dagelijks nog een P60. Win98, Word 2000, winamp voor de mp3's, werkt allemaal prima. Alleen internetten(jaja) gaat langzaam, helemaal als je een flash pagina tegenkomt :P

🖥️ | 🚗

Verwijderd

heb je er wel 2 simms in zitten want dat was ik dus wel vergeten en dan krijg je ook geen beeld.

Verwijderd

ik heb nog een 386xs25mhz staan met wel 6mb ram en 512kb video ram(max 256kleuren).
2x 500mb hdd
1x 3Com 10mb netwerk met bootrom(dit kaartje heb ik 4x dubbel :P )

owja Supaplex r0x!! http://www.elmerproductions.com/sp , freeware tegenwoordig :)

Verwijderd

Ik heb samen met m'n vriendin een oude Cyrix 486 gerestaureerd en er vervolgens een batterij aan schakelaars opgebouwd (ala een bay-bus) zodat je zonder de kast te openen de snelheid van de proc kunt tweaken.

Is best wel grappig, je kunt gewoon kiezen tussen een DX2-50, DX2-66, DX2-80 en een DX2-132.

Dit alles in een DEC Station 300 behuizing voor wat extra nostalgie gehalte :)

• Meneer aard
  • Laatst online: 12:56

Meneer aard

Porsche rulez!

PingOvercrash schreef op 27 oktober 2002 @ 21:06:
hmm maar wat heeft dit alles met Het grote RESTAUREER JE OUWE PC topic te maken want ik zie het maar over 1 486 pctje gaan....Komen andere mensen ook in actie?
heb nog een 286 liggen, paar dagen geleden erin geprikt, alles aangesloten, en hij deed het nie meer :'( . lekker schoppen.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Ik vind het wel weer best zo. Dit is een opsomtopic met een niveau dat maar een klein beetje boven het HK-niveau ligt... :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.